Ieder jaar willen we op vakantie in februari, tot nu toe verliep alles prima. Tot we deze keer onze interesses kregen voor Bali.
Accomodatie is niet zo moeilijk, dan de vlucht. Als ik in mijn portemonnee kijk kan ik max 600 pp betalen en dat kan… maar dan strand ik op malesia airlines.
En dan komt er voor mij een dilemma, een antwoord van iemand op dit forum, door al deze negative berichten erover, extra verzekering etc wantttt als ze failliet gaan door deze berichten ben ik mijn geld kwijt en mijn punt van rust in 2015. Kan helaas maar 1 malig per jaar op vakantie.
Hoe groot schatten jullie dit risico in en/of hebben jullie opties voor goedkopere vluchten.
Een verzekering van je ticket kost ongeveer 10 euro. Dat is het geld niet. Ik sluit deze verzekering eigenlijk altijd af, je weet het tegenwoordig nooit.
Daarbij is malaysian het paradepaardje van het land, ik kan me niet voorstellen dat de Maleisische overheid die failliet laat gaan.
600 euro naar Bali is echt heel goedkoop! Ik kan me niet herinneren die prijs eerder ergens gezien te hebben.
Ik heb een doorlopende reis en annulering. Tickets worden aangeboden voor 576/ 578. Als het gedekt zou zijn via mijn verzekering zou super zijn. Ik ben gewoon bang dat ik een week van te voren hoor, vlucht gaat niet door, dekt de verzekering uberhaupt dan ook mijn verblijf?
Afgelopen week geboekt voor apr/mei en was 683 incl boeking en cc kosten kwijt.
Als ik het weekend mis hield kwam ik op 602 uit. Had ik eerder geboekt kwam ik bij MH uit op 587 als laagste prijs excl kosten. Dus het kan.
China southern is nu ook aan het stunten (alleen zit je dan 28 uur reistijd)
Mijn ervaring was dat later op de avond en in de vroege ochtend de tickets goedkoper zijn (voor wat het waard is)
Zelf heb ik overigens wel een vliegticketverz afgesloten aangezien mijn reisverzekering dit niet dekt. (3 tickets totaal € 18 dus niet echt de kosten)
Wij waren 602 pp kwijt voor april/ mei met Singapore airlines en heen 17 uur en terug15 uur reistijd. Geboekt via Tix. nl, de prijzen verschillen per dag, dus het is zaak alles even goed te volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ja weet je dat risico met MAS ging ik gewoon aan hoor. MAS is helemaal van de staat dus die laten ze echt niet failliet gaan.
En wat de prijzen betreft 600 euro is echt koopje ja soms stunten ze met prijzen maar soms ook jaren niet.
Weet je de goedkope prijzen zijn vaak 30 dagen tickets als je langer gaat is dat al niet meer.
Veel plezier in het prachtige bali!!
ik heb dit jaar ook geduldig gewacht voor een goedkoop ticket naar bali. En met succes !! Voor 1200 vlieg ik samen met mijn vriendin met Singapore airlines.
ik volg een website (nederlands) met de naam ticket spy. Hier komen zeer regelmatig goedkope tickets voorbij. Zij lopen meestal voor op andere websites, waardoor succes op beschikbaarheid ook wat groter is.
ik zou mi overigens ook geen zorgen make over MAS.
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels hebben we gisteravond een vlucht met gunstige vliegtijden en een prijs van 1298 geboekt bij Garuda Airlines.
Dit via de website kilroy.