graag advies voor reis naar argentinië

Mijn man en ik (resp. 75 en 67 jaar) zouden heel graag nog een keer naar Argentinië willen reizen. Ons lijkt dat het noordwesten met als uitgangspunt Salta veel mogelijkheden biedt om met de auto samen dit deel te verkennen. Ook zouden we El Calafate willen bezoeken. Wij zouden de reis willen doen eind november/begin december, maar nu lees ik dat het in deze periode veel regent in het noordwesten. Is het dan wellicht beter om te kiezen voor eind april/mei. Dan moeten we de reis nog wel een jaar uitstellen. Dat is jammer maar als die periode beter is, dan kiezen we ervoor. Wat is wijsheid?>>>

Bij voorbaat dank voor een reactie.
ingrid

Beste Ingrid,

In april/mei is de kans op regen wel kleiner dan in december. Overigens betekent het “regenseizoen” niet dat het hele dagen regent, sterker nog, vaak regent het een hele week niet en komt vervolgens in een tropische bui alles in één keer naar beneden…als jullie de reis willen combineren met El Calafate is eind november/begin december zeker een betere periode, want in april is in El Calafate het laagseizoen al begonnen en worden niet alle mooie excursies dagelijks meer uitgevoerd.

Groet uit de Sierras de Córdoba,

Jan

Hoi Ingrid, ik zat t/m eergisteren in el calafate. Ik weet niet wat je er allemaal precies wilt doen? Maar je kunt nog prima naar bijv. Perito Moreno. Verder vertrekken er nog dagelijks bussen en tours naar el chalten (waar ik nu ben). Ervaring met de andere plekken en periodes heb ik niet, maar hoop dat je hier wat aan hebt! Veel plezier alvast!

1 like