Wat een fijn forum, ik heb al een hoop goede tips gelezen. Ik hoop dat er mensen hier zijn die nog tips of aanvullingen hebben op de route die ik nu bedacht heb. We vertrekken 15 juli en tot nu toe staan alleen de vlucht en Inca trail vast. Voor we vertrekken willen we nog wel voor de eerste week vluchten en hotels geregeld hebben. De rest bekijken we onderweg wel.
Dag 1: Amsterdam - Lima (18.00 aankomst)
Dag 2: Lima - Huaraz (met klein vliegtuigje)
Dag 3: Huaraz
Dag 4: Huaraz
Dag 5: Huaraz
Dag 6: Huaraz
Dag 7: Huaraz - Arequipa (2 binnenlandse vluchten)
Dag 8: Arequipa
Dag 9: Arequipa
Dag 10: Arequipa - Chivas (Colca Canyon)
Dag 11: Chivas (Colca Canyon)
Dag 12: Chivas (Colca Canyon)
Dag 13: Chivas - Puno
Dag 14: Puno
Dag 15: Puno - Cuzco
Dag 16: Cuzco
Dag 17: Cuzco
Dag 18: Inca Trail
Dag 19: Inca Trail
Dag 20: Inca Trail
Dag 21: Inca Trail - Aguas Calientes
Dag 22: Aguas Calientes - Cuzco
Dag 23: Cuzco
Dag 24: Cuzco
Dag 25: Cuzco - Lima (binnenlandse vlucht)
Dag 26: Lima - Amsterdam (vertrek 20.00)
Dag 27: Aankomst Amsterdam
Hoi!
Mooie reis, wij hebben vorig jaar echt enorm van peru genoten en volgden bijna de zelfde route :-).
Als jullie in puno zijn is het misschien ook leuk om nog een nachtje op een eiland in het titicaca meer te slapen. Daar dan dus een nachtje meer boeken.
Mbt inca trail : gaaf! Als je wandelstokken hebt…meenemen, ga je blij mee zijn. Ook hadden wij 1 drager voor ons twee, ga je ook blij mee zijn ;-). Plastic waterflesjes mogen gewoon mee (ondanks andere berichten op internet) en water kopen onderweg geen probleem, en anders koken de gidsen het voor je. Noodrantsoen meenemen hoeft niet (wij werden telkens verwent met opgezette tent en heerlijk eten) maar is misschirn wel leuk om ook de dragers mee te verassen. Biertje is eerste avond nog te koop, en tweede dag te krijgen op de route (moet je het wel de laatste zware kilometers nog meesjouwen). De laatste avond kom je bij een kamp waar voorheen een herberg was, hier kun je niet meer warm douchen ( sommigen zeggen nog van wel) maar ooooooooh, wat is een kouden douche dan ook lekker.
Veel plezier!
Ziet er goed en wel doordacht uit. Een paar puntjes:
Je schrijft consequent Chivas (= geitjes), maar je zult Chivay bedoelen.
Je schrijft dat Inca Trail geregeld is. Ik neem aan dat een bezoek aan Machu Picchu ook vast staat.
Je zult op de hoogte zijn van de prijsverschillen tussen enerzijds LAN en Avianca, en anderzijds Star Peru en Peruvian Airlines. http://www.hostellima.nl/
Ben net terug en ik mis de condors en ik zou ipv cusco één (of 2) nacht in ollantaytambo hotel samanapaq toevoegen. Dan kan je met de trein naar Aguas. Een heel leuk plaatsje met inca ruines maar dan veel rustiger als MP.
Voor ons was alles al geregeld maar het is heel makkelijk reizen in Peru al moet je de trein richting Aguas en MP ver van te voren boeken wat er is maar 1 maatschappij.
Ik sluit me aan bij het eerdere advies om in Ollantayambo te verblijven. Wij deden dit na het bezoek aan MP en vonden het een prachtige plek om het meer lokale leven te ervaren!