GR5 - Te voet door de Franse Alpen - juli/augustus 2014

Ahoi!

Ik ben van plan deze zomer een stuk van de GR5 te stappen. De bergen in, even weg zijn van de wereld. Een rugzak, een tentje, een stevig paar schoenen en heel veel bergen. Dat is het plan… :slight_smile:

Ik dacht van te vertrekken uit Menton, een authentiek zuid-Frans stadje aan de Middellandse zee. Van hieruit kan je aan één stuk door de GR5 volgen, langs de Italiaanse grens, de Alpen door. Zelf zou ik graag 4 weken stappen, wie weet iets korter, wie weet wat langer. En, je raadt het nooit, ik ben nog op zoek naar een reisgenootje die graag een week, een paar weken of het hele stuk meestapt!

Sowieso een onvergetelijke ervaring, gelukkig zijn met niets, intense weken, fysieke voldoening, genieten van stokbrood, kaas en een lekker flesje wijn nadat we ons tentje aan één van de vele idyllische meertjes hebben opgezet om de dag erna opnieuw de rood-witte GR-aanduidingen op te zoeken.

Je laat maar iets horen!

Groets,
Jana

Een voorsmaakje…

Hallo jana

Ik ga ongeveer tzelfde als gij doen,enkel de GR10 vanuit Biarritz.Ik kom daar toe op 21 juli en vertrek op 22 juli.Moest ge nog wille wijzigen?
Indien u in de toekomst nog grroutes gaat wandelen,laat maar weten.
De gr20 in Corsica staat zeer hoog op mijn verlanglijstje.

Van Langenhove Bart
37 jaar
Opwijk

Via Wereldwijzer app

De gr10 gaat over de Pyreneen en is authentieker dan de Alpen.Ik ben 2 jaar geleden van de Oost naar de westkust gefietst los door de Pyreneen en wil daar nu is een stuk van wandelen om nog dieper in de natuur te kunnen zijn.
Echt jammer dat ik dan toevallig in Biarritz ben anders had ik nog getwijfeld om met u mee te gaan.
In augustus zijn er mss nog mogelijkheden?
Laat maar weten.

Via Wereldwijzer app

Hej!

Wel, ik ga in elk geval bij mijn plannen blijven… Ik heb reeds een treinticket naar Nice voor 7 juli en Parc du Mercantour ziet er fantastisch uit!

2 Jaar geleden 3 weken va de GR10 gestapt, en die is inderdaad ook heel erg de moeite! Vertrokken in Cauterets, van begin af aan hoog de bergen in dus, echt een aanrader wel!

Moest je nog overwegen toch een stukje van de GR5 mee te stappen kan je altijd iets laten horen… :slight_smile:

Groets!
Jana

Neen,echt jammer.
We vertrekken op 10 juli van Biarritz naar Compostella met de fiets en terug met vrienden.Van daaruit gaat iedereen terug naar Belgie en ik doe dan een stuk vd Gr10,waarschijnlijk met de bus tot in St-Pied-De Port en dan te voet verder.Vanaf 9 augustus terug tijd tot 31 augustus.
Moest ge nog ergens een GRreke willen doen,laat maar weten.ik doe het ook enorm graag.Wandelen,natuur,bergen,kamperen,i like it.
Moest ge volgend jaar ofzo Corsica willen doen,da schijnt echt de mooiste van Europa te zijn,laat maar weten.Of dit jaar nog eind augustus.

Via Wereldwijzer app

Mooie plannen die ik hier hoor langs komen! Ik ga al met twee andere leuke reisgenoten een stukje Alpe Adria Trail lopen, maar ik hoop dat je nog iemand vindt!

Groeten,

Floris

Hé Jana

Leuke oproep.
Iets in mij is wel geïnteresseerd !

Ik heb al wat wandelervaring (Schotland, Ierland, Engeland), al zijn echte meerdaagse tochten alweer enkele jaren geleden.

Ik heb ook nog nooit met een tent gewandeld (altijd indoors overnacht). En vandaar dat ik me afvroeg: Welk tentje gebruik jij?

Ik heb zelf een tentje waarmee ik soms ga fietsen, het weegt 2,05 kg. Is dat doenbaar?

Sowieso zou ik wat zuiniger zijn met ander gerief dat ik meeneem dan natuurlijk :-).

Heb je al iemand gevonden, trouwens?

Ik zal even wachten op je antwoord en dan denk ik er even over na.

Groetjes

Daan

Dag Daan,

Ik heb ondertussen reeds een reisgenoot gevonden en ben dus niet meer op zoek naar iemand.
Hopelijk vind je snel andere toffe reisplannen!

Groeten
Jana

Oké, veel plezier ! :slight_smile:

Hallo luitjes,

Ik heb vorig jaar het laatste stuk van de GR5 gelopen en aangekomen in Nice. Totaal gelopen van Pieterburen (in Noord Nederland aan de Noordzee) tot Nice. Elk jaar een stukje. Een aanrader. Voor wat voorpret is het verhaal van de GR5 is te lezen op www.CarolBastings.nl/gr5

veel plezier.

Carol Bastings