hey ik ben een man van 52 en zoek een wandelmaatje ,voor GR paden of wandelknoopunten te doen.
Als het klikt ,desnoods 2 weken in augustus 2017.een lange afstandswandeling .voor meerdere dagen.
langs bossen riviertjes pittoreske dorpjes enz .
Ben een rustige wandelaar ,hou niet van stunt en vliegwerk.
Mensen die van de natuur houden bossen weiden enz ,die het liefst langs onverharde paden wandelen.
Rugzakje hapje en drankje voor onderweg ,Regelmatig is stoppen voor een foto of is rustig rond te kijken enz.
Dag Peter, ik ben 56 en zoek ook mensen om mee te wandelen, mijn probleem is dat mensen vaak ver weg wonen en vaak in het zuiden, dus vandaar dat ik op deze site ben gekomen, ik ben net nieuw hier en ben nog niet zo handig met deze site maar in ieder geval zie ik dat je lange afstanden wil lopen, ik wil wel stukje pietenpad doen om te proberen een dagje, ik ken niet zo snel ander GR pad . Maar ik woon in West Friesland en dus meestal wandlen bij de kust, mooi maar geen grpte stukken zeg maar. En de meeste mensen die ik ken houden niet zo van lopen, jammer maar ik dus wel.
ik hou niet van slenteren hoor dan word ik moe. Ik ren ook niet natuurlijk, hahahah, maar knapzak en bergschoenen aan en dan ben ik in mijn hum. Laat wat weten of je nog mensen zoekt.
GR65 vanaf le puy naar de Pyreneeën kan ik aanraden in het voorjaar. Ook single te doen (je komt genoeg mensen tegen). En natuurlijk de Caminos in Spanje!
Ik wandel ook graag en ben op zoek naar een hele kleine groep of maatje om mee te wandelen zoals GR65 vanaf Le Puy naar de Pyreneeen in het voorjaar van 2017
maar dat mag ook de Caminos in Spanje zijn ?
Ik ben een vrouw van 60 jr. en heb een goede conditie, ik wil wel niet slapen in een tent, maar in een guesthouse of B&B
ik wil er ongeveer 2 weken voor uittrekken en in overleg wandelen in een normaal tempo
met rugzak en met wandelschoenen. en foto toestel.
groetjes Giesje
Dag Giesje,
Vorig jaar heb ik (alleen) gelopen vanaf le puy tot Figeac. Goed te doen in het voorjaar al helpt Frans spreken wel ( is voor Maastrichtenaren geen probleem toch?). Alternatief is de start vanaf st Pied de port richting burgos. Voor 2 weken is dat wel ver reizen…
Dag Peter,
Ik ben 39 (V) en ook op zoek naar een wandelgenoot, man of vrouw en leeftijd maakt niet uit. Ik woon wel in Vlaams-Brabant, dichtbij Leuven
maar ik heb een wagen of trek graag naar de Ardennen met de trein. Ik wandel het liefst GR-etappes maar luswandelingen mag ook. In Vlaanderen heb ik nog niet zo veel wandelingen gedaan maar hier zijn ook wel aangename tochten te maken. Verder zou ik graag een meerdaagse tocht doen in Frankrijk ofzo maar natuurlijk niet alleen. Ik ben een rustige wandelaar en neem graag de tijd om rond te kijken.
Laat maar iets weten indien je zou willen kennismaken.
Groetjes,
Sarah
Hallo Giesje, ik ben ook op zoek naar iemand om een deel GR te doen. Ik ben vrouw 56 en wil ook plus minus 2 weken. Hoe zwaar moet de rugzak worden. Ook ik wil niet in tent. DE Puy is wel erg mooi en lekker weer in het voorjaar? Hoop ik. Heb je nog meer reakties gehad.
Hoi Zandgazel
nee ik heb nog geen reacties. en ook nog geen echte plannen, ik ben me aan het orieenteren
Heb niet veel ervaring met deze website, ondanks dat ik al lang lid ben
het is niet zo simpel als dat het lijkt
er zijn veel verschillen in afstanden en in waar gaat de tocht naar toe
In ieder geval wil ik een tocht doen van Gr en het maakt niet uit of het man of vrouw is
wel dat het slapen in aparte kamers is, en dat ik niet in een tent ga liggen
onderstaande was een reactie van
Dag Giesje,
Vorig jaar heb ik (alleen) gelopen vanaf le puy tot Figeac. Goed te doen in het voorjaar al helpt Frans spreken wel ( is voor Maastrichtenaren geen probleem toch?). Alternatief is de start vanaf st Pied de port richting burgos. Voor 2 weken is dat wel ver
GR65 vanaf le puy naar de Pyreneeën kan ik aanraden in het voorjaar. Ook single te doen (je komt genoeg mensen tegen). En natuurlijk de Caminos in Spanje!
Hallo Wimwildeboer
Het frans gaat mij uitstekend af , dat is ook vanwege mijn achtergrond op een franse middelbare school
ik wil graag wandelen en overnachten in een Bed and Breakfast
vanaf Le Puy tot Figeac. is goed te doen zeg je , maar hoe kom kom ik aan wandel routes. sorry maar het is mijn eerst keer
wat bedoel je met voor 2 weken is dat wel ver reizen ?
Kun je mij wat tips geven, moet ik een plan maken, hoeveel km ik per dag wil lopen ?
Ik wil geen zware rugzak mee sjouwen en ik kan met de trein tot Le Puy gaan ?
heb nog totaal geen idee hoe ik dit moet gaan regelen, ik zag dit staan en dacht toen spontaan dat zou ik wel willen
Net als dat je het hebt over Spanje Caminos
Ben erg benieuwd naar je reactie
Het heeft geen haast
Groetjes Gisela
Dag Giesje,
Met jouw Frans kan ik de GR65 zeker aanraden. Het is een van de mooiste routes in Frankrijk. Goed gemarkeerd en voldoende aanspraak. Naar Le Puy kan met de trein, op internet is veel te lezen over de GR 65. Slapen doe je daar in gites en niet in b&b. In Le Puy ben ik begonnen bij de Cathedral herberg. De route staat goed beschreven in de gidsen over gr65. Men zegt dat je ongeveer 10% van je lichaamsgewicht kunt meenemen in een rugzak. Overigens kun je bagage ook laten transporteren tussen alle etappes. Tijdens een badday ( knie pijn) heb ik dat vervoer ook genomen (is niet erg duur). Figeac ligt ook aan het spoor en dan verder met de tgv naar Parijs. Misschien is er voor Maastricht een kortere route.
De Spaanse camino ís natuurlijk ook erg goed te doen. Vanaf Figeac tot Le Puy is 3 weken lopen en daar start de camino naar Spanje.
Veel plezier!
Wim.
zandgazel pieterpad zoals je zegt daar heb ik op mijn fb profiel iemand die er een forum van gemaakt heeft en al vele stukken gedaan heeft van die gr route.
er zijn ook vele stukken op pc te vinden van GR paden naar verschillende kan je gratis op je wandel gps zetten .
als je bijvoorbeeld maar een dagje hebt om 20 km te doen of zo er is ook een gids van station naar station van de GR UITGEKOMEN .
wel handig geraak je altijd terug bij je auto.
ik ben ook net nieuw gewoon elkander helpen en we zien wel waar we uitkomen.
dag Sarah ik hoor het wel als je interesse hebt ,de bedoeling is dat de mensen hier wandelmaatjes vinden zonder dat ze 300 km van elkaar wonen.
Er zijn veel mooie tochten te vinden op het net. Alleen de juiste persoon vinden?
Peter,
Ik weet niet waar ik het vandaan haal maar ik dacht dat ik ergens las dat je in Antwerpen België woont, my mistake!
Inderdaad interessante tochten genoeg, maar zoals je zegt best met iemand dichter in de buurt afspreken
Sarah
Leuven is nog te doen ,bedoel gewoon geen 200 of 300 km uit elkaar.
De dag van vandaag is 100 km geen ramp meer , doe er iedere dag al 60 voor het werk.
grtjs.
Peter,
Woon je nu eigenlijk in Antwerpen of in Nederland? Als het Antwerpen is dan wonen wij toch niet ver uit elkaar (40 km)? Om bv. naar de Ardennen te gaan zouden we toch allebei via Brussel moeten. Enfin, ik zeg het maar als je zou willen kennismaken…
Sarah
ik woon tegen Lier de zimmerstad zoals ze zeggen .
Kom niet uit Nederland dan vergis je u…
Laaat maar weten wat jou past.???
op wandelroutes.org staan heel wat wandelroutes die je kan downloaden op je wandel gps.
hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben…
Beste peter, heb gister samen met wandelclub in utrecht gelopen. Was erg leuk. Maar op het eind kreeg ik last aan de buitenkant van mijn knie, zo zeg wat zeer. Vandaag kon ik niet echt meer goed lopen. Dus maar even rustig aan. Heb dit nog nooit gehad, Dus nu stretch oefeningen aan het doen om die pees te rekken. Misschien toch maar eens nieuwe schoenen kopen. Jammer heb nooit blaren. Maar het zal wel weer goed komen. Misschien ff wat teveel gelopen de laatste tijd. TJA oefenen voor die Gr. Beetje teveel misschien
Sent from my GT-P5100 using Wereldwijzer mobile app
Fijne kerstdag grtjs .
Sent from my SM-G361F using Wereldwijzer mobile app