Meerdaagse wandeltocht Europa

Beste Reizigers,

Gaarne zou ik in mei een meerdaagse wandeltocht willen maken van ong 5-8 dagen. Ik houdt van basic accomodatie ( tent, berghut, boswachterwoning etc ) en ben gek op bergen en zee-en. Ik kan het op mijzelf organiseren, dus niet per se een organisatie ( SNP o.i.d ). Rugzak met voedsel voor paar dagen is mij ook niet echt vreemd. Mogen ook dagwandelingen zijn. Kan naar begin punt vliegen en vanaf daar OV nemen naar beginpunt.

Alle tips zijn welkom.

Grt Rutger

Hoi Rutger,

ik heb in juni 2015 de “Tour Mont Blanc” gelopen. Ongeveer 200km door Frankrijk, Italië en Zwitserland. Prachtig. Misschien is dit ook iets voor jou.
Mogelijk is mei echter nog wat vroeg in het seizoen i.v.m. sneeuw op de hogergelegen paden :frowning:
Juli en Augustus kun je er beter wegblijven. Dan is het veeeeeel te druk.

• Regio Amalfitaanse kust
  • Nationaal Park van Picos de Europa
  • Parc Naturel du Mercantour
  • een deel van de GR10 (van kust tot kust; Atl.Oceaan tot Middel.Zee)
  • trekking op een eiland dan is de zee nooit ver af : Madeira , Corsica GR20 (zou een zwaar wandelpad zijn in 15 dagen voor 180km dwars door binnenland met ruw gebergte, steile hellingen, afgronden en veel zicht op zee)

Nog enkele aanraders :

• In Andalusië, Málaga : el Torcal de Antequera en Caminito del Rey.
  • Ook op het Canarisch eiland La Gomera is het heerlijk wandelen.

Klopt. De GR 20 dwars door Corsica is prachtig, maar idd een zware tocht. Een basiservaring bergwandelen en een uitstekende lichamelijke conditie is vereist. ’t Is alsmaar stijgen en dalen op rotsachtige paden. Soms moet bovendien aardig wat geklauterd worden.

Maar sowieso … de maand mei is wat te vroeg. De GR20 is ‘open’ van juni tot/met september.
Zelfs begin juni kan er nog sneeuw liggen. Vanaf half juni zijn alle hutten bemand.

Ik heb ooit een stuk Pyreneeën gedaan, van Bagneres de Luchon tot ongeveer Lourdes. Stukje van de hierboven al genoemde GR 10. Prachtige tocht!

Hoi,
Deze liep ik dit jaar:

Een stukje GR4 van Les Vans tot Saint Flour in zuid Frankrijk
Via Algarviana , je raadt het , Portugal Algarve;

Allemaal perfekt te doen in mei en met tent.

Veel plezier
Lut