(origineel bericht op be-more.nl)
Goodbye The Farm…
4 weken geleden stapte ik ide wereld van the farm binnen. Een wereld van veel kinderen, vaders, moeders, ooms , tante’s en een echtpaar met een super groot hart.
the Farm een plaats waar nog veel armoede heerst, waar kleding, voedsel en verbeterde huisvesting zo hard nodig is.
Ik heb daar 4 weken een onderdeel van mogen zijn en heeft mij op alle fronten verrijkt!
Momenten van verbazing,vreugde, verdriet maar ook zeker momenten van blijdschap, respect en bewondering. Ze zijn allemaal voorbij gekomen, heb ze toegelaten en het intens beleefd.
een bijzondere ervaring, waar ik voor mijn gevoel op allerei gebied een verschil heb kunnen maken. aandacht voor het verhaal achter de mens, ze bijzonder laten voelen, het gevoel gegeven dat ze er mogen zijn, een knuffel en een aai over de bol, aandacht, liefde en soms een traan weg vegen.
Praktisch een start gemaakt met de ontwikkeling van the farm. Na 4 weken van hard werken is de creche met programma ontstaan. De blikken, waardering en het enthousiasme van iedereen hebben mij 4 weken lang de nergie gegeven om door te zetten. Te gaan voor de nieuwedouches en toiletten, nieuwe beddeb met bijbehorende dekbedden etc etc. Ze verdienen het zo!
Hun wereld was 4 weken mijn wereld, 1 met iedereen, 1 voor 1 waren ze speciaal voor mij, ieder op zijn eigen manier.
Ik hoop dat ik ze in die 4 weken iets speciaals heb kunnen geven…
Afrika zit in mijn hart, zo ook the Farm…
een levenservaring om nooit te vergeten, voor altijd in mijn geheugen en in mijn hart.
Trots ben ik dat ik een onderdeel ben geweest van die grote, warme en hartelijke familie.
Bedankt The Farm dat jullie mij toe hebben gelaten in jullie leven.
Het heeft mij als mens enorm verrijkt.
Ooi zien we elkaar weer!
Liefs KUnie