Golden Triangle in combinatie met strand

Dag!

Ik ben van plan om in november naar India te gaan en zou de Golden Triangle graag willen combineren met een bezoek aan Varanasi én een weekje ergens aan de kust. Kerala spreekt mij 't meest aan. Mijn vraag is: zijn er ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen hoe ik deze reis 't best samen kan stellen? (en ook qua vervoer, van waaruit kom ik 't makkelijkst in Kerala, of zou ik ergens anders heen moeten?)

Bedankt alvast :)!

Hoi hoi,

Gevalletje van binnenlandse vluchten. Zeker tussen Triangle-Varanasi, beiden in Noorden, en Kerala wordt het gewoon vliegen. Noorden zou je nog met treinen kunnen doen. Internationaal vliegen Amsterdam-Delhi zou er dan het beste bij passen maar hangt ervan af welke prijs je kunt krijgen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

En nog wat meer detail. Driehoek eist auto-chauffeur indien je nog wat meer woestijnsteden wilt zien dan Jaipur, maar voor de basis werkt trein perfect. Wel tijdig beginnen met jezelf registreren bij irctc (zie seat61) en daarna maanden tevoren de stoelen boeken. Trein dan Delhi-Jaipur, Jaipur-Agra, Agra-Varanasi. Vluchten Varanasi-Kerala en Kerala-Delhi. Binnenlandse vluchten hebben 15 kg baggage inplaats van de 20-23 kg internationaal, ofwel bijkopen ofwel goed plannen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank voor je reactie en nuttige tips!

Heel goede tip, ik heb geloof ik meer dan een maand moeten wachten op de manuele registratie bevestiging. En toen waren er al veel treinen volzet.

Ik ben ipv Jaipur naar het kleine Orchha geweest. Ik was heel erg tevreden met deze keuze, de rust van Orchha heb ik daarna niet meer meegemaakt in andere steden. En er is voldoende te zien om een dag of 2 te spenderen. Ik was dus geen fan van de drukke steden in India. :wink:

http://www.nielsreizen.be/reizen/noord-india-2016/

Wij zijn in januari nog in India geweest. We hebben al heel wat landen bezocht maar India staat toch echt op plek 1 wat ons betreft. Het is zo’n intens en mooi land. De route die jij voor ogen hebt hebben wij ook afgelegd. Wellicht haal je hier iets van inspiratie uit. Voor wat betreft de treinen, wij konden alles nog redelijk lastminute boeken gelukkig.

Have fun! als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag!