Net terug van een 10-daagse op Lanzarotte waarbij een auto bij Goldcar werd gehuurd.
Ik kan de verhalen hierboven bevestigen. Blijkbaar is het stilaan een modus vivendi aan het worden bij Goldcar.
Aan de bali staat men in een lange wachtrij en wanneer men aan de beurt is wordt er verwarring gecreëerd. UIteraard geeft dit een onaangenaam gevoel met al die wachtende achter u. In ons geval was het dat mastercard geen krediet card was (alhoewel er via internet mee geboekt was) en dat er cash moest betaald worden voor een extra verzekering en voor een volle benzinetank.
Cash betaling geweigerd en extra verzekering geweigerd. Uiteindelijk wordt mijn creditcard toch nog gekrediteerd voor een bijkomende verzekering en voor een volle benzinetank met de benzine aangerekend aan prijs van 1,80 euro (pompprijs 1,30 euro).
Kortom op een huurprijs van 120 euro voor 10 dagen (via internet) werd bij aankomst nog eens bijkomend 66 euro afgehouden van de creditkaart (+50%).
Goldcar stelt zich steevast voor als de goedkoopste maar met de extra kosten die aangerekend worden moet één en ander toch van iets naderbij (her)bekeken worden.
Wat me uitermate stoort bij Goldcar is dat dit alles niet transparant is en dat men de klant aldus enerzijds voor voldongen feiten plaatst, anderzijds in het ootje neemt. Weinig respect voor de klant blijkt ook uit de antwoorden op de klachtenmails hierboven.
Mijn conclusie : Dit was de laatste maal dat wij bij Goldcar hebben gehuurd.
Nee, Gold Cars is niet te vertrouwen. Via Sunny Cars huurde ik een auto op Lanzarote in de periode 15/11/2011 - 29/11/2011. In de “General terms and conditions for car rental” van Goldcar staat bij Fuel Policy: “Customers pay for a full fuel tank at the market price for fuel”. Ik moest op Lanzarote €77 betalen voor 55 liter benzine terwijl de marktprijs onder €1 per liter ligt. Als ik niet betaalde kreeg ik de sleutels van de auto niet.
Navraag bij andere toeristen op Lanzarote leerde dat zij bij iedereen die ik sprak deze truuk uithaalden. Ik zal dan ook nooit meer een auto van Goldcar huren.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Sunny Cars nog zaken doet met zo’n malafide organisatie gezien het grote aantal slechte ervaringen met Goldcar.
Over het algemeen zijn de ervaringen met Goldcar slecht, dit zie je op binnen- en buitenlandse websites. De service is dramatisch, op de locatie Valencia moet je maar uitzoeken hoe je bij dit bedrijf terecht moet komen. Ook ik voelde mij zeer opgelicht met de benzinetruc, maar vooral de verzekering die je wordt opgedrongen - terwijl je al verzekerd bent - riekt naar oplichterij. Treurig genoeg neemt de tussenpersoon, in mijn geval holiday cars, geen verantwoordelijkheid, en wijst men de zorgplicht af. Ik zou met beide partijen geen zaken doen.
Door dit onderwerp ben ik eens verder gaan lezen op het internet.
Wat een ellende ben ik tegengekomen, dat zo’n bedrijf nog bestaat.
Wat nog erger was, ook ik had bij Coldcar een auto gereserveerd…
Heb vanmiddag mijn tussenpersoon gebeld en daar werd me eerlijk verteld: Probeer Coldcar te vermijden.
Met excuses voor het feit dat zij nog steeds zaken doen met dit bedrijf, maar er zijn altijd mensen die het goedkoopste van het goedkoopste willen.
Direct heb ik mijn reservering geannuleerd en bij een ander weer geboekt.
Oké, ik ben nu wel wat meer kwijt, maar ik zit niet op problemen te wachten tijdens mijn vakantie.
En op het totaalbedrag van een drieweekse rondreis valt die 200 euro ook wel mee.
Mij is het in ieder geval waard.
ik heb soortgelijke slechte ervaringen met goldcar, maar dan op tenerife. Vermijd goldcar dus. Avoid goldcar.
Ze stunten met lage prijzen, maar je moet vooraf een volle tank benzine betalen tegen prijzen die aanzienlijk hoger zijn dan bij de benzinepomp, 85 euro voor een tank benzine die aan de pomp hooguit 50 euro kost.
Wat je overhoudt aan benzine krijg je uiteraard niet terug.
Daarnaast word je gedwongen ter plekke om extra verzekering af te nemen hoewel bij het boeken via internet sprake was van inclusief verzekering en geen eigen risico. In ons geval was de reden dat we met de auto ook naar het naastliggende eiland la gomera gingen. Vervolgens word je op onfatsoenlijke wijze onder druk gezet om een 'relax verzekering’af te sluiten. Hoewel je voor alles verzekerd bent, houden ze je voor dat je heel veel extra extra’s moet betalen als je pech krijgen. Als je dat niet wilt, moet je een borg betalen van 600 euro die ze vergeten te deblokkeren als je de auto op tijd en zonder schade terugbrengt. Ze brengen het op een manier alsof je de borg kwijt brengt en het om extra kosten gaat.
In ons geval werd er achteraf 65 euro van mijn creditcard afgeboekt zonder verdere opgaaf hoewel bij het inleveren alles ok was.
Mijn advies: vermijd goldcar en ga niet in zee met verhuurmaatschappijen die je vooraf een volle tank in rekening brengen.
Toen ik dit achteraf aan een collega vertelde die net terug was van lanzarote, bleek deze soortgelijke slechte ervaringen te hebben met goldcar. Kortom een 'radarwaardige' autoverhuurmaatschappij. Je kan beter zaken doen met een bonafide verhuurder die op het eerste gezicht duurder lijkt maar niet met allemaal verrassingen achteraf komt.
aanpassen Post Aanpassen Snel reageren op dit bericht Reageren Reactie met quote Reactie met quote Reageer met meerdere quotes Blog this Post
Ben weer 's terug op het onderwerp Goldcar. De eerlijkheid gebiedt mij ook het volgende even mee te delen. Ik heb het noodlot uitgedaagd en opnieuw bij Goldcar laten boeken (we hadden een aanzienlijke korting na het incident hierboven kunnen bedingen). Deze keer in Malaga. Met een gezicht als een onweer trok ik naar de balie. De juffrouw begon met haar litanie, maar na een krachtige “Met alle Chinezen, maar niet met den deze” , bleef ze vriendelijk en werd alles afgehandeld zoals op papier stond. De auto was in orde (bijna nieuwe wagen uit een hoger segment), moest hem zelf vullen met benzine en vol afleveren. Achteraf geen problemen meer gehad. Het zal waarschijnlijk dik geluk zijn geweest, of zou mijn donderwolk gezicht geholpen hebben ? Ik probeer in de toekomst Goldcar toch te mijden …
Dom, dom, dom van mij. Neen, is niet juist hierboven. Hebben hem gewoon leeg terug mogen zetten. Er zat nog wel wat in, maar daar heb ik niet zo’n problemen mee. Je kan het moeilijk eruit zuigen, niet ? (had de posting van mij niet te best nagelezen, domme Belg waarschijnlijk, haha :-))