De goedkoopste optie naar Bali is over het algemeen met Cathway over Hongkong. Al zijn Singapore Air en KLM niet eens zo heel veel duurder… In tegenstelling tot vele andere Aziatische bestemmingen is vliegen vanaf Duitsland niet voordeliger. (Tenzij je met LTU naar Bangkok vliegt en de volgende dag met Air Asia naar Kuala Lumpur en dan weer naar Den Pasar… Ik heb het een keer gedaan, maar je verliest er zoveel tijd mee…)
Tickets naar Flores kun je het best in Indonesie boeken. De goedkopere Indonesische maatschappijen accepteren geen online boekingen. Of ze accepteren de boeking, maar dan moet je binnen 24 uur bij een Indonesische bank betalen. Schiet niet op dus… Maar wanneer je niet toevallig rond een feestdag vliegt, kun je heel makkelijk nog 1 a 2 dagen voor vertrek boeken.
Wanneer wil je naar Flores gaan? Ikzelf waarschijnlijk juni of september. Wie weet kom ik je nog ergens tegen
Mocht je nog tips over Bali willen, laat het me dan vooral ff weten!
Bedoel je misschien cathay pacific? Ik kan cathway niet vinden…
Bedankt voor je reactie! Heb je nog een tip waar we die vluchten van bali naar flores het beste kunnen boeken als we in indonesie zijn?
ALs je nog wat tips hebt voor op Bali, graag! Waar moeten we zeker naar toe? en waar zeker niet? Ik ben niet echt fan van hele toeristische plekken. Heb gehoorrd dat er op Bali ook plaatsen zijn zoals het salou van Spanje? Zoiets trekt me dus niet, maar ik wil graag van alles wat zien, cultuur, natuur, de indonesische volkeren, etc. We zijn ongeveeer een week op Bali. Daarnaast gaan we Flores, lombok en mogelijk tussenliggende eilanden bezoeken (we doen niet alles want hebben maar 3 weken de tijd). Heb je hiervoor ook nog iedeen?
Wij gaan ergens halverwege julie, tot begin augustus.
Hoi, wij zitten ongeveer in dezelfde periode in Indonesië.
Vanaf Dusseldorf vliegen we met Emirates op Jakarta. Dit was de goedkoopste optie. Vliegen op Denpasar was veel duurder.
Bedoeling is hoofdzakelijk Java te doen, en niet te lang op Bali te blijven omdat ik daar al 2x ben geweest. We zullen dan 1 binnenlandse vlucht nemen en we overwegen dit met Airasia te doen (goedkoop).
Alhoewel het binnenland van Bali wel een paar leuke plekjes heeft, vind ik het erg toeristisch. En de stranden vind ik niet geweldig. Klinkt vreemd misschien, maar ik hou liever van kleine verlaten strandjes in een baai, ipv die grote stranden met ondiep water.
Lembongan, een klein eilandje naast Bali, is rustiger en heeft betere strandjes en snorkelmogelijkheden naar mijn mening.
Bij Lombok heb je de Gili’s, en ook daar vind ik de stranden beter dan op Bali.
Bali vind ik enkel interessant voor de tempels en vulkanen (eventueel de rijstvelden als je die nog niet eerder hebt gezien). En in het toeristische Ubud zijn de traditionele dansen mooi om te zien vanwege de setting.
Overweeg om de boot te nemen van bvb Lombok naar Flores. Je hebt dan tijd om te snorkelen en de Komodo varanen te bezoeken (zelf nog niet gedaan). Dit duurt zo’n 4 of 5 dagen dacht ik.
Bedankt voor je reactie. We zijn ook van plan eerst Flores te doen en dan mogelijk Komodo en omliggende eilanden. Maar die boottocht van 4 a 5 dagen waar je het over had, weet je ook waar je die kunt boeken? Of moet je dat zelf regelen? Wij willen nl eerst flores verkennen en dan met de boot naar Komodo en zo terug naar bali reizen.
Wat vindt je van Lombok? en heeft er iemand misschien tips voor een route door flores? (van oost naar west)
Is het misschien beter om Bali over te slaan en bijvoorbeeld een deel van java (omgeving jakarta) te doen? Wat vinden jullie van Sumbawa en de andere eilanden?
Bij Lombok heb ik enkel de Gili’s gedaan. Daar werd die trip met de boot aangeboden naar Flores, met stops onderweg. Vanuit Bali gaat ook, maar duurder. En zover ik weet, kan je als je Lombok over reist, ook van die kant vertrekken met de boot. Dat zal wellicht nog goedkoper zijn. Maar juiste informatie heb ik niet.
Java ben ik nog niet geweest (doe ik deze zomer), maar een optie zou kunnen zijn om bvb de Bromo te doen vanaf Bali. Wél met 1 of 2 overnachtingen.
Hier de link vd website van iemand die er wel is geweest. Waarschijnlijk vind je daar een antwoord op je vragen.