Goedkoop weekendje weg, maar waarheen?

Hoi,

Ergens in februari/maart willen een vriendin en ik lekker een weekendje samen weg. Zijn we echt aan toe en hebben er nu al ontzettend veel zin in!

Nu zijn we beide studenten, dus heel veel geld hebben we niet. Dus het moet een goedkoop weekendje weg worden, het liefste wel buitenland.
Maar nu het dillema, waar gaan we heen? Zei is al 2x in Antwerpen en Berlijn geweest, ik al in Londen en Brussel. En het moet dus ook niet te duur worden. Vliegen, Trein, Bus…dat maakt niet zoveel uit.

Wie o Wie heeft de gouden tip voor ons? Welke stad? En misschien zijn er nog sites met leuke acties of arrangementen ofzo?
Alvast Bedankt!
Jitske.

in elke stad kan je het net zo duur maken als je zelf wilt en dus ook vaak redelijk goedkoop kijk eens bij ryanair welke tickets ze in de aanbieding hebben en zoek dan een hotel of hostel daar ook kan je bij wizzair en easyjet kijken dan heb je keus uit toch bijna heel europa of zelfs nog iets verder mischien wel een leuk ideetje is een weekend marrakesh in marokko weer eens iets anders dan europa en toch niet te ver weg ryanair vliegt hier naar toe vanaf weeze in duitsland net over de grens bij boxmeer

Hallo Jitske,

Ik zou inderdaad ook kijken bij Ryanair. M’n ouders zijn net een weekje naar Barcelona geweest, retour gevlogen vanaf Brussel Charleroi à 0,02 eurocent per persoon. Inclusief. Erg goedkoop dus. Er is nu weer een actie waarmee je voor 20 euro retour kunt vanaf Eindhoven (op 4 steden, geloof Londen, Milaan, Marseille…) of Brussel Charleroi of Düsseldorf Weeze.

En goedkope hostels: www.hostelworld.com. Kun je zelf bekijken hoe duur je het maakt. Op basis van een eigen kamer of ‘dorms’ en de locatie.

O en als je verder weg wilt: www.cheaptickets.nl of www.ebookers.com.
Succes! Gr, Boukje

Je kan altijd is bij Neckermann kijken, ze hebben vrij veel aanbiedingen voor jongeren. En ook vrij goedkoop.

veel reisplezier!
Naths.

Ja, Ryanair is een goede optie om goedkoop te vliegen.
Om te overnachten kun je overwegen om een profiel aan te maken op: www.hospitalityclub.org
Dit doen veel jeugdige mensen, je kunt namelijk zoeken op Europese plaatsen waar mensen wonen, en je slaapt dus bij locale mensen daar, vaak laten zij ook nog hun stad zien, krijg je eten van hun, en slaap je GRATIS.
Persoonlijk is het niets voor mij, maar vrienden van mij doen dit vaker (Letten) zij boeken een goedkope vlucht (soms bijna gratis), en slapen en eten ook bij hun gastgezin vaak voor niks, of ze nemen een kadotje voor het gastgezin mee, hierdoor kun je dus zeeeeeeer goedkoop reizen.

Piepo…

En wil je niet ver voor het vervoer willen reizen… kijk dan eens bij OAD. Hebben leuke weekendjes weg naar o.a. Parijs met bus en hotel met ontbijt al vanaf 3 dagen voor € 99, tot zo’n € 150. Word je practisch voor de deur opgehaald, afhankelijk waar de opstapplaatsen zijn, en bij je hotel afgezet. Koop zo’n stadsmetrokaart en voila… goedkoper kan haast niet. En … Parijs is echt leuk. :thumbsup: Voor uitgaan, shoppen en bezienswaardigheden.

Succes met het zoeken. :dag:

bij locals logeren is inderdaad een hele goedkope manier dit kan ook via couchsurfing ( www.couchsurfing.com ) heb ik ook al een paar keer gedaan en is me prima bevallen deze mensen bieden een bed of bank aan om op te logeren en dit is ook gratis en het zijn vaak ook mensen die je de stad willen laten zien als je dit wilt je kan bij de profielen op de site zien of ze echt een extra slaapkamer hebben ofdat je op de bank moet slapen dus even zoeken en je vind meestal wel wat je zoekt
ik ben zo in lissabon, granada en istanbul geweest en dit was elke keer weer heel gezellig en zo steek je ook nog wat van de cultuur op ook
groetjes dirk