Goedkoop op safari

hallo,
wij zijn twee studentes en zouden graag in september een 3-tal weken gaan backpacken in Kenia! We zouden graag rondreizen in Kenia en Tanzania maar ook enkele dagen op safari gaan ! We vroegen ons echter af hoeveel het kost om op safari te gaan ? want op het internet vinden we enkel safari’s van 400 euro en meer !
groetjes

Lees eens wat rond op dit forum ?

Tik bij zoeken misschien in ‘‘safari’’ ??

bijv

http://www.wereldwijzer.nl/kenya/blog/1675/goedkope-safaris-in-kenia.html

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=109694

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=109162

Of doe het zelf, zoals beschreven op mijn blog.

.

goedkope safari’s bestaan niet.
Dan moet je naar Blijdorp.

Of ga naar ZuidAfrika, daar is het prima te betalen.

Klopt, maar goedkoop is maar relatief… Ik weet niet wat de dames uit willen geven voor een safari. Ik heb in Kenia voor 250-300 euro (ben precieze bedrag ff kwijt) een best leuke safari gehad. Heb die ter plaatse geregeld bij iemand van Neckermann. Was een safari van 2 dagen incl overnachting in mooie lodge.

ps. Blijdorp is ook leuk trouwens :slight_smile:

Ik ben net terug uit Kenia. Het absolute hoogtepunt van de trip was de anderhalve dag safari in Tsavo East. In anderhalve dag hebben we vrijwel alle dieren gezien (incl. leeuwen en cheetahs). We hebben overnacht in Ndolo Camp, een prachtig kamp midden in het park.

Heb de safari voor twee personen geboekt vanuit Nederland bij het bedrijf Magical Adventures Tours & Travel (http://www.kenyansafariholidays.net)
Dit bedrijf is een aanrader, alles keurig geregeld en volgens afspraak. De chauffeur spreekt goed engels en beschikt over een grote dierenkennis.

Wij hebben een supercoole safari gedaan voor 150 € per persoon.
2 dagen, 1 nacht Shimba hills lodge.
(zie blog)

Alle prijzen en dergelijke zijn hier al tot in den treure uit de doeken gedaan uit allerlei hoeken en naar allerlei parken.

Kijk gewoon op www.kws.org, dan weet je wat de toegang kost en welke logies er zijn en trek daaruit de conclusies.

face to face onderhandelen. Ook over het al dan niet boeken vanuit Europa of in Keny aop het strand, of via een operator die een website kan betalen is al veel , heel veel geschreven.

Maak je druk over 300 of 500 euro voor een safari , terwij lde meeste Kenyanen momenteel uitdrogen wegens uitblijvende regens.

Lonely planet lezen wil ook wel eens handig zijn…

'k Bedoel maar

voor 199 euro vlieg je morgen naar Mombasa vanuit Dusseldorf als je tijd/geld/zin hebt

ENJOY

.

Was research aant doen naar Kuki en kwam heel toevallig hierop terecht :

Leuke aan biedingen bij !

Het was een leuk groepje bij elkaar, he fstar.
Het was alleen wel heel vroeg opstaan (om half vijf ‘s morgens) om maar om 6 uur bij jullie hotel aan de zuidkust te zijn.
Ndololo kamp viel mij ook niets tegen, echt goed eten, niet zo heel erg veel variatie, vooral erug lekker.

Heb helaas geslapen als een blok maar ‘s morgens zagen we hoefafdrukken van impala ronom de tenten, een vers afgekluifd bot en afdrukken van 1 of andere kleine kat.

Lucy, een vriendin van haar, een kind van 15 maanden waren ook mee.
We hebben wat afgelachen met dat stel, ongeloofelijk.
Leuke was ook dat de vriendin van Lucy (keniaanse) die nog nooit op safari was geweest.

Nelson liet ons 2 keer leeuwen zien, 2 keer jachtluipaarden, buffels, zebras, een volwassen monitor lizard en heel veel olifanten van heel dichtbij.
We hebben hem daar dan ook goed voor beloond.

De kosten waren zo’n 100 euro per persoon lager dan dezelfde trip bij Neckermann als ik het zo lees net.

Neem eens een kijkje op www.privesafarikenia.com. Die bieden wel goedkoop safari’s aan.

Wij hebben destijds gewoon op het strand bij een paar Keniaanse jongens geboekt. Toen hebben we eerst een proefsafari van een dag (geen enkele nacht) gedaan, en dat ging allemaal heel erg goed en toen een 4 daagse safari in Tsavo oost en west. Geweldig en goedkoop. Heel veel dieren gezien; leeuwen, olifanten, luipaard, krokodil, vogels, buffels enz. Bij dezelfde jongens hebben we ook nog een snorkeltour gedaan, en een strandsafari (zeesterren, zeekomkommers, enz zoeken, lopend over de droogliggende zeebodem.

Steve & Richard Safari Op maat gemaakt : 3 dagen Tsavo east.

[ul]
[li]Logies : Voi Safari Lodge[/li][li]Transport : privé mini van[/li][li]Route : Kilifi – Malindi – SALA gate – Voi Safari Lodge – Voi main gate – Mombasa[/li][li]PRIJS : 275 € per persoon ALL INN (ook goede gids) behalve drank in de lodge.[/li][/ul]
FOTO’S