Goedkoop Oost Europa

ik ben van plan in de zomer richting het oosten van europa te trekken, ik ben nog nooit verder geweest dan berlijn en zou vooral daaronder willen rondkijken… ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou precies wil en waar; dwz in de eerste plaats of ik nou een werkvakantie wil of echt zelf vakantie houden, of actief wil gaan ‘touren’ …

ik weet alleen een paar dingen,…

• ik heb een maand de tijd
  • ik wil direct ‘ver van huis’ zijn, dwz: vliegtuig is een geschikte optie, om eenmaal op de plek van bestemming verder te kijken waar heen te gaan
  • ik wil relatief goedkope landen bezoeken
  • er mag een aanwezigheid van Nederlanders zijn als het maar geen overmaat is, zoals in de Spaanse costa ed.
  • het zomerweer moet er minstens zo aangenaam zijn als in nederland
  • enige kust zou me ook niet in de weg zitten, maar dit is geen must

ik hoop dat m’n topic een beetje duidelijk over komt, en dat mensen wellicht wat tips kunnen geven!

Hoi

Voor werkkampen kan ik je doorverwijzen naar de Bouworde, zij hebben echt diverse bouwkampen in heel Oost Europa.
Oost Europa is een stuk goedkoper als Nederland. Maar vooral Roemenie en Bulgarije zijn heel goedkoop. Het zijn ook mooie landen, mooie natuur, cultuur en mooier weer als in Nederland !
Er is nog vrij weinig toerisme, dus je zult er absoluut niet overspoeld worden door toeristen.
En Er is ook een strand. Ze hebben kustplaatsen aan de zwarte zee. Ben er zelf niet geweest en naar horen zeggen is het daar iets toeristischer.

Tijdens mijn bouwkampen in Roemenie en Bulgarije ben ik in ieder geval geen toeristen tegen gekomen en het was echt spotgoedkoop.

Rusland is natuurlijk het verst, en ook zeer de moeite waard. Maar niet zo goedkoop als de rest van Oost Europa. Vervoer is vrij goedkoop (trein kost bijna niets). Maar vooral Moskou is echt best een dure stad qua eten en onderdak. Sint Petersburg is ook niet meer het goedkoopste.
Maar ik vind zelf dat Rusland dit als land en cultuur wel weer goed maakt. Het is echt wel de moeite waard.

Op mijn website kun je foto’s zien en mijn ervaringen op werkkamp

http://members.chello.nl/j.m.veen

Adres van de bouworde is trouwens

Http://www.bouworde.nl

Hoi,

Ik ben joke uit belgie en verblijf momenteel voor een jaar in roemenie (als vrijwilliger). Ik zou je aanraden om zeker dit land te bezoeken, daarnaast bulgarije en oekraine. Momenteel heb je geen visum nodig om naar oekraine te gaan, dus dat is dan wel goed meegenomen (ik weet wel niet voor hoe lang dit zo is).
Ik kan je alleen maar informatie geven over roemenie, dus indien je dit wil, vraag me maar. Maar het is zeer zeker de moeite waard (en natuurlijk ook goedkoop)!

groetjes,
joke

Hoi Joke,

Ik ga deze zomer een maand lang door Roemenie reizen, vooral transilvanie.
Zijn er nog mooie plaatsen te bezichtigen die niet bij het grote reispubliek bekend zijn?
Bijvoorbeeld zoiets als het middeleeuws festival eind juli in Sighisoara.
Iets van een of ander vaag festival ofzo.
Hoe minder bekend bij non-locals, hoe beter.

Groeten,

Arjan

Hoi arjan,

zelf had ik graag ook naar het festival geweest in sighisoara maar ik hoot meer en meer van roemenen dat het niet zo goed meer is: veel buitenlanders met te veel drank… het is een beetje te groot geworden.
Andere festivals zijn er, maar de data weet ik nog niet echt, en het is dan ook niet meer in transsilvanie. Ik vraag het eens na.

groetjes,
joke

even korte update van topicstarter :slight_smile:

ik ben uiteindelijk een trip gaan maken van berlijn naar boedapest… rede van die twee steden was dat het oostelijk genoeg voor me was en ik 2 vliegtickets (easyjet en wizzair) heel goedkoop kon krijgen van en naar (dus van nl naar berlijn en van budapest naar nederland,… brussel eigenlijk)

ik zit nu in wroclaw, even snelle internetcheck via mn hostel :slight_smile: kom uit poznan, dat was mn eerste echte stop op mijn reis

polen is geweldig… de stadjes zijn zo charmant en gezellig! alles is goedkoop, de mensen spreken over het algemeen slecht tot geen engels, maar de studenten gelukkig wel :slight_smile: ontmoet veel mensen en just havin’ a blast =)

zo dat moest ik toch even kwijt… volgende bestemming: onbekend!

Kom maar naar Wroclaw - er is goedkoop en de feestjes zijn prettig. Dat is interessant: www.alcoholtravel.com

Martis, een waanzig geweldige tip!! :thumbsup::drugged:

Een werkkamp in Rusland.
Dat klinkt ook lekker dubieus