Iemand een tip hoe je twee weken goedkoop kunt bellen in Shanghai? Lokaal prepaid mini-sim kopen? Als dat kan, where to buy? Gewoon NL abonnement gebruiken is geen optie. Hoor graag waardevolle tips. Dank!
Geen eigen ervaring maar ergens gelezen (hier ergens? :chin:) dat het inderdaad handig is aldaar een simkaartje te kopen en hiermee te skypen… Heb nog nooit geskyped (?!?) dus heb echt geen idee of het ergens op slaat wat ik zeg, maar dit heb ik dus eens gelezen haha!
Succes ermee, en ik hoop voor je dat er een bruikbaarder antwoord komt!
Ik gebruik altijd skype. Werkt veel beter:cheer:
Thx. Skype gaan we natuurlijk gebruiken maar dat belt zo lastig vanuit een taxi
Ik bedoel goedkoop mobiel/onderweg bellen. Iemand anders nog een idee?
Waarom zou je vanuit een taxi moeten bellen??
Doe zoals de meeste Chinezen: niet op straat bellen ![]()
Serieus antwoord na een klein zoektochtje in m’n beste Chinees: de China Mobile 12593 service. Copy’tje met wat prijsinfo van eind vorig jaar, zal nog redelijk actueel zijn:
Hong Kong, Singapore, the United States, Canada, 0.40 rmb / min
Taiwan, Macau 0.70 rmb / min
Japn, South Korea 1.00 rmb / min
UK, France, Germany, Italy, Australia, Malaysia, New Zealand, Thailand, Philippine, Indonesia, 1.50 rmb / min
Ohter Countries or areas 4.60 rmb / min
Hopelijk heb je er iets aan!
Het goedkoopste is een Nederlands telefoonnummer nemen op je Chinese (prepaid) mobiel. Kijk op http://www.wereldnummers.nl voor info. Je Nederlandse of Belgische telefoon nummer wordt dan doorgeschakeld naar jouw Chinese mobiele telefoon. Je betaald dan 2 eurocent per minuut voor gesprekken. Vrienden en familie of zakelijke relaties in Nederland kunnen gewoon je Nederlandse nummer bellen, wat in Nederland meestal gratis is wanneer je een abonnement hebt, ook vanaf je mobiel uit je bundel.
Om naar Nederland te bellen zijn er 2 mogelijkheden: je belt en hangt op of Whatsappt met de vraag of ze jou bellen op je Nederlandse Nummer.
Je kan ook een Chinees nummer kopen bij wereldnummers, maar alleen uit Shenzhen en Beijing en daarvoor moet je wel een adres daar hebben (of iemand kennen met een adres daar). Dan bel je deze vanaf je Chinese mobiel. Je betaalt dan lokaal tarief + 2 cent naar vaste nummers in Nederland en 6 cent naar mobiele telefoonnummers. Je moet dan wel voor je belt de bestemming steeds wijzigen, dan kan via je login op de website en werkt direct (met je smartphone). Daarmee kan je dus niet alleen Nederland, maar ook de rest van de wereld goedkoop bellen.