Mobiele telefoon China

hoi
Ik ga volgende week voor een paar weken CHINA!!>>> super!!
ik heb een oud prepaid mobieltje die het niet doet in China. Wat is het meest handige om te doen??

• Hier een mobieltje kopen (die ik dan waarschijnlijk na die paar weken niet gebruik omdat ik nogal gehegt ben aan ’ dat oudje’)
  • daar een goedkoop mobieltje kopen (geen idee of je dan ook prepaid kunt krijgen/ of je dan een abonnement moet nemen voor een maand of zo?)
  • ik lees dingen als; in China een SIM-kaart kopen maar… werkt dat dan op m’n oude mobieltje?? denk het niet he…

je begrijpt al dat ik niet handig ben met die dingen
Het gaat alleen maar om **af en toe een SMS te sturen en te ontvangen **- bellen ga ik niet doen

graag advies!! dank gr Janna

China kent alleen een vorm van pre paid (particulier) in de vorm van een opwaardeerkaart. Acties als hier; telefoon vrijwel gratis met abb of pre paid kennen ze niet. Overigens stikt het van de winkels waar ze mobieltjes verkopen, prijzen liggen in lijn met nederland. Bellen is wel voordeliger. Vaak hebben ze op de vliegvelden verkooppunten van telefoons en simkaarten, dat zou ik je adviseren. Je moet overigens wel vragen of je met een chinsese sim vanuit China naar buiten andere landen kan sms’en, dat is afhankelijk van het type sim of nummer.

Overigens kent China nu ca. 850 miljoen mobiele nummers welke in omloop zijn. Recent zijn ze gestart deze numers te koppelen aan personen. Je mag niet meer dan 7 nummers… per persoon hebben. Eea is ivm misbruik bij criminaliteit en prostitutie tegen te gaan.

Succes.

Paul