Goede reisgids Indonesië

Omstreeks december/januari willen wij ongeveer 2-3 weken naar Indonesië (zie ook voorstel-bericht). Nog nauwelijks een idee hoe en wat, door de bomen het bos niet meer kunnen zien, maar gelukkig wel terecht gekomen op dit forum.
Persoonlijk vinden wij het ook wel lekker om in een boekje te bladeren (en bij de hand te hebben op reis), dus hier onze vraag: welke -bij voorkeur Nederlandse- reisgids kunnen jullie ons aanraden?

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Periplus boeken (zijn ook vertaald in het NL, alleen nog maar tweedehands te krijgen) zijn ideaal om een beeld te vormen van een eiland. Veel achtergrond informatie en mooie foto’s.

Om een idee te krijgen van slaapplekken en vervoer graai ik altijd naar de Lonely Planet. Indonesie verandert snel, en ookal is de LP alweer verouderd wanneer je hem koopt, voor andere reisgidsen is dit nóg erger. Voordeel van de LP is ook dat er routes in staan van dingen die je in 2-3 weken kan doen. Ook op dit forum zijn veel draadjes met ‘suggested ittenaries’.

Voor de touristische gebieden zal ook veel online op tripadvisor te vinden zijn.

Dankje Jenny. De LP lijkt ons inderdaad handig, behalve dat die in het Engels is…maar we zijn wel op zoek naar een praktische gids inderdaad! Ik weet niet of we daar online kunnen, dus een ouderwetse papieren uitgave zou fijn zijn. En ik wil a.s. weekend lekker in het zonnetje lezen en dat gaat slecht met een glimmend beeldscherm :wink:

Trotter Java Bali Lombok is in het Nederlands en is ook handig in gebruik, bij mijn eerste reis heb ik deze gebruikt en ook nog de LP (hoezo controlebehoeftig) soms had de een dan weer de ander de meest nuttige tips. In ieder geval veel plezier met plannen.

1 like

Capitool… :wink:

1 like

Mijn vriendin zweert altijd bij Trotter ik bij Lonely planet en rough guide, beide niet te vinden in Nederlands denk ik

1 like

De ANWB zelf heeft ook een reisgids Indonesië: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/boeken-en-kaarten/reis-taalgidsen/reisgidsen/anwb-reisgids-indonesie-wereldreisgids.html

1 like