In mei wil ik met mijn vriend de Incatrail gaan lopen, maar door de overvloed aan bureaus die deze tocht aanbieden zie ik door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde organisatie? Wanneer moet ik dit écht gaan boeken? Hoeveel geld gaat het me kosten? Ik heb begrepen dat ik dit toch wel een paar maanden van tevoren moet boeken en dat ik het dus niet daar ter plekke kan regelen, omdat het dan vol zal zitten. Ik weet dat hier eerder topics over geweest zijn, maar hoop dat mensen nieuwe informatie hebben.
Bedankt!
Groet, Danielle
enkele maanden vooraf boeken, althans voor de officiele incatrial.
Er zijn namelijk meerdere weken naar rome (uhm Machu Picchu)
kosten rond de 225 dollar (geloof ik).
Graag verwijs ik naar mijn post in de onderstaande link (en de daarin vermelde links):
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=35596&highlight=anacondor
Veel mensen blijven onzin verkondigen over de Incatrail, laat je niets wijsmaken en lees aub de zin en onzin over deze mooie wandelroute op genoemde link(s).
Hallo!
Bedankt voor de reacties. Zijn er nog meer mensen met goede of slechte ervaringen? Toch kom ik overal tegen dat er echt wel 10 tot 14 weken van tevoren geboekt moet worden. De informatie dat er ter plekke geboekt kan worden, schijnt achterhaald te zijn. Voor 2006 kon dit, nu zit het het hele jaar door, zo heb ik me laten vertellen. Als mensen recent de Incatrail hebben gelopen en andere verhalen ervaringen hebben, hoor ik dat graag! Ik zal die organisatie van jou, Anacondor, idd mishouden. Ik las dat SAS travel een goede is, maar daar vragen ze nu al 400 dollar voor de trail (www.sastravelperu.com). Zijn er geen goedkopere organisaties?
Bedankt!
Hoi,
Wij zijn gisteren terug gekomen van de Klassieke Inca Trail (4-daagse trip) en hebben zeer goede ervaringen gehad met Liz Explorer. Wel een van de duurdere organisaties (350,- dollar p.p.), maar alles meer dan waard:
- zeer ervaren en goede gids
- goed en lekker eten (geen diarree terwijl vele andere dat wel hadden met een andere organisatie
- goed materiaal (geen lekkende tenten etc.)
Wij hebben 5 dagen van te voren geboekt (en dat is echt het minimum heb ik begrepen i.v.m. het regelen van de ´permits´) maar het is nu wel echt laagseizoen (december) In het hoogseizoen zou ik idd ruim van te voren boeken.
Op http://www.inc-cusco.gob.pe/frame/disponibilidadxmes2007.cfm kan je online het aantal nog beschikbare permits zien voor de maand waarin je wilt gaan.
Er zijn inderdaad veel Inca-trail aanbieders.
Heb hem zelf gelopen in november.
Zeer goede ervaring met Chaska.
Kijk voor prijzen etc. op www.chaskatours.com
Op deze site zie je meteen welke data er nog open staan.
Zorg er voor dat je je paspoortnummer goed doorgeeft.
Klopt er ook maar iets niet dan kom je niet door de eerste controlepost.
Veel plezier in Cusco.
Peter.