Ik heb t plan om over 2 maanden met een vriendin naar zuid amerika te vertrekken voor 4 maanden. Ik lees her en der discussies over wel dan niet vooraf boeken van trips (bijv inca trail) / cursus spaans/ etc etc.
Zijn er mensen de hier ervaring mee hebben? In Azie heb ik nooit iets geboekt en dat ging allemaal prima… Maar misschien is het hier wel anders? Voordelen, nadelen?
Ik hoor hier graag wat over, misschien moet ik me hier toch maar wat meer mee bezig gaan houden dan ik had verwacht…
Bij mijn weten moet de Incatrail tegenwoordig in het voren geboekt worden, dus informeer daar goed naar.
Mijn eigen ervaringen met Spaanse lessen is dat dat vrijwel altijd nog ter plekke geregeld kan worden. Dat was in Cusco.
Inmiddels woon ik zelf in Noord-Peru en regelen we ook Spaanse les voor liefhebbers en dat kun je ook ter plekke nog regelen.
Maar wb incatrail; zou dat dan betekenen dat ik dat dan dus in Nederland al zou moeten boeken? Ik ben daar nooit zo voorstander van, maar als het echt niet anders kan… En weet je ook aan hoeveel tijd ik moet denken bij ’ van te voren boeken’?
Mijn info is niet zo heel actueel hoor, want ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar ze hebben op een gegeven moment besloten nog maar een beperkt aantal mensen per dag toe te laten op de trail, en er was toen een tijdlang sprake van dat alles al twee maanden in het voren volgeboekt was. Voorheen kon je het namelijk wel makkelijk terplekke regelen.
Als iemand weet wat de actuele stand van zaken is…?
Maar mocht je niks regelen en de Inca trail zit vol…er zijn nog heel veel andere mooie trektochten daar in de omgeving: Lares, Choquequirao, Espiritu Pampa (Quillabamba) etc…
Je hoort van alles kanten dat de Inca-Trail al ver van tevoren vol zit. Want je dus ook kunt doen is een alternatieve hike doen (waar je veel minder mensen tegenkomt) om vervolgens gewoon op MP te eindigen. Dan is zo vroeg boeken absoluut niet nodig!
Veel reisplezier!
Ja, tenzij de Inca Trail een absolute must voor je is, zou ik ook gewoon gaan en daar kijken wat er voor een andere trekkings zijn. Ze zijn allemaal mooi hoor!
En anders zou ik alleen de Inca Trail nu vast gaan boeken en de rest wel zien als je daar bent.
Er zijn inderdaad wel wat alternatieven voor het Inka trail, maar bijvoorbeeld ook de trein naar Machu Pichu zit vaak al lang van te voren vol. Het is dus wel verstandig om je reis naar Machu Pichu van te voren te boeken. (Ongeveer 4 maanden van te voren is sterk aan te raden.) Andere reizen kun je vaak een dag tot enkele minuten van te voren boeken.
De trein naar Machu Picchu zit snel vol? Waar haal je dat vandaan?
Ik woon nu al 2 maanden in Cusco en echt iedereen die ik hier ken boekt zijn tripje naar Machu Picchu (ofwel met een trek ofwel gewoon voor het weekend) maximaal 1 week van tevoren, en vaak ook gewoon de dag van tevoren. Ik ken niemand die is geweigerd op een trein omdat deze vol zat.
Ook alle touroperaters boeken de reis van Aqua Caliente (het dorp naast Machu Picchu, en vanwaar alle treinen reizen) gewoon de dag van tevoren en ter plaatse.
Treks moet je minimaal 1 dag van tevoren boeken. Dit omdat ze vaak al sochtends vroeg/midden in de nacht vertekken.
Misschien is het anders in het hoogseizoen maar dit lijkt me erg erg sterk. Vrijwel alle touroperators moeten momenteel keihard knokken om uberhaupt tours van de grond te krijgen, en vrijwel alle tours die normaal voor max 15 mensen bestemd zijn worden nu gelopen door groepen van 3/4 personen, gewoon omdat er niet meer animo is.
Thanks allemaal!!
We gaan maar gewoon op de gok en dan zien we wel. We gaan as maandag al naar ecuador en ws dan een maand later richting peru… Ik zal laten weten of het gelukt is om ofwel op een trein ofwel via de originele incatrail ofwel middels een alternatieve hike MP te bereiken. Ik ben benieuwd…!!
goeie reis alvast. Ik heb deze website gevonden en zoveel mensen geven goede advies hierover. Mijn zwager deed via hun organisatie en zei dat het uitstekend was. Alles goed geregeld en ze hoefde niks te doen. Mischien zal ik het ook doen maar ik wil wat verder zoeken. Hier komt die:
Alvast heel veel plezier en ik ben benieuwd wat het gaat worden (ook omdat ik over een paar maanden hetelfde avontuur tegemoet ga ;)), dus laat het weten!
En: Geniet!
trein van tevoren boeken is niet nodig volgens mij. Dat kan terplekke. Wil je zeker zijn van incatrail dan zou ik die zeker wel vantevoren vastleggen. Wil je liever flexibel blijven en een alternatieve trek doen: ik kan je de Salkantay trek van harte aanbevelen! Mooie(re) bergen en uiteindelijk kom je ook bij Machu Pichu