Hotels zijn helemaal niet duur in Su en tours zijn er genoeg. Het beste is om een vakantie te boeken inclusief vlucht en hotel dan heb je ook meteen ontbijt inbegrepen. kijk maar op sutravel.nl
De muziek in sommige auto’s staat inderdaad vaak overdreven hard. Ik ben maar wat blij dat ik dezelfde muzieksmaak heb als vele in het land. Als ze nou allemaal naar hardrock zouden luisteren zou ik het ook erg vervelend vinden ja.
Hotels zijn niet duur nee, de huurprijzen voor een (vakantie)huis weer wel en nog in Euro’s ook. Ik vind het soms wel heel raar dat in een land met als betaalmiddel de SRD, je veel prijzen in Euro’s of in US dollars ziet.
Ik denk dat wat betreft het muziekgebeuren in de tropische landen dat best wel vaak aan de orde is. Ik denk dat het te maken heeft met het klimaat (warmte, plezier, gezelligheid) en cultureel bepaald. En Judith, je hebt helemaal gelijk dat het dan net jouw muziek moet zijn om dat niet als hinderlijk te moeten ervaren.
Wat betreft de huurprijzen van woningen/hotels vind ik heel verschillend. Appartementsprijzen worden elk jaar opgehoogd maar daarentegen ontstaan er elk jaar nieuwe appartementen die in beginsel voor wat lagere prijs aangeboden worden. Alle prijzen zijn in USD of Euro, dat klopt inderdaad, meestal moet je vantevoren al de betaling hebben voldoen voor aankomst. Gebruik van creditcards is natuurlijk ook mogelijk, dan wordt de dagkoers bepaald en dat vind ik persoonlijk handiger.
Auto’s betaal je hier in USD, dat heeft waarschijnlijk te maken met te weinig vertrouwen in de eigen munt en het feit dat de handelaren hun auto’s in Japan ook met USD’s moeten betalen.
Veel prijzen m.b.t. toerisme zijn in EUR, dan maakt het voor (met name) Nederlanders toch een stuk makkelijker? Maar als je dat een probleem vindt, kun je bijna overal in SRD’s betalen.
Dat hotels goedkoper zijn dan appartementen trek ik in twijfel. Misschien de ‘Brazilianenhotels’, maar de vraag is of je daar wilt zitten.
Grt, Marco
Appartementen zijn voor een langer (>7) verblijf praktischer en goedkoper. Per definitie zijn goede hotels minimaal 90 euro per nacht . Meestal wissel ik EUR In Srd bij een cambio. De koers fluctueert per dag maar altijd tussen 4.3 - 4.6 gemiddeld .
De hitte is wel iets waar je aan moet wennen. maar meestal is dat een dag of 2 en dan vind je het gewoon heerlijk.
De eerste aanraking met de hittedampen is wanneer je uit het vliegtuig stapt en te voet naar de aankomsthal vertoeft…
:lol:
Er zijn twee scenario’s, of je krijgt een enorme plensbui over je heen, of de hittedampen doen je even zwijgen, want het overvalt je gewoon. Dan loop je door naar de immigratiehal, waar er nu gelukkig, airco is, de lange rijen, doen je even zuchten maar ach het hoort erbij, even klagen, pff wat duurt het toch lang, ohjeee, geen visa gekocht?? Oeps, terug naar eind van de rij waar je alsnog een visum kunt kopen voor EUR 25 of 20 en je kunt weer achteraan aansluiten. Uiteindelijk na een paar korte vraagjes van de douanebeambte mag je doorlopen. Op naar de bagageband, met de andere 250 passagiers die een ieder max 2 stuks bagage hebben… …
Zucht…
Heb je pech dan ben je de laatste hahahaah maar goed, je bent veilig geland, je bent door de douane heelhuids gekomen, dus ach ff op je bagage wachten… en prompt daar is het dan… he he… ik mag eruit… Joepieeeeeeeee… :cheer:
Nu naar je ride… en inladen… en je rijdt weg van Pengelairport… je rijdt de lange weg op en een bevrijd gevoel komt je tegemoet, je ziet overal groen, groen en groen…zuurstof komt je tegemoet zodra je je raam opendoet… :vrede: …vakantie :cheer:
Het is voor mij alweer 7 weken geleden dat ik hier aankwam… maar ik herinner me het precies zoals je het hebt geschreven. Gelukkig had ik geen regen maar de heerlijke warmte van de zon.
Wat is het toch een prachtig land he?
hahah ja he Judith,
Al schrijvende voelde ik het ook zo, elk jaar weer… en een prachtig vrij land… zo zie ik het ook inderdaad…zucht…
7 weken alweer, gaat heel hard he… hoe heb je Oud en Nieuwjaar daar ervaren?
Ik kan iedereen die een beetje van feesten houdt aanraden om oud en nieuw een keer in Suriname te vieren. Jeetje wat een feestjes zeg. Ook het pagarafestival was erg leuk. Gewoon 's middags al dat knalvuurwerk midden in de stad met heerlijk muziek. Erg leuk om mee te maken. De straatfeesten bij 't vat en op andere plekken in de stad mag je dan zeker niet missen. en natuurlijk gewoon leuk om in je zomerjurkje het nieuwe jaar in te gaan
Is ook het land van het vuurwerk he… de pagara’s (rollen)die doen het goed daar. Het is zo te lezen een echte belevenis. Zelf heb ik nauwelijks oud op nieuw daar meegemaakt, aangezien ik op vrij jonge leeftijd naar NL kwam.
Alle feestdagen worden daar gewoon gevierd, en inderdaad, Kerst, Oud en NIeuw is gewoon in je short of sexy zomerjurkje te vieren…
Kerstverlichtingen worden ook aangebracht en aangezien het vrij donker is vanaf een uur of 18.00 uur dan staat het wel mooi al die verlichte huizen, lekker zwoel… en cocktails drinken… :feestje:
Slechte ervaring
Deze had ik toen na een uurtje toeren, wij besloten om ff wat groenten langs de weg te kopen. Er stond een mevrouw haar groenten te binden bij haar groentenstalletje, een aantal strengen had zij al langs de stal opgebonden. In de tussentijd was zij bezig met allerlei nieuwe strengen. Ik kom daar aan, vriendelijk gevraagd, wat de prijs is, en welke groenten het verst zijn. Zij stond op en zei, kom ik laat je het zien. Ik dacht oke, prima, en ik liep met haar mee… zij gaf aan dat de strengen die opgebonden waren en gestald waren langs haar stalletje, de verste waren.
Ik keek naar de groenten, en vond dat ze verdroogd waren, door de zon, uiteraard, en ik zei nou deze lijken mij niet zo vers, ik wil die welke jij aan het binden bent, nou ontkennen in alle toonaarden dat toch die zij aanwees, de verste was. pffff, dan denk ik, ja zie ik er zo dom uit ofzo? Of is het omdat ik niet uit SU ben, want dat ziet men en hoort men aan je spraak, dat je dan mij maar voor de gek wilt houden. IK kan daar zo slecht tegen.
Ik zei nou ik wil toch die welke jij aan het binden bent, nou met veel gezucht kreeg ik die uiteindelijk mee.
Dacht ook zo van mensen kom op hoor, waarom zo idioot doen, geef duidelijk aan, nou die is minder vers en kost zoveel, en deze is helemaal vers, en kost zoveel, laat de consument de keuze houden. Jij houdt je prijs, maar bedonder een ander niet zeg…
Dat vind ik wel wat minder leuk in SU.:dreigen:
** Openbaar Vervoer In SU
**
Degenen die al eens in Suriname zijn geweest danwel nog willen gaan hier een uiteenzetting over het OV… oftewel de busjes.
In de stad, centrum Paramaribo, heb je een verzamelplaats waar deze busjes van alle streken tezamen komen, als soort van eindhalte. Hier zie je diverse gekleurde busjes, met allerlei vrolijke afbeeldingen en natuurlijk diverse muziekstijlen die uit de boxen klinken.
Voor ongeveer 1 of 2 SRD (0.25 - 0.50 eurocent) kun je een heel eind komen. Deze busjes hebben hele kleine zitjes en wat opklapbare zijstoeltjes, er is /was (heb zelf al jaren niet in deze bussen gezeten) een ongeschreven regel, dat men zodra de reguliere stoelen bezet zijn, men automatisch voor een nieuwe passagier plaats maakt en de opklapbare stoeltjes alvast gereed maakt voor de volgende passagier. Dat vond ik altijd heel erg sociaal. Dat is hier in NL in de treinen stukken minder, het lijkt of het steeds a-socialer wordt.
Je kunt echt hele lange ritjes van A naar B maken dat voor hetzelfde bedrag van 0,25 - 0, 50 ct en zo zie je nog wel iets van SU…:zon02: je moet dit wel in ieder geval 1x gedaan hebben. Je kunt de route vanuit de stad Paramaribo naar bijvoorbeeld Uitkijk gaan, dat is echt wel een leuk stukje…
Nadeel is wel dat je praktisch tegen elkaar aangeplakt zit, en als die persoon niet erg fris ruikt ben je de … dat moet ik niet hebben. Maar voor de rest, kunnen alle ramen open dus je hebt genoeg verfrissing…