Ik ben bezig met het verbeteren van mijn engels maar wat is de beste manier? Hiermee bedoel ik wat moet je sowieso echt leren als je gaat emigeren?
Ik ben sinds kort ook met een een meid uit Engeland brieven aan het schrijven. Weet er iemand een goede website om (gratis) engels te leren? Finacieel zit ik momenteel krab namelijk. Anders wilde ik wel een cursus volgen.
Er zijn verschillenden instellingen in Nederland die les geven (ong 3 maanden) en zeker als je daar wilt wonen is het handig als je een diploma kunt laten zien dat duidelijk je nivo weergeeft.
Op de site van flo-joe vind je tests die echt op het cambridge examen zijn gericht. Als je je aanmeld op facebook (zie de vlg link) dan krijg je elke werkdag een oefening. Je kunt je voor verschillende nivo’s opgeven. Ook een goeie oefening in engels.
En bijv 's ochtends naar het bbc ochtend news kijken op tv, of tv -series
Je kunt het ook via de LOI volgen begreep ik. Maar je spreekvaardigheid oefen je dan niet.
Je kunt ook aan zelfstudie doen en een boek kopen bij bijv bol.com, maar ik denk dat je het dan wel erg moeilijk maakt voor jezelf.
Als je dat wel zo wilt doen moet je maar een pm sturen dan geef ik je wel het isbn nr vh boek waaruit ik bij het centre heb gewerkt.
De oefeningen op de flo-joe site geven wel een aardig beeld vd moeilijkheid vh examen, maar ik vond het examen wel iets lastiger.
Je hebt ook anglia examens.
Dan hoef je geen studie van te voren te doen,maar doe je een examen op het nivo dat je nu hebt. http://www.anglia.org/
Of die genoeg zijn om werk te vinden als je wilt emigreren weet ik niet. Hangt af van je huidige nivo.
Als je je zelf wilt verbeteren kun je eerst een tijdje de oefeningen doen op facebook van flo-joe. Die zijn echt heel goed.