Originally posted by Wim73@03-06-2005, 09:11:37
** Wij gaan voor 2 volle weken, tot 24 juni dus.
Hoezo ? **
gewoon om even te weten rond wanneer we de foto’s zouden kunnen verwachten,
gewoon zèèr benieuwd ernaar !!!
Originally posted by Wim73@03-06-2005, 09:11:37
** Wij gaan voor 2 volle weken, tot 24 juni dus.
Hoezo ? **
gewoon om even te weten rond wanneer we de foto’s zouden kunnen verwachten,
gewoon zèèr benieuwd ernaar !!!
Weet er misschien iemand hoe het zit met de animatie 's avonds? Zijn er shows of wat doen ze? Ook wordt er gepraat over een bazaar op 15 minuten wandelen van het hotel. Zijn dit verschillende winkeltjes en terrasjes of moet ik mij daar niet te veel bij voorstellen? :rolleyes:
Jammer dat je zolang met de dolmus moet rijden naar Antalya, hopelijk is de verbinding in het volle seizoen iets sneller. Voor de rest denk ik dat we niet slecht zitten
Groetjes
Heidi
Hallo,
Ben gisteren teruggekomen van Sherwood Resort. Ben er 2 weken geweest. Heb er een prima vakantie gehad. Er is een prachtige tuin met 5 zwembaden, erg mooi en omdat het zo groot is heb je ruimte genoeg om te liggen. Naast het hotel is een ander hotel in aanbouw, maar hier heb je geen geluidsoverlast van. Als je van veel en vaak eten houdt ben je bij Sherwood op de juiste plaats. 's morgens heb je een uitgebreid ontbijt, 's middags kun je weer in het restaurant gaan eten, maar ook zijn er buiten bij het zwembad op twee plaatsen mogelijkheden om te eten. Tussen 11.00 u. en 16.00 u. kun je ook pizza’s krijgen. Na 16.00 u. oliebollen, donuts. Om 17.00 u. koekjes met koffie en thee en dan 's avonds weer het diner in het restaurant. Helaas moet ik er wel bij zeggen dat het eten vaak nogal koud was. Dit is erg jammer. Zodra je ziet dat er bijgevuld wordt moet je er eigenlijk als eerste bij zijn, en zelfs dan komt het voor dat het eten nog koud is.
Het restaurant is wel ontzettend rommelig (rumoerig).
Hou er rekening mee dat er in de omgeving echt helemaal niets te beleven valt. Ik las hier dat er werd geschreven dat er op 10 minuten loopafstand een klein winkelcentrum is. Dat is inderdaad zo, maar echt dat is niets hoor, daar ga je 1 keer naar toe en heb je in 3 minuten gezien.
Antalya is danwel op 15 min. afstand, maar de dolmus maakt grote omwegen, waardoor je meer dan een uur in het busje zit. Op de terugweg wordt je ook niet bij het hotel afgezet, ineens krijg je te horen dit is het eindpunt. Je wordt dan ergens afgezet waar niets of niemand te zien is alleen een taxi waar je mee verder kunt of je moet gaan lopen naar je hotel.
Een taxi naar Antalya kost rond de 35 euro, maar is voor 's avonds de enige mogelijkheid om er te komen, er rijden dan geen dolmus busjes.
Ook wil ik je even laten weten dat er veel verschil in kamers is. Wij hadden een zeer kleine kamer, kleine badkamer, de wc was tussen twee muurtjes, iemand die heeeeeeeeeeeel dik is zou er niet tussen passen, op de eerste verdieping, met uitzicht op een muur en veel herrie van een of andere machine van het hotel ernaast. We hebben geklaagd bij de receptie, steeds maar weer en kregen toen na 2 dagen een andere kamer, met prima uitzicht, geen lawaai en het bleek ook nog eens dat deze kamer veel ruimer was.
Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben, al met al er staan best wel wat negatieve punten, maar toch hebben wij een prima vakantie gehad omdat we nogal van lekker zonnen aan het zwembad en de zee houden. Ik hoop jullie ook, want anders moet je daar echt niet zijn. Als je nog iets wilt vragen mag je me best mailen. Mailadres:miriamvanhout@hotmail.com
Heb volgend uitvoerig verslag gevonden op het net. Ik weet niet of deze duitse recensie kan maar misschien is hier een goeie vertaler onder ons die zijn bevindigen kan vertalen.
Hotel Sherwood Breezes Resort
Ungefähr 15 km vom Flughafen Antalya entfernt neben dem Royal Wings gelegen, inmitten aller Baustellen, die aber vom Lärm her nicht gestört haben, genauso wenig hat der nahe gelegene Flughafen durch übermässigen Lärm gestört.
Die Lobby ist entsprechend der Hotelkategorie sehr schön gestaltet. Da das Hotel erst 2 Tage vor meinem Eintreffen eröffnet hat, fanden sich natürlich noch ein paar fehlende Dinge ein: keine Hotelprospekte, keine Übersichtskarte, keine Infos über Öffnungszeiten, etc. Das fand Frau dann ziemlich schnell selbst heraus. Innerhalb meiner Woche gab es dann auch Grünpflanzen an der Rezeption und die Scheiben an der Front wurden vom letzten Gips befreit. Die drei Panoramaaufzüge geben ein herrliches Bild ab (ausser wenn sie defekt sind und frau nach 3 Stunden Strandspaziergang in den 7. Stock laufen muss!!!)
Einige Einrichtungen hatten noch nicht eröffnet, so war im grossen Pool noch kein Wasser, die Spezialitätenrestaurants haben erst nach ein paar Tagen eröffnet, die Boutique war noch geschlossen (als sie geöffnet war, wollten sie für 20 Pflaster 6.50 Euro!). Der wunderbare Spa-Bereich war bereits geöffnet und machte einen sehr guten Eindruck.
Die Zimmer verteilen sich auf 8 Etagen. Vom 7. Stock Meerseite hatte man einen wunderbaren Blick auf die Poolanlage und das Meer. Leider funktionierte die Klimaanlage nicht richtig (im ganzen Hotel), meine Minibar wurde ausgewechselt, da sie nicht gekühlt hatte. Die Minibar enthält 2 Pepsi, 2 Fanta, 2 Bier, 2 Soda, 2 Pfirsichsäfte (vorsicht Zuckervergiftung), 2. kl. Wasser und eine grosse Wasserflasche (wird jeden Tag aufgefüllt). Da mein Zimmer noch keinen Vorbewohner hatte, spritzte mir das Wasser im Bad entgegen, welchen Hahn ich auch immer öffnete. Der Safe im Schrank war so angebracht, dass man ihn nicht öffnen konnte. Da er aber NICHT verschraubt war, konnte ich ihn entsprechend verschieben. Ansonsten sind die Zimmer schön, geräumig, praktisch, auf dem Balkon befinden sich 2 Stühle und ein kleines Tischchen. Ich hatte ein grosses Doppelbett mit einer sehr angenehmen dicken Baumwolldecke, was ich sehr genossen habe. Leider gab es nur je einen türkischen, französischen und deutschen TV-Kanal. Das Bad ist sehr praktisch eingerichtet, mit DU/WC, kleine Fläschchen mit Shampoo, Duschgel und Konditioner (finde die grossen Spender mit den Mittelchen ökonomischer und umweltfreundlicher). Die Handtücher werden täglich gewechselt. Die Strandtücher waren auf dem Zimmer, und wurden innerhalb einer Woche nicht ausgetauscht.
Die Poollandschaft war schön, insbesondere der Kinderbereich war sehr ansprechend. Leider habe ich nirgendwo eine Dusche entdecken können. Am Strand sind 2 Duschen vorhanden. Etwas Slalomlaufen bekommt ja dem Kreislauf, denn die Wege zum Strand sind schon fast ein Irrgarten. Zwischen Pool und Strand befinden sich offene Pavillons mit Tischen und Stühlen, Hängematten, Massagetischen, sehr hübsch.
Das Essen ist im Hauptrestaurant ist vielseitig, die Vorspeisen- und Nachspeisenbuffets sind gigantisch. Bei den Hauptgerichten war die Freude nicht so gross, da das Essen meistens kalt war und das Fleisch zäh. Das italienische Spezialitätenrestaurant ist nur mit 5 Sternen zu bewerten, Carpaccio, Bruschette, versch. Saucen mit Sesamstengeln, sehr gut! Das Hauptgericht sollte etwas mit Kalb sein, es war ein paniertes, frittiertes, mit Käse und einem Salbeiblatt gefülltes Cordon Bleu… Nicht italienisch aber sehr gut! Am Buffet fehlten fast immer die Beschriftungen. Aber das Meiste kennt frau ja… Am Beachrestaurant war immer ein schöner Fruchtsalat vorhanden, im Hauptrestaurant gab es nur ganze Früchte, im Poolrestaurant gab es Sachen vom Grill, irgendwie kompliziert.
Im Bereich Service ist noch viel zu lernen, so kommt es nicht so unbedingt darauf an, wie SCHÖN die Deko an den Buffets ist, sondern dass der Weisswein bitte nicht lauwarm sein sollte. Wenn nicht allzu viel los ist, ist der Service im Hauptrestaurant gut, die Fachkenntnis lässt jedoch zu wünschen übrig. Aber eben, neues Hotel!
Am Strand war der Steg noch nicht offen und es gab keine Holzbalken direkt dorthin (Füsse verbrannt). Ansonsten genügend Liegen mit Auflagen und alles sehr sauber. Sehr angenehm war das Animationsteam, nicht aufdringlich, einfach sympathisch.
Die Wege in Lara sind sehr lang, man ist auf Taxi oder Auto angewiesen. Erwähnenswert wäre auch noch der Sultan Bazar, der auf dem Weg nach Antalya liegt. Hier gibt es alles was das Touristenherz begehrt. Schön!
Die Gäste kamen überwiegend aus Israel, Russland, Deutschland und den Niederlanden.
Ein paar wenige Fotos werde ich Gerhard zustellen, da leider meine Kamera defekt war, zuerst war die Batterie leer (im Hotel keine neue bekommen), dann Ladehemmung.
Ein Wort noch zum Flughafen; natürlich wurde ich beim Rücktransfer zum falschen Terminal gebracht, aber ein kostenloser Shuttle bringt dann die Gäste zum neuen Terminal (ist zwar ziemlich stressig, aber gut gelöst). Ich weiss, dass die Preise im Flughafen astronomisch sind, deshalb habe ich mich mit Getränken aus der Minibar versorgt. ABER, dass ein Fläschli Weisswein 2 dl für 12,50 Euro gehandelt wird, DAS hat sogar mir das Wort verschlagen!!! Kaffee 3, 50 Euro, Sandwich 3,60 Euro…
Grüessli aus Zürich
Heidi CH
Originally posted by Heidi@05-06-2005, 21:28:09
** Weet er misschien iemand hoe het zit met de animatie 's avonds? Zijn er shows of wat doen ze? Ook wordt er gepraat over een bazaar op 15 minuten wandelen van het hotel. Zijn dit verschillende winkeltjes en terrasjes of moet ik mij daar niet te veel bij voorstellen? :rolleyes:
Jammer dat je zolang met de dolmus moet rijden naar Antalya, hopelijk is de verbinding in het volle seizoen iets sneller. Voor de rest denk ik dat we niet slecht zitten
Groetjes
Heidi **
De animatie is elke avond aktief. Wat betreft de dolmus, je kunt natuurlijk ook een taxi nemen. Bij het boeken van dit hotel staat er in elk boek dat het ruim 10 kilometer van het centrum af is. Nou in het echt is dat 25 kilometer. De dolmus mag niet over de snelweg, dus zit je ruim een uur in. Kosten 1 euro p/p. Taxi 35 euro heen en terug met een wachttijd van 3 uur. De chauffeur wacht 3 uur op je. Tja…aan jullie de keus. Wij hebben er voor gekozen met de dolmus heen, en de taxi terug. Wel afdingen, want ze beginnen met 25 euro. Wij betaalde 10 euro.
Veel plezier.
Gisteren hier aangekomen na een slopende tocht.
De ligging is echt slecht tov Antalya maar met de taxi kan je voor 15 euro ýn het centrum zijn.
Eens hier aangekomen overtreft het hotel onze verwachtingen en hebben we een knappe familiýekamer gekregen.
Het resort is echt groot en voral voor kids is het eem paradijs met al die glybanen.
Ýk probeer deze week een uitgebreider verslag te plaatsen. Nu verder genieten van het weer.
Veel (zon)plezier en we wachten ongeduldig op jullie verslag !!!
Originally posted by Wim73@11-06-2005, 15:34:56
** Gisteren hier aangekomen na een slopende tocht.
De ligging is echt slecht tov Antalya maar met de taxi kan je voor 15 euro ýn het centrum zijn.
Eens hier aangekomen overtreft het hotel onze verwachtingen en hebben we een knappe familiýekamer gekregen.
Het resort is echt groot en voral voor kids is het eem paradijs met al die glybanen.
Ýk probeer deze week een uitgebreider verslag te plaatsen. Nu verder genieten van het weer.![]()
![]()
**
Geniet er maar !!!
groetjes
Heidi
Aan Wim73
Is het mogelijk om buiten te eten, 's avonds ???
Wat voor temperatuur is het daar nu ongeveer ???
Personeel oké ??? Druk ???
Wachtrijen om iets te drinken ???
En wat met de 3 liften, gaat dit vlot ???
Wat een vragenlijst hé, ben toch benieuwd,
alvast bedankt !!!
Hallo,
we zyn hier nu 4 dagen en alles valt heel goed mee.
De kids (en ikzelf) amuseren zich enorm in het park met in totaal 9glybanen, een speeltuintje, 2 tennispleinen, etc.
Je kan probleemloos de hele dag door buiten eten.
Er zyn geen wachtryen om drinken te bestellen ook al lykt het hotel wel volzet.
En net omdat het park zo groot is heb je rust genoeg. Wy liggen aan het drukkere kinderzwembad maar soms kam je erg rustig lýggen op andere plaatsen.
Het personeel is vriendelyk maar we hebben al professioneler personeel gehad ooit.
Wel zyn er enkele dingen wat ergerlyk:
Alles is erg op de russiýsche markt afgesemd, zo ook het animaieteam waar wel enkele behoorlyke megajohnny’s tussenzýtten.
De Russen zelf ontbreekt elke vorm van fatsoen
De liften zyn heel erg. Hopelyk zitten jullie net als wy op de 1e verdieping.
,Het hoofdrestaurant is matig en de a la carte doen we morgen (3 a la carte resto’s, heel gezellig).
Het is nu 30 graden, ideaal.
Sorry voor de fouten op dit turks toetsenbord.
Wy gaan straks voor het eerst naar de stad per taxi.
PS: Het strand is wel het leukste zandstrand dat we in 5x Turkye al hadden.
Hallo Wim 73,
Ben hier weeral met wat vraagskes,
Zijn de ijsjes te betalen ?
Word er Engels gesproken door het animatieteam en personeel ?
Hadden jullie een voorkeur bij jullie boeking gegeven om zo laag mogelijk een kamer te hebben of is het toeval dat jullie op de eerste zitten ?
Wij hebben dus wel een voorkeur gegeven en ben nu benieuwd of ze daar wel rekening mee houden !
Klopt het dat er een beperkte drank is en dat de wijn zuur is ?
Nogmaals bedankt !!!
Hello
weer even mailen.
De ysjes zyn gratis maar enkel tussen 13u en 15u te verkrygen.
Maar aan eten is hier geen gebrek. Dadelyk is het weer Teatime met talloze lekkere koekjes.
Wel komen wy tot de comclusie dat ons hotel vorigjaar Aegean Dream op alle vlakken net wat beter was behalve op de ýnfrastructuur van tuýn (glybanen) en strand na dan.
Voor wyn moet je hier niet zyn.
De witte is nog goed te drinken. De rode niet, maar er zyn zovele lekkere drankjes. Veel cocktails en serke drank, allemaal gratis. Zolang je maar geen import drinkt.
Animatie en personee spreekt vooral Russýsch en Duits, minder Engels.
Je kan altyd reclameren als de kamer je niet aanstaat. Wy hebben gewoon een gropte familiekamer gekregen en die liggen op het eerste
Hallo Wim 73,
Leuk van je om ons “Live” op de hoogte te houden.
Wij vertrekken op 4 juli voor twee weken een hebben een familiekamer met aparte slaapkamer geboekt.
Mijn vraagjes:
-Liggen alle familiekamers op de eerste verdieping ?
-In de All Inn formule is daar echte Cola of Fanta inbegrepen of zijn het lokale frisdranken ?
-Ik hoor hier en daar wat klachten over het eten. Is de keuze van het eten (ontbijt-diner) beperkt of is het gewoon kwalitatief minder ?
Graag jou reactie.
Alvast nog een prettige vakantie toegewenst.
Marc
Hallo,
weer even online want de kids slapen en dan kan ik weer wat bijwerken ook
De eerste verdieping zyn vooral kinderkamers ja. ik heb geen zicht op de andere verdiepingen maar er is wel behoorlyk wat verschil tss de kamers.
wy zyn supertevreden over de grote familiekamer.
Het is echte pepsi cola, 7Up en Fanta die je hier drinkt. Over drank hebben wy niets te klagen en tuurlyk valt er altyd wel iets te klagen over iets eten wat je niet lust of wat al wat koud is maar ke moet ergens een grens kunnen trekken he.
ik begryp de ontevreden mensen in hun geklaag niet als je bvb 's middags kan kiezen tussen 3 (DRIE) restqurqnts en enkele eetstandjes in de woodstreet.
Ook wy verwachten elke vakantie het maximum en MEER van het eten, maar ergens moet je tevreden zyn en het lykt dat het eten hier elke dag toch wat beter wordt.
Nu zyn er van deze week ook themavonden. op zoensdag is het italiaans en op maandag Turks maar ook vanavond is het iets.
Zowel onze kids als wyzelf zyn dus tevreden over het eten.
Geef mij je email adres en ik mail je 2 foto’s van het hotel.
F.vanhek@chello.nl
Wat is het hier stil de laatste dagen! Maar ja we zitten hier nu eigenlijk ook al een beetje in Turkije niet
Wim moest je nog eens live gaan ik heb ook een paar vraagjes.
Voor de a la carte restaurants moet je op voorhand reserveren is het hier van snel te zijn of heb je tijd zat?
Hoe zit het met de plaatsen aan het zwembad is er altijd voldoende plaats of moet je er al vroeg uit om een plaatsje te versieren?
De dame van neckerman vertelde me dat er twee verbindingen met de dolmus naar Antalya zijn. Eéntje gaat via aksu en de andere rechtstreeks (zou nieuw zijn) en daar zou het zolang niet mogen duren volgens de persoon die het hotel ingekocht heeft.
Hoe zit het nu met die megajohnny’s wat doen die 's avonds zoal? Blijkbaar kom je die wel in elk hotel in turkije tegen (wij hebben er toch al elk jaar gezien).
En als laatste zij er ook frietjes te krijgen?
Alvast bedankt
Heidi
Hallo Wim73
En… verloopt alles nog zoals wens ???
Zoals we mogen vaststellen van je verslag
denk ik dat we toch in een schitterend hotel gaan terecht komen,
… of heb ik het mis ???
Originally posted by evaevaeva@18-04-2005, 12:01:01
** Tsja, jammer hè dat er nog niet veel info is over het hotel. Ik zit ook regelmatig het I-net af te speuren op zoek naar nieuwe feitjes.
Maar helaas… Daarom hoop ik dat de mensen die er binnenkort heen gaan, even laten horen hoe het was!!
Eva B) **
Ik ga in augustus voor een week naar het Sherwood. Gaarne jullie ervaringen over dit nieuwe resort. Ben erg benieuwd!
Joho
Hallo Wim 73,
Als ik het goed voor heb dan komen jullie vandaag terug,
hou jullie vast want het is 34° in ons kleine landje !!!
en zoals jullie weten is dat in Turkije beter te verdragen
dan hier, zeker als je moet werken !!!
Prettige thuiskomst en tot laters !!!
Hallo,
net terug thuis.
Ik probeer zo snel mogelijk (morgen) een uitgebreid verslag van het hotel (veel positief maar helaas ook wel enkele negatieve dingen) hier te plaatsen, alsook een link naar ons vakantiefotoalbum.
Het werd trouwens steeds warmer, vanmorgen al 35 graden maar zelfs dat was draaglijker dan de hitte hier