Gloednieuw Hotel Sherwood Breezes (lara/antalya)

Originally posted by miriam100@05-05-2005, 09:03:08
** Hallo,

Poeh, wij gaan 21 mei voor 14 dagen naar Sherwood Resort, maar dat is toch wel even schrikken dat het hotel nog niet geopend is. Als het hotel ook 21 mei nog niet geopend is, hoe gaat dat dan. Biedt Neckermann je een alternatief?
Als je een ander hotel krijgt aangeboden dat duurder is, moet je dan bijbetalen? Ik heb geen idee wat ons te wachten staat. Hoop hier binnenkort nog wat te lezen, en het liefste natuurlijk dat het hotel voor die tijd geopend is.
Maar ja, of alles dan meteen in zo’n splinternieuw hotel goed zal gaan. Ik weet het niet hoor. Wij hebben expres al de derde week na de opening geboekt, in de hoop dat het personeel enzo dan een beetje op elkaar afgestemd is, maar nu ziet het ernaar uit dat we nog een van de eerste bezoekers gaan zijn of zelfs dat we er helemaal niet terechtkomen. Erg spannend maar vooral onzeker. Ik wens iedereen alvast veel sterkte. Hoop een paar reacties op dit bericht te krijgen.

Miriam **

12 mei is het hotel helemaal klaar!!

Ook ik vertek de 21ste voor 8 dgn. Via de reisorganisatie hebben ze mij zekerheid gegeven dat het klaar is. Ik ga daar dan ook maar vanuit.

Fijne vakantie.

Hey “Sprang”,
ik kijk uit naar jullie ervaringen.

Alleszins is er op sherwoodresort.com toch al wat “beweging” te zien.
Ze hebben hun spuuglelijke maquette-site offline gehaald. Misschien kunnen we in de komende dagen een frisse site met wat info vinden :smiley:

Hoi mensen,

Heb juist vernomen dat er alweer uitstel van opening is tot 16/05 (mailtje gehad van mensen die de 21ste vertrekken) :angry: . Hoop dat het dan eindelijk gedaan is met uitstellen en dat we eens wat meer en positief nieuws krijgen.

groetjes
Heidi

Ik heb geboekt voor 17 mei aanstaande en het reiosbureau verzekerde mij dat het hotel op 16 mei open ging. Zodra ik meer weet zal ik een bericht plaatsen
Resi

Ik hoop dat er nu eindelijk wat duidelijkheid komt over dit hotel.
Wij gaan eind augustus dus kunnen nog wel even wachten maar zijn toch wel nieuwsgierig naar hoe het jullie bevalt en wachten vol spanning op goede berichten.
wil

Volgens onze reisagente gaat het Sherwood Breezes morgen open voor de eerste gasten.

Peter

Wel lachen hoor al die drukte om het hotel. Ook ik ben ondertussen aan het e-mail geweest met Holland International. Ze hebben mij toegezegd dat het hotel de 20ste voor hun gasten open gaat, en helemaal klaar is. gelukkig vlieg ik niet met Onur Air…pfffffffffff!

Dus: geen stof :lol: happen tijdens het eten en drinken, 's morgens wordt je niet je bed uitgedrilt :angry: , de werklui :ph34r: zijn elders bezig, dus zet je B) maar op, en geniet :stuck_out_tongue: van je “aanstaande” vakantie.

Als ik terug kom, laat ik het weten voor al diegene die het nog tegoed hebben.

Het hotel is dus open, maar is nog niet voltooid. De eerste commentaar is redelijk maar zeker niet te lovend:
*Algemene indruk: 7 Ligging: 7 Bereikbaarheid: 6 Service: 9 Prijs/kwaliteit: 7 (gem. 7.2 )

Sherwood Breezes is open!Wij waren er afgelopen weekend (14 mei). De lobby en gemeenschappelijke ruimtes ogen mooi. De kamers zijn aan de kleine kant en zeer ongezellig ingericht, de badkamer is niet groot, maar wel doelmatig met een bad/douche met schuifwand.Het restaurant oogt rommelig. Het eten is goed, ruime keus. Het personeel is supervriendelijk en zeer behulpzaam. Het buitengebeuren is mooi, maar nog niet helemaal klaar: van de vijf zwembaden zijn er twee nog niet met water gevuld. De buitentoiletten zijn nog in aanbouw. Er werd nog tot 's avonds laat gewerkt aan oa het verwijderen van de cementsluier op tegels binnen en buiten, een aantal kamers die nog afgewerkt moesten worden, etc. Direkt langs het hotel staat een karkas van een hotel in aanbouw. De rest van de omgeving wordt gevormd door een reeks luxe hotels aan het strand, daaromheen houdt de luxe direkt op en is er niets.
*

Ik heb dan eigenlijk wel al direct enkele vragen :

1. Is de internetroom daar al open? Als zelfstandige zou ik dagelijks 5 minuutjes mijn mail moeten checken (en aangezien er blijkbaar geen internetcafé in de buurt is…)

2. Ik lees niets over enige vorm van animatie. Is het animatieteam al bezig?

3. Zijn de à la carte-restaurants al open ?

4. De ligging “zou” niet super zijn. Ligt Sherwood met de dolmus dan niet op 10 minuutjes van Antalya centrum ?

Alvast bedankt !

Als ik de eerste recensie lees dan valt het blijkbaar nog mee. Ik vertrek op 4 juli en tegen dan zullen allicht de resterende zwembaden met water gevuld zijn. Dat het eten lekker is al een serieus pluspunt. Dat het restaurant de eerste dagen wat rommelig overkomt is toch wel normaal. Je moet iedereen de kans geven om zich in te werken. Dat het hotel wat afgelegen ligt wisten we al maar daartegenover staat dat je op tien minuutjes in Antalya (reusachtige stad) kan rondlopen. Ik kijk met spanning uit naar de recensies die nog zullen volgen. Groeten Marc

Allez,
de 2e commentaar begint er al op te trekken :wink:

*Algemene indruk: 9 Ligging: 7 Bereikbaarheid: 7 Service: 9 Prijs/kwaliteit: 9 (gem. 8.2 )

23 mei 2005 . Algemeen : mooi hotel met prachtige zwembaden(1.5 mdiep ) vriendelijk personeel. proper en verzorgd over de hele lijn(restaurant,tuin enz. )infrastructuur nog niet volledig in orde tot heden, maar hier wordt hard aan gewerkt,animatie oke maar geen nederlands gesproken enkel duits,russich en turks:toch aanrader !*

Hallo allemaal,

Wij zijn terug van Lara Beach (zijn overgeboekt vanuit Sherwood dat op 12 mei nog niet open was). Wij waren van 12-19 mei in Lara Beach en zijn super tevreden. We zagen inderdaad dat Sherwood gedeeltelijk open was. Ziet er mooi uit, Lara Beach ligt ernaast.

Bereikbaarheid Antalya is slecht, maar dat was voor ons geen probleem want dat stond niet op onze agenda. Je kan met de taxi (ongeveer 25 euro retour) of met de Dolmus, maar dat is toch wel zo’n 30-45 minuten. Met het transferbusje naar het airport was het 20 minuutjes en die hoefde nergens te stoppen.

Fijne vakantie.
Miriam

Maarten.Myriam,
thanks voor de feedback.
Hebben jullie toevallig geen foto’s van Sherwood Breezes ?

Ik heb gisteren een E-mail gekregen van Sunjets,
hier volgt ie …

Beste klant

Het hotel is praktisch volledig afgewerkt.
Het eten is prima, het personeel heel vriendelijk.
Tegen augustus zal dus alles degelijk in orde zijn.

Mvg
Nathalie

-----“Wim&Petra” wrote: -----

To: <information@sunjets.be>
From: “Wim&Petra”
Date: 20/05/2005 17:47
Subject: graag uitleg

Geachte,

Wij hebben bij jullie een reis geboekt naar Lara, Turkije,
in het nieuwe Hotel Sherwood Breezes Resort*****
Volgens we zagen op internet zou dit hotel nog niet open zijn,
laat staan af !!!
We zouden graag es willen weten hoe dit nu zit ???

-is het hotel open?
-zo ja, zijn er nog werken aan de gang?
-zijn de kamers af?
-hoe zit het met de zwembaden en glijbanen?
-is er voldoende (vlot) personeel?
-is het animatieteam al bezig?
-zijn de a la carte restaurants al open?

Graag antwoord,
dank bij voorbaat

Gisteren teruggekomen uit Turkije. Het hotel is inderdaad erg mooi, de zwembaden zijn klaar en ze zijn prachtig. Het hotel ligt inderdaad niet op 10 min. van Antalya: 45 min. met de taxi: € 35,00 heen en terug. Er is wel een kleine, gezellige bazaar met leuke winkeltjes op 10 min. lopen.
Het bedienend personeel is inderdaad erg vriendelijk, maar de communicatie is verschrikkelijk: ze zeggen heel vriendelijk lachend "yes"maar begrijpen totaal niet wat je bedoelt. (en ik spreek vloeiend Frans, Duits en Engels.)
We hadden geboekt en betaald voor een kamer met zeezicht, maar we kregen een kamer met uitzicht op de bouwput. Pas de volgende dag werd dat na veel aandringen rechtgetrokken. We zijn getuige geweest van 3 andere gasten met dezelfde problemen.
Ik heb geen internetroom gezien, er is wel animatie en de a la carte restaurants (Italiaans, Turks en “vis”) zijn open, maar een keuze uit 2 voor- en 2 hoofdgerechten noem ik nu niet direct a la carte. De buffeten waren goed: het saladebuffet geweldig met allerlei verse kruiden, maar een mooi, goed stuk vlees heb ik niet gezien. Ook was het erg vervelend dat je soms veel moeite moest doen om een een drankje te bemachtigen.
Verder kregen we te maken met wat problemen die misschien horen bij een nieuw hotel:

• de douche lekte heel erg. Door de slechte communictatie duurde het 3 dagen voordat het was gemaakt. Melden bij de receptie hielp niet; pas nadat de kamermeisjes hadden gezien dat de vloerbedekking in de slaapkamer doorweekt was gebeurde er iets.
  • de tv deed het meestal niet
  • geen stoelen op de slaapkamer
  • de muziek bij het zwembad was veel te hard.Soms leek het wel een disco.
    Op het strand was het echter zeer aangenaam vertoeven. Er zijn genoeg ligbedden en beneden bij de sauna krijg je mooie grote badlakens.
  • Je krijgt geen lijst met daarop b.v. informatie over de openingstijden van het restaurant en andere belangrijke dingen. Wel loopt het personeel van de “Health Club” voortdurend rond om je voor € 67,00 daar te krijgen.
  • Als je bij de receptie staat om iets te bespreken word je voortdurend onderbroken door de telefoon. Die wordt doodgewoon opgenomen terwijl je staat te praten. En dan niet een of twee keer, nee echt om de tien seconden.
  • kledingvoorschriften in het restaurant zijn erg onduidelijk: de een mag in een badpak naar binnen, de ander wordt weggestuurd omdat er een knoopje te veel open staat.

We hebben geprobeerd om ons van alle problemen zo weinig mogelijk aan te trekken en gewoon te genieten. Dat lukte prima maar op de laatste dag blijkt dat al die kleine dingen samen toch wel erg vervelend worden.
We hebben dan ook een lijst met “Tips for the management” gemaakt en hopelijk verandert een en ander binnen een paar weken.
Resi

ja, ja ik heb meer info:

Een kennis van ons is op vakantie geweest in het hotel.
Hij heeft het enorm naar zijn zin gehad en beschreef de
luxe van het hotel. Ook zei hij dat in het begin van zijn
vakantie een aantal zwembaden nog niet in gebruik
waren, maar dat is inmiddels wel zo! Ik heb geen negatieve
dingen gehoord; hij was heel enthousiast. Goed, hè?
Ik kan niet meer wachten…

Groetjes Eva

Nog niemand foto’s ???

Hallo,
wij vertrekken volgende week vrijdag om 6u00 naar Sherwood Breezes. Als we terug zijn zal ik, net zoals vorig jaar bij Aegean Dream, een fotoreportage online plaatsen.

Maar… is er niemand van de gasten die al terug is die kan zeggen of de internetfaciliteiten al in orde zijn in dit hotel???

Originally posted by Wim73@01-06-2005, 08:16:17
** Hallo,
wij vertrekken volgende week vrijdag om 6u00 naar Sherwood Breezes. Als we terug zijn zal ik, net zoals vorig jaar bij Aegean Dream, een fotoreportage online plaatsen.

Maar… is er niemand van de gasten die al terug is die kan zeggen of de internetfaciliteiten al in orde zijn in dit hotel??? **

Voor hoelang gaan jullie???

Wij gaan voor 2 volle weken, tot 24 juni dus.
Hoezo ?