Globaal reisschema

In september gaan we van yogya naar denpasar en hebben 19 nachten.
We boeken alleen overnachtingen in yogya van tevoren, maar wil wel een beetje een route in mijn hoofd hebben.
Zelf zat ik te denken aan onderstaande route ongeveer.

4 nachten yogya
2 nachten bromo/ijen
2 nachten munduk
4 nachten ubud
4 nachten gili’s (duikbrevet halen)
2 nachten sanur
1 nacht over die ik ergens kan toevoegen.

Zitten hier hele gekke dingen in? Dingen die ik moet toevoegen?

Het zal lastig zijn om van Ijen naar Munduk te reizen in een dag. De boot in Gilimanuk komt pas in de loop van de middag aan en vervoer vanuit Gilimanuk is vrij prijzig. Voor Lovina ben je al snel 400.000 - 500.000 rp kwijt (echt veel voor die afstand) en vanuit Lovina ben je snel nog eens een uur onderweg.

Daarnaast vind ik 3 dagen voor het halen van je duikbrevet wat kort. Ik weet wat je je therorie in NL doet, maar er hoeft maar iets niet helemaal soepel te gaan en je hebt een extra dag nodig.

Ik zou het volgende aanpassen:

• dag extra in Yogya
  • vanuit Ijen naar Ubud (de bus nemen van Gilimanuk richting DPS en daar iets charteren)
  • dag extra bij de Gili’s
  • Munduk bewaren voor de volgende keer
    (en de dag speling zou ik houden)

Bedankt voor de reactie.
Misschien dat ik iets niet goed begrijp, maar volgens google maps is munduk dichterbij gilimanuk dan dat ubud is. Waarom kan dat dan wel en munduk of bijv lovina niet?

Hoe is het vervoer van gili terug naar bali? kan dat bijv. ook nog laat in de middag?
Stel dat we dag extra voor duikbrevet nodig hebben, dat we dan na duiken nog door kunnen naar sanur?
Zoals gewoonlijk zal reisschema daar nog wel veranderen, maar vind wel fijn om voor tijd een idee van een route in mijn hoofd te hebben.

Op de kaart ligt Munduk dichter bij, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijker te bereiken is :wink:

Vanuit Gilimanuk gaan de meeste mensen naar Denpasar (en dan verder) of naar Pemuteran. Naar Denpasar gaat er vaak een bus, terwijl je voor alle andere bestemmingen (dus ook Pemuteran) vaak vervoer moet charteren. De public bemo’s stoppen namelijk meestal voor de middag al en zo vroeg ben je niet in de haven. Vandaar dat Denpasar (en vervolgens Ubud) makkelijker te bereiken is dan Munduk.

Daarnaast kloppen de reistijden in het midden van Bali niet echt op Googlemaps. Om vanuit ‘het centrum’ van Munduk naar bijvoorbeeld Desa Kuning te komen bij de tempel en het meer ben je al snel 45 minuten onderweg.

De boot van de Gili’s naar Sanur vertrekt meestal begin van de middag. Ik zou die dag niet nog gaan duiken.

Jullie schema is echt heel krap, vandaar het advies Munduk te skippen. Het is een heel leuk plaatsje, maar mooie trekkings kan je bv. ook bij Ubud doen.