Ik ben op naar mensen die als gids en chauffeur in Thailand aan het werk willen. Het betreft geen vaste baan maar incidentele opdrachten.
Lijkt je dit wat en heb je ken je een gebied in Thailand goed genoeg mail mij dan… info@thaisereizen.nl
John
Ik ben op naar mensen die als gids en chauffeur in Thailand aan het werk willen. Het betreft geen vaste baan maar incidentele opdrachten.
Lijkt je dit wat en heb je ken je een gebied in Thailand goed genoeg mail mij dan… info@thaisereizen.nl
John
John, je weet dat gids en chauffeur beschermde beroepen zijn, die alleen door Thais mogen worden uitgeoefend?
Ik weet het uiteraard…
John
Mooi.
Dus voor de duidelijkheid: John zoekt iemand die voor hem wil werken. Werkvergunning wordt niet verstrekt, plus het geboden werk is illegaal. Daarnaast worden de werkzaamheden buiten uitgevoerd, zodat andere gidsen en chauffeurs precvies kunenn zien welke buitenlander zich hier schuldig aan maakt, wel zo gemakkelijk als ze dit door willen geven aan immigratie en labour department.
Iedereen die belangstelling heeft kan contact opnemen met John, ik zou in ieder geval vragen om betaling vooraf en het adres van zijn advocaat, want beide ga je had nodig hebben als je onder uitzetting uit wilt komen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt…
Ik ben niet op zoek naar iemand die illegaal werkt. Ik ben op zoek naar mensen die naast een TAT gelicenseerde gids werken, Nederlands sprekenden, dus een Nederlander of een Thai die Nederlands spreekt. Mensen die ook Thai spreken…
John
Even een paar citaten van deze site en de genoemde website:
Ik ben op naar mensen die als gids en chauffeur in Thailand aan het werk willen.
Rondreis met een Nederlandse gids
Het is wel zo handig als je gids een Nederlander is die ook de locale bevolking verstaat, dat kan natuurlijk.
Als je een bijzondere rondreis wil maken in Thailand is onze gids ook meteen de chauffeur. Geen gedoe met bussen en taxi’s, je wordt gewoon opgewacht op het vliegveld en naar het eerste hotel in Bangkok gebracht in een grote luxe auto
Maar juist omdat je die Nederlander bij je hebt die ook Thais spreekt kunnen we veel excursies ook op het allerlaatste moment nog boeken of aanpassen.
Ga je voor luxe en boek je een rondreis met een Nederlandse gids / chauffeur
Maar mooi als je je nu realiseert dat dit dut NIET kan hier.
Ik ben niet er op uit om iets illegaals te doen in Thailand, maar ik wil de mensen die door Thailand willen reizen de luxe bieden van een Nederlandstalige begeleiding. Dat het niet mag om een niet Thaise gids te gebruiken weet ik uiteraard ook wel. Daarom zal er altijd een gecertificeerde Thaise gids bij zijn. De Nederlands sprekende zal dus officieel geen gids zijn. Net als in Nederland draait het er vaak om hoe je iets benoemt. Een personal assistant bijvoorbeeld of een begeleider of een scretaris, dat mag dan weer wel.
Het gaat mij maar om 1 ding en dat is de mensen die zo’n rondreis maken de luxe bieden van begeleiding van een Nederlands en Thais sprekende.
Dat zou bijvoorbeeld een Thai kunnen zijn die in Nederland gewoond heeft en dus beide talen spreekt of een Nederlander die Thai is geworden.
Succes John.
Dus de Nederlandse gids hoeft nu ook niet meer te chaufferen?
Ik hoef geen antwoord trouwens, doe wat je niet laten kunt.
Hoi
Ik wil alles netjes volgens de regels doen zoals dat in Thailand geld, al wat ik wil is een Nederlands en Thais sprekende mee laten reizen die de mensen helpt… Overigens zijn jouw commentaren mij welkom, ben niet zo eigenwijs dat ik alles beter denk te weten…
John
Wie organiseert de reizen ?
Wat jij vraagt John is heel gewoon en alle reisagenten werken op die manier. Fox, Kras, noem maar op. dus begrijp niet waar Steven zich zo druk over maakt. Per slot van rekening verleen je een dienst die niet veel Thai kunnen doen. of ze moeten Nederlands kunnen spreken dus je stoot niemand het brood uit de mond.
Het maakt niet uit wie het doet, het is illegaal.
Ik zie trouwens de tiurleaders van fox, kras ed nooit als taxi chauffeur optreden, en net dat maakt de overtreding erg zichtbaar en de overtreder erg kwetsbaar.
Wat het chauferen betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk. Heeft ook meer te maken met waar je voor jezelf de grens trekt wat wel of niet kan. Ik denk dat er weinig expats of Thai zijn die nooit wat illegaals doen.
Nog vergeten: Kras en Fox huren natuurlijk ook lokale, Thaise gidsen in die het echte gidswerk doen.
Tuurlijk, ik rijd ook wel eens zonder helm. Maar er is een groot verschil tussen illegaal werk doen, waarvoor je het land kunt worden uitgezet, en wat vaak ook zal gebeuren indien gepakt, en bijvoorbeeld verkeersovertredingen.