gids wayang ( wajang) op Bali

Mijn vrouw en ik zijn in mei 2008 op Bali geweest. Wij zijn toen begeleid door een gids genaamd Wayang of Wajang. Wij zijn nu echter zijn e mail gegevens kwijt. Wie kan ons helpen om hem weer op te sporen.

Wij horen graag van jullie.

groet corenwilna:wereld:>>>:zon02:

Wajang is een traditionele naam (net als Nyoman, Made, Gede, Ketut), en ongeveer 1 op de 5 Balinezen heet zo. Met deze gegevens is de kans zeer klein dat je hem terugvindt.

Wayang zijn poppen , Wajang is een wok , Wayan is de naam van de eerstgeborene zoon of dochter op Bali ook Putu. Na vijf kinderen gaat het weer van voren Wayan etc etc etc.
Zonder verdere gegevens is zoeken onmogelijk , roep 1 x Wayan in een straat en bijna iedereen staat op.

Groet uit Bali

Paulana

haha, ik zie nu pas dat mijn telefoon wayang maakt van Wayan :slight_smile:

Ik had het probleem heel erg in de klas toen ik lesgaf op Bali. Al die dubbele namen! Tegenwoordig hebben veel kinderen een tweede naam zoals ze ook op school genoemd worden, en dat maakt het net wat makkelijker om onderscheid te maken.

Beste Corenwina,

Toevallig ken ik een gids genaamd Wayan Sama I. Hij is degene die ons van hetvliegveld in Dempasar ophaalt en met wie ik excursies kan regelen.
Ik heb geen emailadres maar wel een tel.nr. :08123995166.

Ik hoop dat hij degene is die jij bedoeld.

Groet Andries

Ach, what is in a name ,ik vind je antwoord wel grappig lol2

Beetje oftopic : bij ons werkt een man Wayan, zijn vrouw heet Wayan en de eerste zoon Wayan ,hoe leuk kan je het maken ?

Hem noem ik Yan , z’n vrouw Yannie en zoonlief Yantje , en ze luisteren na zoveel jaar ook nog op die namen. Mij noemen ze Paulie met de klemtoon op lie lol2 , mijn man is gewoon Pak, zijn naam kunnen ze echt niet uitspreken. lol2

ik heet op Bali Yeni, en ook met de klemtoon op de laatste lettergreep.

als ik weer een tijdje op Bali ben geweest doe ik dat (net als de Balinezen) met veel te veel woorden. dus ook ‘di baLI’ in plaats van ‘di BAli’. en als ik te lang in Tabanan heb gezeten dan is het weer ‘jam limo’ en ‘jam duo’ in plaats van ‘lima’ en ‘dua’ :wink:

De laatste maar een beetje oftopic > Nie en Lie , kunnen we samen niet een duo vormen ,als jij weer Bali bezoekt ? LOL

Hallo,

Dit jaar zijn we verschillende keren op stap geweest met Sumedana I Wayan, ofwel Wayan. Dit is een broer van Ketut Gatra (Gustav). Beide zijn chauffeur in Sanur. We zijn zeer tevreden over Wayan. Spreekt goed Engels, en begrijpt Nederlands.
email: [EMAIL=“sumedana@yahoo.com”]sumedana@yahoo.com
Gustav: http://www.gustavbali.de/

Misschien is dit de Wayan die je zoekt.:dag:

ben er deze zomer weer :cheer:

[quote=“jenny, post:10, topic:109599”]

ben er deze zomer weer :cheer:[/Q

Misschien zien we elkaar ?? >>>

mail me maar. adres staat op mijn website. (en dan nu on topic ;))