Goede Gids/Chauffeur voor op Bali

Hallo ,
Wij zijn net terug vanuit Bali (27/4 t/m 16/5 2010). En hebben ontzettend leuk gehad. Dit ook mede dat wij via mensen in het hotel (Sativa Cottage) een tip kregen om contakt te leggen met hun schoonzoon voor tripjes. En daar hebben wij geen spijt van.
Zijn naam is Ateng Letwar (Molukse man), en spreekt Nederlands/Indonesisch en woont bijna 2 jaar op Bali. Zijn Nederlandse vrouw Inneke (lerares) had heimwee naar Bali. Vandaar dat zij 2 jaar gelden vertrokken naar Bali. Zij geeft les aan Nederlandstalige kinderen die daar wonen en hij gaat op pad met mensen als gids. Hij bezit ook een boot. Hij is niet duur. Je kan alles met hem bespreken en jouw wensen kenbaar maken aan hem. WIj hebben leuke dagen gehad met hem. Hij heeft ons verschillende vruchten laten proeven. Veel vruchten bomen onderweg laten zien. Naar de tempels geweest en ook naar Gitgit watervallen. Teveel om op te noemen. Hij geef je ook goeie tips voor betreft inkopen en over goedkoop bellen. Hij wil ook mensen ophalen van het vliegveld als je hem maar mailt een dag voor vertrek. Zijn email adres is [EMAIL=“marthineke@gmail.com”]marthineke@gmail.com. Als je meer wil weten dan beantwoordt ik die graag.

Hallo, ik ben op zoek naar een gids/chauffeur op bali. De site van degoudengidsopbali spreekt mij erg aan. Jij schijft dat deze niet duur is. Kan/wil jij mij een voorbeeld geven van een trip die jij met Ateng hebt gemaakt en wat deze kost?

mvg

Hallo ,

Wij hebben met Ateng voor 35 euro met z’n tween een hele dag (8.30 tot 19.00 uur) een leuke trip gemaakt. Hij geeft tips en wat je wensen zijn. Wij hebben het noorden bekeken en veel vruchten geproefd. En uitgelegd door hem. Naar de watervallen geweest schitterend. Wij hebben tempels bekeken en naar de grote markt geweest. Voordeel is dat hij naast maleis ook nederlands kan spreken en verstaan.
Mail hem zeg wat je wensen zijn en hij maakt een leuk progamma. O, ja hij heeft ook een eigen boot dus… En als je weet wanneer je daar naar toe wil kan hij je ophalen van het vliegveld

Hallo,

Bedankt voor je vlotte reactie. Sorry dat ik nu pas reageer maar het programma werkte niet helemaal zoals het moest. Misschien ligt dit aan het feit dat ik normaal met een apple werk. Achter de pc lukt het nu wel.
We gaan zeker aan de slag met de tip.

grtjs

Hallo,

Doet hij ook meerdaagse trips?
Ik ben van plan om ca 6 dagen een rondje Bali te doen (route: semniyak,lovina, ubud, candidasa, sanur).

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,

JJ

Wat voor een trips organiseert hij met zijn boot en wat voor een boot heeft hij en kan hij ook een beetje nederlands (niet voor ons van belang, maar wel voor onze kinderen) en in welke regio wonen ze. Wij zitten nl. ook 1 week in Sanur en 1 week in het noorden van bali

mvg Mathilde

Hallo zijn naam is Ateng Letwar Nederlands/Moluks man. Getrouwd met een Nederlandse vrouw. Dus hij spreekt de taal daar en Nederlands. Voor de kinderen leuk de apen bij Ubud Zeg wat je wil en hij kijk naar de mogeklijkheden. Ook heeft hij een boot Balinees boot voor tripjes. Zijn telefoon 081 236700954 Hij woont in Denpasar Tukad Sempol Gang III nr 20. en anders een mail sturen
en vertellen waar jullie zitten [EMAIL=“marthineke@gmail.com”]marthineke@gmail.com Of via de http://www.degoudengidsvanbali.nl/html/ateng.html
En je krijg zeker geen spijt!!! Vertel wat jullie willen en hij breng jullie tegen een goedkoop prijs. En doe de hem de groeten aan hem van Junus Palijama. O, ja anders in hotel Sativa Cottage in Sanur vragen of zijn schoonouders daar zitten fam. Heijstee. Veel plezier en geniet ervan. Junus Palijama

2 likes

bedankt voor de tips !
wij zijn de eerste week van juli2011 in sanur , na rondreis java.
verblijven in hotel mercure resort .
heb op voorhand geen excursies geboekt , zie wel na de rondreis hoeveel energie we nog hebben.
ubud en tanah lot staan zeker op ons lijstje.
graag willen we snorkelen om toch ff de mooie onderwaterwereld te zien.
olifanten ? dolfijnen ? andere dieren op bali…
balinese dansen, originele dorpjes niet te toeristisch…
alle tips welkom, zolang het niet al te vermoeiend is.
groeten

schoeti

gaat hij ook mee de tempels in?

[edit door mod: reclame verwijderd]

Beste,

kunnen jullie ook vluchten van Bali naar lombok met lionel air
boeken?

Mvg

Beste JufJannie,

Wij kunnen ook vluchten boeken van Bali naar Lombok.
Zou jij mij een mail kunnen sturen met de data en aantal personen?
Dan kan ik je laten weten wat beschikbaar is.

Mvg,

Sanya Tuharea
www.adailystay.com
info@adailystay.com

Hallo

Heb net je bericht gelezen op indonesie reisforum, over de chauffeur die jullie hebben gehad
in 2010. Mijn vraag is doet hij dit nog wat ik zou erg graag gebruik hiervan willen maken.

Met vriendelijke groet,
Ilonka

Nog eentje…
Mocht de bovengenoemde chauffeur geen tijd hebben, kijk dan eens hier :

http://baligids.webklik.nl/page/daniel

Ik kan hem van harte aanbevelen !!:dag:

Groet,

wlm

Ja wij zijn ook nog opzoek naar een goede betrouwbare gids het is voor ons de eerste keer naar Bali en we vinden het eng omdat we nog nooit zo ver van huis zijn geweest maar ook leuk hoor begrijp me niet verkeerd.
Ik ga denk ik maar is een van deze gidsen een mailtje sturen :slight_smile:

Ik weet een hele goede Gids / Chauffeur voor elke trip die je maar wilt maken.

hij spreekt goed Nederlands en heeft voordat hij in z’n eentje begon gewerkt voor OAD als gids.
We hebben in Augustus 2011 enorm genoten van zijn verhalen. en hij heeft ons werkelijk overal naartoe gebracht ( tegen een spot prijs )

We zijn het hele eiland met hem afgegaan en ook Java / Lombok zou voor hem geen enkel probleem zijn.

zijn website:
http://bali-gids.webklik.nl/page/bali-gids

Zijn Facebook Page ( met fotos )

http://www.facebook.com/pages/Made-Catra-Nederlandstalige-gids/355882471104190

Check it out … en geloof mij je zal er geen spijt van krijgen

na deze beleving wil je nooit meer in een bus vol nederlanders en de reisleiding op excursie :slight_smile:

Hallo,

Er zijn inderdaad een aantal goede Gidsen op Bali.
Helaas zijn er ook veel mindere die van je vakantie niet het succes maken alsdat je jezelf had voor gesteld.:mad:
Wil je wel een geweldige chauffeur/gids met een geweldig gevoel voor humor???
Kilk dan hieronder ! Suc6 verzekerd !!
http://baligids.webklik.nl/page/daniel

goede gidsen zijn er in Bali zeker!! , al moet je altijd wel goed uitkijken.

veel taxi’s bieden tripjes aan en dit is toch niet altijd aan te raden in veel gevallen betaal je er veel geld voor en krijg je niet wat je had verwacht.

Ik denk dat een gids aan bepaalde dingen moet kunnen voldoen en je e.e.a moet kunnen vertellen over het land.

over Ateng Letwar heb ik ter plaatse goede berichten gehoord ik heb hem samen met mijn gids made catra ook even gesproken. Als je een vergelijking wilt maken in prijs of nog een andere gids zou willen benaderen stuur dan eens een e-mail met je wensen naar mdcatra@yahoo.com je krijgt dan snel een bericht ( in het Nederlands ) terug met een aanbod die aansluit op je wensen.