Ervaring met nederlandse gids Made Catra

Ik weet een hele goede Gids / Chauffeur voor elke trip die je maar wilt maken.
hebben jullie ook goede / slechte ervaring met deze gids, vertel je ervaringen

http://web.me.com/baikazaa/Site/Welkom_files/shapeimage_1.png

hij spreekt goed Nederlands en heeft voordat hij in z’n eentje begon gewerkt voor OAD als gids.
We hebben in Augustus 2011 enorm genoten van zijn verhalen. en hij heeft ons werkelijk overal naartoe gebracht ( tegen een spot prijs )

We zijn het hele eiland met hem afgegaan en ook Java / Lombok zou voor hem geen enkel probleem zijn.

zijn website:
http://bali-gids.webklik.nl/page/bali-gids

Zijn Facebook Page ( met fotos )

http://www.facebook.com/pages/Made-Catra-Nederlandstalige-gids/355882471104190

Check it out … en geloof mij als je nog geen ervaring hebt met deze man je zal er geen spijt van krijgen !!

Het is een Balinees die Nederlands spreekt en geen Nederlandse gids, maar OK dat is bijzaak…:chin:
Wat versta jij onder een spotprijs dven88?

haha ja klopt, Nederlanders mogen daar immers niet als gids werken zelfstandig.
Ik geloof dat ik 150 euro heb betaald voor 1 hele week ( incl 1 nacht in een ander hotel ) in die week zijn we 4 keer een hele dag weggeweest.

kan misschien best nog wel goedkoper maar ik vind het toch vergeleken met de reisorganisaties die excursies aanbieden een spot prijsje :slight_smile:

hoi dven88,

De prijs van 150 euro per week is dat inclusief auto of moet je dat nog zelf regelen?

groet,

Kartika

die zat er bij mij al bij, incl benzine enzo.

denk dat je het beste even bij hem je wensen kan neerleggen en dan maakt hij een prijsje voor je die aansluit bij wat je wil.

hij maakt dan waarschijnlijk gelijk een afspraak met je, op die dag komt hij nog eens naar het hotel om alles uit te leggen.

je kan hem mailen of bellen, contact gegevens staan op zijn website.

Hoi, dank je wel voor de informatie. Wij gaan in augustus weer naar Bali. Ik zal hem zeker een mailtje sturen.

dank je wel,

Kartika

duurt nog ff maar wel een SUPERRR vooruitzicht, Ik denk dat ik in Juni nog een keer terugga

veel plezier met de voorpret, en laat me weten als je Made heb gesproken ben benieuwd naar je bevindingen :slight_smile:

Gids Made Catra is spotgoedkoop??!!

Hieronder een antwoord op mijn mail van Made Catra op 17/01/2012!!

Program voor jullie:
tour 1 ubud,Badung markt,Tanah lot (55 euro)

tour 2 Pura Besakih,rit op olifanten, klungkung(60 euro)

tour 3 Tirta gangga, ujung paleis (water paleis ) bloo lagoon voor snorkelen, zout weining(60 euro)

tour 4 tabanan ,jatiluwih ,brahma vihara arama(70 euro)

Info!!! bezoek Brahma vihara arama is heel grote trip. dat is veel beter als we doe 2 dagen met overnachten in lovina en dan kunnen jullie in lovina varen met bot in de ochtend voor dolfijn zien. en ook combinatie met kintamani de volcano batur. duz word tour 4 met combinatie kintamani volcano(120euro)

natuurlijk zijn nog veel plaatsen die kunnen we bezoeken lang van de weg van ieder tour.

de prijs is voor een drie personen en niet per persoon
de prijs is auto,bezine en ik als gids en chuffeur…voor alles ingang betaling betalen jullie self.

waar hotel zullen jullie verblijven ??

groeten uit Bali

made

vind ik eerlijk gezegd niet echt duur hoor, 6 dagen dus komt neer op 60 euro per dag ( en dan moet het afdingen nog beginnen )

uiteraard kan je het een stuk goedkoper krijgen, Made zal uiteraard financieel profiteren van het feit dat hij Nederlands spreekt en is hierdoor een geliefde gids geworden.

Echter als je deze excursies via een reisorganisatie zou gaan boeken ben je beslist een heel stuk duurder uit en zie je de helft niet van wat Made je allemaal laat zien onderweg.

Maar ik geef toe … mijn opmerking dat het Spot Goedkoop zou zijn slaat inmiddels nergens meer op haha

@dven88

Het ging mij niet zo zeer om welke prijs, wel het idee ‘spot goedkoop’!:hihi:
tja, beginnen we met afdingen…

En er zijn meerdere Nederlandstalige gidsen/chauffeurs in Bali.

groeten :belgium::dag:

hahaha tjah begrijp het.

er zijn er genoeggg op dat eiland :slight_smile:

suc6 met de zoektocht !

Van Made krijg je heel snel antwoord op je mail. In het Nederlands!
Je merkt aan zijn schrijven dat hij een aangenaam persoon is.

http://bali-gids.webklik.nl/page/bali-gids

De prijzen die ik eerder vermelde, die zijn ondertussen al een beetje lager.
Maar in Bali “zou” in april de brandstof met 60-100% stijgen. Klopt het dat een 1 liter brandstof 0.38€. kost?

groot voordeel inderdaad dat hij zo snel reageert :slight_smile:

volgens mij heeft hij sinds kort een internet verbinding in zijn huis dus hij kan mailen tot hij een ons weegt nu haha

voor zover mij bekend zijn de afgelopen jaar de brandstof prijzen in Bali ernstig verlaagd door middel van subsidies, deze zullen nu gaan vervallen binnenkort ( 1 April )

Indonesië gaat gebruik van subsidie-brandstof beperken

Indonesië gaat gebruik van subsidie-brandstof beperken JAKARTA - Indonesië is zich aan het voorbereiden op een beperking van het gebruik van gesubsidieerde brandstof. Dit in lijn met wet 22 uit 2011 over de nationale begroting. Dit meldde Evita Legowo, algemeen directeur Olie en Gas van het Ministerie van Energie en Bodemrijkdommen. “We willen ons uiteraard aan de wet houden,” zei Legowo.

De wet over de nationale begroting schrijft voor dat er een beperking moet komen op het gebruik van gesubsidieerde brandstoffen voor prive-voertuigen op Java en Bali per 1 april 2012. De wet bepaalt ook dat de overheid zal bepalen hoe de gelden voor subsidies op brandstoffen toegedeeld gaan worden.

Legowo zei dat de overheid op dit moment aan het werk was om een aantal stappen te nemen om zodoende per 1 april aanstaande de hoeveelheid gesubsidieerde brandstof terug te kunnen dringen. Er wordt onder meer gekeken naar een wijziging van het presidentiele decreten 55 uit 2005 en 9 uit 2006 op de controle van het gebruik van gesubsidieerde brandstoffen.

“We hebben een revisie geschreven voor deze decreten. Deze ligt nu ter inzage bij het secretariaat van het kabinet voor behandeling door de betreffende ministers,” zei ze. Ze zei dat deze wijzigingen mogelijk nog dit jaar of anders begin volgend jaar al goedgekeurd zouden gaan worden.

De gewijzigde presidentiele instructies moeten dan de referentie vormen voor het daadwerkelijk beperken subsidies op brandstoffen. “We kunnen niet eerst de verkoop van gesubsidieerde brandstoffen aan banden leggen en dan pas de regelgeving veranderen,” zei Legowo.

Mij lijken die prijzen heel reeel , heb het wel eens heel anders gezien! vooral voor 3 personen.

Vind de prijzen wel oké, maar de verhalen die je hoort…
En de prijs eerder op de site…

Het is voor ons de eerste keer Bali, dus zoekwerk…

:smile:

wij gaan van 7 tot en met 27 maart naar bali.
heb contact opgenomen met made carter.
kreeg heel snel een planning van hem met daarbij verschillende exusies.
was daar heel tevreden over en hij komt ons heel eerlijk over.
dus heb 6 dagtrips met hem uitgekozen.
lijkt ons wel handig iemand die nederlands spreekt en schrijft.
dus hebben er wel vertrouwen in!!!

leuk, ga je ook met Made naar Lovina ?

Heb leuke ervaringen en hij zal je vakantie absoluut een boost geven :slight_smile:

veel plezier met de voorpret

we gaan de 20 daagse combie reis maken in bali.
eerst naar sanur 4 nachten.
dan steeds 3 nachten ergens anders.
ubud lovina candidasa en als laatste kuta.
vanuit lovina heeft made ons geen trips voorgesteld .
komt denk ik omdat we geen snorkel mensen zijn.
hij stelde ons voor om daar rustdagen te nemen!!
is er misschien nog een mooie trip in de omgeving?
dan horen we dat graag van je.
we hebben nu tour a.
tour uluwata dans en diner.
tour c.
tour b.
tour d.
en als laatste nieuwjaar in denpasar.
groetjes geert en anja

Lovina is leuk om in de ochtend dolfijnen te gaan spotten op zee ( let op ze halen je ERG vroeg op uurtje of 6 )

verder heb je de Gid Gid watervallen in de buurt van Lovina.

verder lijkt jullie trip me fantastisch denk dat je de 20 dagen perfect heb benut zo

gr

Danny

ons verheugen op de reis naar bali.:wereld: