Op zoek ......

Wij gaan eind mei een maand naar Bali
Ik ben op zoek naar I. Ketut Nurasa uit Denpasar. Hij reed ooit in een bemo en is toen,20 jaar geleden, onze gids geweest.
Hij had toen 2 kinderen ( eka en dwi martini) Hij zal nu rond de 45 jaar zijn.
Wie oh wie kan mij helpen om hem te vinden?
Op internet is niets te vinden.

dank

Het nadeel aan Bali is dat er heel veel mensen zijn met dezelfde naam. De oudste heet (bijna) altijd Wayang of Gede, de tweede heet Kadek of Made, de derde Nyoman en de vierde Ketut. Is het een jongetje, dan staat er ‘I’ voor de naam, is het een meisje dan staat er ‘Ny’ voor de naam. Aan achternamen zoals wij die kennen doet men ook al niet.

Denpasar is groot, maar als je weet uit welk deel van de stad hij OORSPRONKELIJK komt, dus uit welke Banjar, dan zou je het daar aan de priester of aan de kepala desa kunnen vragen. Op internet of in een telefoonboek is de kans om iemand te vinden inderdaad niet al te groot.

Beste Jenny

Wat je aangeeft is bekend maar je weet maar nooit…
Toendertijd reed hij op een bemo. Wij vroegen naar een gids en hij wilde abrupt met ons mee als gids. Dat was erg leuk. Hij was officieel geen gids maar wellicht is hij dat geworden of doet hij dat er nu bij.
Vandaar dat ik op internet heb gezocht. Ik heb overigens wel zijn adres van toen en volgens mij woont hij daar nog ( dat vond ik dan wel weer op internet)
Jalan Cokroaminoto Swari is het adres
Als er nu iemand is die dit leest en wellicht daar iemand kent… Het zou toch leuk zijn om iemand naar 20 jaar weer te ontmoeten
Wij zijn toen 2 jaar achter elkaar geweest en hij was tweemaal onze gids.
Nou ik wacht de reacties nog even af

Jij bedankt voor je reactie, groeten

Als je zijn adres hebt, dan kun je gewoon naar hem toe gaan. Als hij daar nog woont, dan vind je hem met gemak. Als hij daar niet meer woont, dan weet een van de buren vast wel waar hij heen is. Bali is wat dat betreft een klein en hecht eiland, via-via vind je iedereen wel! Het kost je alleen een dagje :wink:

Hoi

Ja dat zou een optie kunnen zijn maar als ik hem van tevoren via iemand kan opsporen en kontakt kan leggen zou ik dat heel leuk vinden. Dan weet hij dat we komen.
Om in Denpasar een dag te besteden dat zal wel gebeuren maar niet direct de eerste week
Dus als iemand hem kan bereiken via familie/ vrienden of iets dergelijks kan ik vooraf kontakt hebben en kan hij wederom 4 weken met ons op pad.

Jl. Cokroaminoto Swari is niet moeilijk te vinden. Swari is een “zij-straat” aan de westkant van Jl. Cokroaminoto, ca. 150 meter zuidelijk van het Tiara Grosir supermarkt-complex en het (voormalige) hotel Balun. Eenmaal in Swari vind je allemaal steegjes en gangetjes links en rechts, sommigen wel 150 meter lang. Het hele gebied beslaat werkelijk 100’en huisjes en hutten. Je kunt er slechts te voet of - met wat mazzel - hooguit op een motor in.

Kennis van de Indonesische taal is een pre, omdat je zult moet uitleggen WAAROM je de beste man zoekt. Als dat iets “officieels” of iets “vervelends” is, dan zeggen ze / de bewoners gewoon dat hij er niet (meer) woont.