gids reserveren?

Wat is het goedkoopst? Op voorhand gidsen vastleggen via de sites die hier volop op het forum terug te vinden zijn, of gewoon afwachten en ter plaatse aan het guesthouse/hotel een referentie vragen, of op straat iets regelen? Vind je altijd nog een goede gids in juli/augustus als je er geen op voorhand vastlegt?

dag vliegertjes,
als je de taal spreekt hoef je niets te reserveren,
maar dat is in elk land zelfde natuurlijk.
een mooie tijd toegewenst in indonesia.
siri

Hoi,

Als je in Bali een persoonlijke chauffeur zoekt … kan ik jou de onze adviseren !
Gede Tito heeft ons voorbije maand een geslaagde tour gegeven tegen een heel eerlijke prijs en heel correct en aangename gast !

Hier zijn gegevens :

Gede Tito Sanjaya
+62-812-376-8870
bali_island_tour@yahoo.co.id

of zijn website : www.bali-taxi.webs.com.

Geniet van de trip !
Dirk

Je hoeft absoluut niks vantevoren te reserveren. Een avond voor vertrek boeken is nog altijd op tijd, en zo behoud je alle vrijheid.

Qua geld maakt het niet zoveel uit of je van tevoren boekt denk ik, het is gewoon een kwestie van een goede prijs afspreken.
Wij hebben de gids van tevoren al wel besproken, puur omdat we geen zin hadden om het ter plekke nog te regelen, en je van tevoren weet (van andere referenties) dat het een goede gids is. Ik ben ben achteraf echt blij dat we dit vooraf hebben geregeld, er staan overal zoveel mannetjes op straat die zich chauffeur en gids noemen, dat we geen zin zouden hebben om het daar te regelen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet lukt, er zijn genoeg mensen op straat of in je hotel die zich aanbieden, succes!