Gezocht: Werk in wintersportgebied!

Hallo, ik weet dat ik erg laat ben met zoeken, maar ik ben op zoek naar een baan in de horecabranche. Welk wintersportland maakt me niet uit.
Ben per direct en voor langere tijd beschikbaar!
Wie weet iets???
Groetjes,Annette

Gewoon het telefoonboek pakken en beginnen met bellen… werkt best goed.

Heb je al eerder in een wintersportland gewerkt? Als dit een goedaangeschreven Hotel was, dan helpt dit vaak een hoop.

Vergeet niet (vooral in Oostenrijk en Zwitserland) de mensen correct aan te spreken, geen “Du” aan de telefoon, maar “Sie”.

Indien ze niets hebben, vraag dan ook even of ze misschien weten of iemand anders nog mensen zoekt voor de winter. Gebruik deze referentie dan weer als je deze mensen belt, ze kennen/vertrouwen elkaar.

Hallo, bedankt voor de reactie! Hebben ze op dit moment nog mensen in de horeca nodig denk je dan? Mijn voorkeur ging voornamelijk uit naar het achter de bar staan in een bar o.d., maar daar ben ik -neem ik aan- wel erg laat mee. Nederlandse kroegen sowieso. Duitse/Franse misschien minder, maar mijn Duits en Frans is niet geweldig. Ik heb wel 6 jaar lang les erin gehad op het vwo, en er zelfs examen in gedaan ( Frans 1,2 en Duits 1,2) maar die kennis is ook ver te zoeken :disgust: , moet je dat wel vloeiend spreken?
Ik ga proberen wat telefoontjes te plegen, wel eerst even een internationaal telefoonboek te pakken krijgen :smirk:
Groetjes!

Een beetje gebrekkig duits vind men vaak zelfs een soort van “sexy” (of dit bij vrouwen ook zo is weet ik niet). Maar je moet natuurlijk wel goed uit je woorden komen :wink: Ik zou het telefoongesprek van te voren even een paar keer oefenen, zodat je woorden die je niet kent even kunt opzoeken.

Laat ben je wel, dus je moet net even geluk hebben, maar waar een wil is, is een weg.

Plaatsen waar je het zou kunnen proberen (als een beginnetje):

  • Ramsau am Dachstein
  • Filzmoos
  • Praepichl (bij Leoben)
  • Salzkammergut (regio)
  • Zell am See
  • St. Johann im Pongau

Soms kan het ook nuttig zijn reisbegelijders of buschaufeurs van bijv. Arke te vragen of ze misschien iets hebben gehoord hebben, die komen namelijk in veel plaatsen (moet je deze wel net even kennen natuurlijk).

Ook moet je er rekening mee houden dat natuurlijk iedereen achter de bar wil staan, dus misschien hebben ze alleen een kamermeisje nodig (je kan je altijd opwerken).