Op zoek naar werk, winterseizoen 2010-2011

Hallo,

Middels dit forum zou ik graag in contact willen komen met mensen die mij kunnen helpen om een leuke baan te vinden voor het winterseizoen 2010-2011.

Ik ben een 22 jarige jongen uit Eindhoven. Ik heb de studie ROC Sport & Bewegen afgerond met als hoofdkeuzevak Leisure & Outdoor. Ik heb binnen de opleiding ook mijn Anwarter skien en NSL snowboarden gehaald. Daarbij heb ik al een aantal weken in Oostenrijk gewerkt als skileraar. Verder beheers ik de Engelse taal naar eigen zeggen voldoende en de Duitse taal redelijk.

Graag zou ik komend seizoen naar de sneeuw willen maar ik zoek een baan waar ik zelf veel meters kan maken op de piste (dus niet heel de dag lesgeven). Denk bijvoorbeeld aan werken in de horeca of skiverhuur. Ik heb geen specifieke voorkeur voor land om in te werken zoals bijvoorbeeld Oostenrijk. Ik zoek wel een uitdagende baan in een mooie omgeving dat rijk is aan sneeuw :)!

Ik heb de nodige ervaring in de horeca (2 jaar voltijd), binnen die 2 jaar ben ik veel werkzaam geweest achter de bar en in de bediening. Daarnaast heb ik ook veel andere klusjes gedaan zoals schoonmaak/onderhoud, keukenwerkzaamheden, ski- en snowboardlessen verzorgen en binnen het bedrijf personeel aansturen.

Mocht iemand mij op goede ideen kunnen brengen of in contact kunnen brengen met mensen die mij aan een leuke baan kunnen helpen hoor ik het graag!

Mvg,

Bram

Hoi bram,

Wel eens gedacht aan werk binnen een ski chalet?

's-ochtends een paar uurtjes werk en 's-avonds weer, maar als je een beetje georganiseerd bent heb je tussen 10:30 en 17:00 alle tijd om te skieen of boarden.

zoek eens op het wonen en werken in het buitenland forum op verschillende websites om werk te vinden in deze sector.

succes,

/nico

Hoi Nico,

Klinkt inderdaad leuk, zal het forum eens bekijken!
Heb je toevallig zelf ervaring met dit werk en zou je kort de functie en werkzaamheden eens kunnen beschrijven?

mvg

Aangezien je Engels goed is…probeer ook Engelse sites als skijobs.co.uk, seasonworkers.com en skiconnection.co.uk . staat ook een hoop tussen. Qua werk zou Chalet dan het beste zijn ja, of een horeca baantje eind vd middag/avond/nacht

Hoi Bram!

Ik doe al jaren wat jij van plan bent, na 1 keer ben je echt verslaafd, en wil je geen winter meer in NL doorbrengen!
Ik werk zelf elke winter in Oostenrijk in de Horeca. Waarom? In Oostenrijk staan ze elke winter te springen om horecapersoneel, de verdiensten zijn extreem goed, er komen veel Nederlandse toeristen en er werken zeer veel andere Nederlanders.

Frankrijk zijn de verdiensten heel wat lager, je hebt te maken met stugge Fransen; in Oostenrijk is het veel gezelliger! En ik spreek geen Frans…

Ik ga zelf altijd op de bonnefooi, heb nu 7 seizoenen gedaan. Ik ga (voor de afwisseling) steeds naar nieuwe gebieden, en altijd had ik binnen een uur na aankomst keus uit tal van banen. En dan dus de beste uitkiezen he, wat betekent baantje waarbij je alleen s avonds werkt! Tip: ga voor de bediening, ze hanteren daar bijna overal een fooiensysteem waarbij je je fooi zelf houdt, wat betekent dat dat vaak tot over de 100 euro per avond is (5 uurtjes). Dus laat je niet afschrikken van een laag maandsalaris (meestal 800 euro voor parttime) want je gaat stinkend rijk naar huis! Tevens wordt echt altijd voor huisvesting en maaltijden gezorgd, en je ziektekostenverzekering wordt betaald.

Het is echt een fantastisch leven daar! Doen!

Elke dag kunnen snowboarden, elke dag zon, supergezellig, heel leuk uitgaan, en genoeg verdienen om de zomer niet te hoeven werken, duhhh!!! :smiley:

Maar nogmaals, gewoon een grote wintersportplaats uitkiezen, en gaan!
Ik ben tot nu toe in St. Anton, Mayrhofen, Gerlos, Ischl en Hinterglemm geweest.

Je kan ook via een bemiddelingsbureau gaan, interjobs bijvoorbeeld, maar dat raad ik je af, aangezien je dan fulltime werkt voor weinig.
En geloof me, als je horeca ervaring hebt, je kan praten (duits is niet eens belangrijk) en er niet als quasimodo uitziet, kan je zo aan de slag.
Seizoenen beginnen meestal de eerste of tweede week van december, zelf ga ik meestal rond de 10e, dan zijn alle cafe´s en restaurants nog hard op zoek naar mensen.

Echt, gaan!! Het is zo´n fantastisch leven daar!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel,

Groetjes Jo

2 likes

Beste Bram

Klopt inderdaad. Na 1 keer ben je verslaafd. ik zelf heb en in oostenrijk en frankrijk gewerkt. Op het ogemblik ben ik barmanager van een grote Discotheek in Alpe D’huez. Helaas ben ik alleen nog op zoek naar een meisje.

Chalet werk is leuk maar je moet elke dag ( vaak 6 in de week ) ontbijt maken. Als je echt een leuke tijd toegemoet wil gaan kijk eens bij la grotte du yeti. dit heb ik vorig jaar gedaan. Je krijgt het beste salaris van de fransen alpen. ( vaak als barman rond de duizend euro per maand voor ongeveer 40 a 50 uur per week werken.) als chalet of reisleider ligt dit bedrag rond de 70-150 per maand.

Het punt is dat eigenlijk het leukste horeca werk zijn de fransen of engelse barretjes. Maar die daar staan rijen met mensen die willen werken dus cv sturen heeft geen zin. Je moet vaak gewoon langsgaan in het begin van het seizoen en hopen dat ze je wat vinden.

Via sportura en Husk kom je in een groot bedrijf terecht die gewoon mensen nodig hebben en dit doormiddel van selecties doen.
Maar als ik mijn beeld klopt van je beschrijving zit je hier wel goed.

Greetingss

Hoi m
kijk maar eens op www.werkeninoostenrijk.nl

gr Toon

hallo ik heb deze zomer nog in zuid frankrijk gewerkt en wil daar weer werken wintersport dan hoop dat ik er wat uit krijg op deze manier thanks>>>

Mountainsoul is een klein en onafhankelijk bedrijf in Tignes, Frankrijk.
Wij zijn op zoek naar 2 personen om ons chalet te runnen,winter 2010-2011

Rijbewijs en eigen auto is vereiste.

Wij zijn op zoek naar mensen die zelfstandig kunnen werken, graag koken, geen 9 tot 5 mentaliteit hebben.
Wij bieden kost en inwoning, een maandelijkse vergoeding, en heel belangrijk een skipas voor het gehele gebied!

Ben je geinteresseerd kijk een op onze website voor meer info: www.mountainsoul.nl

info@.mountainsoul.nl

1 like

hey bedankt voor je bericht is er nog meer werk france ski gebied ?:wereld:of waar kan ik dat vinden? wil graag er vroeg bij zijn voordat het te laat is dankje:FRANCE:

Beste mensen,

Allereerst wil ik jullie allen bedanken voor alle tips!
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het liefste toch in de horeca (achter de bar) wil werken. Dit vanwege de verdiensten en de vrije tijd om lekker te rijden (als ik het allemaal goed begrepen heb). Ik heb nog niks concreets maar zoals ik het hoor moet dit helemaal goed komen als je op de bonnefooi gaat. Toch wil ik me nog een beetje meer oriënteren, als iemand leuke adresjes weet in de grotere skigebieden van Oostenrijk hoor ik het graag!
Nogmaals veel dank voor jullie reacties!!!

mvg,

Bram

Hoi Allemaal,

Wat leuk om al die enthousiaste berichtjes over de wintersport te lezen en met name Oostenrijk! Zelf heb ik 6 jaar als reisleidster gewerk in het buitenland en 3 jaar als reisleidster in de wintersport in Oostenrijk gewerkt (Mayrhofen en Gerlos) voor een Nederlandse touroperator. Sinds dit jaar probeer ik mijn leven in Nederland weer op te pakken, maar dat valt echt niet mee! Zoals Jodelli schrijft:“Het leven is echt fantastische daar!”
Ook omdat de verdiensten erg lekker kunnen zijn als reisleidster.

Nou ja, je voelt het misschien al aankomen, maar ik begin ook weer de wintersport kriebels te krijgen en wil toch kijken om ook weer ergens aan de slag te gaan. Niet meer als reisleidster maar misschien in de horeca of receptie. Ben ook van plan om op de bonnefooi te gaan. Echter heb ik in de horeca in Oostenrijk geen ervaringen. Heeft iemand goede tips en goede ervaringen voor restaurants of hotels???

@Jodelli: Waar heb jij die seizoenen gewerkt? Ben wel benieuwd aangezien ik zelf altijd in Gerlos en Mayrhofen heb gewerkt. Twijfel of ik voor iets nieuws ga of toch weer het Zillertal op zoek.

Hoor het graag! Bedankt alvast en voor iedereen een super goed, gezellig en zonnig seizoen toegewenst!

Groetjes!!!

Hallo,

Ben je nog steeds op zoek naar iemand of is de vacature reeds ingevuld, mijn naam is Tiziana Fontana, zit momenteel in Toscane, maar ben eventueel geïnteresseerd in uw aanbieding, ik ben wel geen meisje meer, word volgende week 36 :)!

Groetjes
Tiziana

Hoi Bram,

Ik ben even benieuwd of je nog bent gegaan, hoe het is bevallen en wat je hebt gedaan enzovoorts!
Zelf wil ik het komend seizoen ook gaan namelijk, ook op de bonnefooi maar vind het nogal spannend!

Groetjes