Ik ben Sandra, 21 jaar en ik ben van plan deze zomer voor 6 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-Amerika. Ik heb geen echte voorkeur voor een bepaald land, wel wil ik graag met kinderen werken. Ik maak gebruik van het EVS-programma (Europes Unie heeft subsidies voor jongeren die naar het buitenland gaan voor vrijwilligerswerk) en heb al een zend-organisatie (Code International), ik zoek echter nog een leuke gastorganisatie in Zuid-Amerika. Heeft er iemand tips waar ik kan zoeken naar organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden??
probeer het eens bij talenscholen. Ik heb nu een aantal scholen gemaild en ze zijn onwijs aardig en behulpzaam en hebben allerlei projecten voor weinig geld, je betaalt alleen onderdak en evt. eten.
Ik ben ook hard op zoek maar bij scholen kan ik snel wat vinden denk ik.
Hai Sandra, ik had voor jij hier jouw berichtje plaatste nog nooit gehoord van EVS en ik ben eens opzoek gegaan naar informatie. Wat mij niet echt duidelijk wordt, is hoe je in aanmerking kunt komen voor zo’n subsidie. Op de site staat alleen dat je tussen de 18 en 25 jaar moet zijn en voor minimaal een half jaar beschikbaar moet zijn. Betekent dit dan dat iedereen in principe zo’n subsidie kan krijgen?
Groetjes Suzan
www.siw.nl is een nederlandse organisatie die deel uitmaakt van een internationaal netwerk. zelf geen ervaring met deze organisatie, maar wel goede verhalen gehoord
Voor Ecuador is de stichting kinderen van Ecuador een optie, www.kinderenvanecuador.nl . Tevens kun je overwegen vrijwilligerswerk te gaan doen op de Galapagos eilanden, als je van natuur houdt.
Hoi Sandra! Ik ben zelf ook van plan deze zomer vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-America. Maar ik kan helaas maar voor 4 weken blijven. Probeer de volgende sites, ze hebben veel informatie en interessante locaties. www.travelactive.nl www.activityinternational.nl www.hetanderereizen.nl
Zelf ben ik van plan het hetandere reizen naar Peru te gaan. Laat me weten wat je doet, misschien komen we elkaar nog tegen.
Groetjes
Montserrat
deze site is misschien ook een optie: veel keus uit talenscholen EN vrijwilligerswerk. Bovendien rekenen de talenscholen niets tot haast niets voor vrijwilligerswerk. www.spaansincusco.nl. Het is echter wel in Peru / cusco, weet niet waar jouw voorkeur heen gaat… Ik zelf denk erover om via deze site een school + vrijwilligerswerk te boeken. Scheelt heel veel bemiddelingsgeld!! Succes
In Argentinië biedt Spaanse school La Montaña http://www.lamontana.com diverse vrijwilligersprojecten aan. Ik heb net al een uitgebreidere reaktie op een ander bericht geplaatst, maar de website geeft goede informatie.