Gezocht: unieke, niet toeristische plekken Playa del Carmen

Dit jaar heb ik met mijn vriend een all-inn vakantie geboekt in Playa del Carmen, alhoewel ik heeeel graag wou rondreizen, maar compromissen moeten worden gemaakt in een relatie :slight_smile:
Ik zou graag een beetje van beide uitersten doen, dus zijn er mensen die mij verder kunnen helpen hiermee?
Nu wil ik een autootje huren en zelf in de omgeving erop uit trekken en geen excursies boeken bij travel agencies.
Zijn er aanraders buiten de toeristische hotspots, die we ook absoluut moeten bezoeken?

Thanks!!!

Hoi Modhu,

da’s natuurlijk lastig in een gebied zoals genoemd deel van Mexico :smiley:

Ik kan je aanraden gewoon wat kleine plaatsjes te bezoeken en er rond te lopen. Trek bijvoorbeeld een dag uit voor een route tot aan Xcalak, een stukje voorbij Mahahual. Je kunt dit in een dag doen en hebt genoeg te zien onderweg. Felipe Carrillo Pto kom je dan ook door, wat weer eens wat anders is dan de toeristische plaatsen. Ook Chetumal kunnen jullie bezoeken, niet heel speciaal, maar zeker niet verkeerd voor een tripje. Bezoek Xpujil en Calakmul langs de weg van Chetumal naar Escarcega. Hoe verder je van de Toeristische plaatsen gaat, hoe Mexicaanser je het zal vinden lijkt me.

Succes!

Een echte aanrader is een bezoek aan de archeologische sites van El Rey en Yamil Lu’um, allebei gelegen aan de Kukulcán Blv. in Cancun. Dit zijn twee fantastische archelogische Maya sites waar bijna geen toeristen komen terwijl ze echt in het centrum van de grote luxe hotels liggen. El Rey is de grootste site waar je kennis kunt maken met de Maya cultuur maar ook de prachtige natuur en er lopen tal van Iguana’s rond. Yamil Lu’um is slechts één ruine maar ligt prachtig aan het strand met uiticht op zee (een beetje Tulum maar dan kleiner), de site is alleen via het strand bereikbaar dus ideaal te combineren met een strandwandeling. Wil je daarna back to civilization dan is het winkelcuntrum om de hoek!

Met vriendelijke groet,

Mexico Vandaag

Ik weet niet of je bereid bent om 5uur te rijden en dan misschien ook daar te overnachten maar dan zou ik zeker overwegen om naar Merida te gaan.