Gezocht: Skileraren die een opleiding hebben gehad

Hallo iedereen,
Om te beginnen iedereen een spetterend nieuwjaar gewensten veel geluk in 2008. Nu mijn verhaal : Ik ben 16 jaar en ben een zeer goede skiier en een redelijke snowboarder :slywink:. Omdat ik al goed kan skiieen zou ik heel graag skileraar worden om zo les te kunnen geven en zo goede taalbeheersing te krijgen. Ik heb al redelijk wat gegoogled maar ben er niet veel wijzer op geworden. Daarom zoek ik mensen die een opleiding tot skileraar hebben gevolgd en mij zo wat informatie kunnen geven. Liefst iemand die een anwarter in Oostenrijk heeft gehaald maar mensen van nederland zijn ook altijd welkom. DE OPLEIDING WIL IK WEL IN DE ZOMER DOEN.je mag me altijd een prive-bericht sturen en dan kunnen we daarna via msn verder praten.
Alvast Bedankt Groetjes Glenn

Hai, ik ben skilerares en heb mijn Anwarter gehaald in Oosternrijk. Als jij dit ook wil moet je een willekeurige skischool in Oostenrijk bellen/mailen/schrijven en vragen of ze nog skileraren nodig hebben. Via hun kun je dan je Anwarter halen en heb je gelijk een baan. Of dit mogelijk is in de zomer weet ik niet.
Groetjes en succes,
Janien

Bedankt voor je reactie Janien :chin:

Ik heb zelf in het voorjaar - zomer - herfst (duurt van mei tot november) mijn “Nederlands A” gehaald. Een opleiding die vergeleikbaar is met Anwarter in Oostenrijk. Technisch gezien is de moeilijkheidsgraad ongeveer hetzelfde of misschien iets hoger, maar er wordt meer aandacht besteed aan het methodisch & didactische deel dan in de Anwarter die uiteidenlijk maar een week duurt.
De “Nederlands A” (ski instructeur A) opleiding zijn 7 dagen in Nederland (4x snowworld, 2x borstels 1x indoor rollen) en een sneeuwweek van 9 dagen in November.
De Nederlandse opleding wordt door bijna iedere skischool in Duitsland & Oostenrijk geaccepteerd en je kan er natuurlijk ook in Nederland les mee geven. Frankrijk is lastiger, maar dat geld ook met Anwarter.