Gezocht: Reisgenoot voor backpacken/liften door de States

Hoi,

De titel zegt het zelf al! Maar laat ik mzelf even voorstellen:

Ik ben Didier Maes, 22 jaar, woon in België en heb het even gehad met school. Na journalistiek en audiovisuele kunsten ben ik nog niet bereid mezelf op de arbeidsmarkt te gooien en wil nog ff profiteren van “the good life”. Aangezien ik niet schuw ben van een avontuurtje, zou ik graag in 2010 mijn grootste droom willen waarmaken: doorheen de States backpacken met minimale middelen. D.i. al liftend de cirkel rond doen en vooral veel genieten en ervaring opdoen. Naast dit zou ik mijn camera willen meedoen om er een kleine on-the-road video/documentaire van te maken (voor de Belgen hier: zie het programma De Poolreizigers"). Ik ben al druk in de weer met het opzoeken van wat informatie omtrent de mogelijkheid hiervan en probeer ook al wat sponsors te zoeken. Lukt het bovenstaande niet, dan vertrekken we gewoon en zien we wel wat er gebeurt.

Maar wat ik zoek:

Ik zoek een gezellige reisgenoot/gezellin tussen de 18-23 jaar die even zot kan verklaard worden als ikzelf, die een goede motivatie heeft en eens wil profiteren van het leven en vooral het avontuur niet ontwijkt. Het doet mij er niet toe of je van Nederland of België bent, zolang je maar sociaal bent en het mij kan vinden :). Ik ben alvast razend enthousiast! Hopelijk krijg ik een postief antwoord!

Verdere info:

Vertrek: ergens rond maart 2010.
Duur: Doet er voor mij niet toe
Andere info: De mogelijkheid om ergens een stop te doen om daar enkele weken/maand(en) te werken is voor mij ook volledig mogelijk.
Startpunt: New York
Eindpunt: We’ll see :slight_smile:

Veel succes Didier!

Indien ik vrijgezel was had ik nu meteen toegehapt op jouw aanbod.
Kheb afgelopen mei/juni reeds 2 weken gelift vanuit Gent naar Santiago de Compostela. Het is sowieso een groot avontuur, je weet nooit op voorhand waar je 's avonds zal slapen enzoverder.

Zou het jouw allerereerste liftreis zijn?

Groeten
Ruben, 25 M

Hallo Didier,
Je plan lijkt me ontzettend leuk! Maar ik ben pas beschikbaar rond Juli 2010… Ik ga namelijk na mijn afstuderen een paar weken werken op het WK in Zuid Afrika. In Juli ben ik hiervan terug.
Ik heet Joyce, ben 22 jaar en woon in Den Haag. Als je vertrekdatum niet persee in maart hoeft te zijn, dan kunnen we eventueel verder per mail hierover praten?
Groetjes,
Joy

Hee Didier,

Wat een leuke plannen heb je! Ik ben Noëlle, 18 jaar, en net klaar met het vwo. Net als jij heb ik even helemaal genoeg van school en wil ik allemaal leuke dingen beleven :smiley: Liften door Amerika lijkt me echt super, en ook vooral dat je er een video of documentaire wil maken! Ik ben namelijk ook heel veel bezig met filmen, en wil waarschijnlijk ooit naar de Filmacademie. Ik ben ook wel voor ergens een tijdje werken, om weer even het budget aan te sterken;)

Misschien kunnen we wat mailen hierover =)

Groetjes,
Noëlle