Gezocht: reiservaring Australie alleenstaande moeder met kind

Hallo, ik ben al geruime tijd op zoek naar reisverhalen/ -tips van mensen die met hun kind voor langere tijd op vakantie gaan en dan met name van vrouwen die alleen met hun kind zijn gegaan/ gaan naar Australie. Dit aangezien ik begin volgend jaar met zoon van dan 4 jaar oud, 1,5 maand naar Australië wil en daar met de camper een gedeelte van het land wil ontdekken (Sydney-Cairns). Wie kent iemand zodat ik tips/ trucs kan uitwisselen? Alvast bedankt.
Groeten, Monique & Fynn

Hoi Monique

Bij het zoeken naar ver-weg reiservaringen met kind alleen kwam ik jouw oproepje tegen. Ik zie dat er geen reacties hier staan, heb je die nog wel gehad ?
Ben zelf van plan om eind dit jaar naar Zuid Afrika te gaan met kind van 10. Is maar twee weekjes maar is voor mij nogal een stap, met name de reis.
Is naar Australië nog veel heftiger.

Groetjes,
Astrid

Naar wat voor tips ben je op zoek? Je zal niet de eerste moeder/vader met kind zijn die een CV huurt en de oostkust afreist. Geen probleem. Voor SA zal het wat anders liggen. Wij hebben zowel in Aus als in SA rondgereden zonder reserveringen etc. maar vooral SA moet je toch wel goed plannen. Er zijn gebieden die ik zou overslaan zoals Durban en oost van Lesotho.
Yeehaw

Hoi Monique,

Niet een direct antwoord op je vraag mbt reizen met kind, maar indien je informatie wenst over het reizen op zich in de genoemde periode en route. Alweer een tijd geleden, dec 98/ nov 99, maar ik heb de route Sydney,Cairns,Darwin,Adelaide,Mebourne,Sydney gereden in ong 10 maanden. Erg leuke ervaringen in Byron Bay, Cape Tribulation etc. Ik ben alleen gegaan, kwam wel gezinnen ed tegen. En het doet me goed te horen dat je deze trip in ieder geval van plan bent.

Met vr gr,

Marco

Hallo Monique (en Fynn),

Heb inmiddels wat ervaring met reizen als ‘alleenstaande’ met kind, w.o. Namibie, Zuid-Afrika, Tanzania. Voor ons staat Australie (8-9 weken) voor 2011 op het programma. Mijn zoon is dan 12 jaar.
De vorige reizen heb ik gekozen, deels in een groep voor ouders met kinderen (1. zodat mijn zoon dan aanspraak had, anders dan zijn moeder en 2. ik aanspraak had anders dan het Pokemon niveau). Op beide reizen hebben we het laatste deel zelf ingevuld, dus ook auto gehuurd in Johannesburg enz.
Wat Australie betreft heb ik nu al de keuze gemaakt niet alleen met hem te gaan kamperen (er zijn grenzen voor mij en ik wil graag ‘veilig’). Ik kies dan ook voor auto (Sydney - Brisbane per trein) met hostel, hotel, b&b en in de omgeving van Perth naar kennissen. Ik realiseer me dat je door in Australie niet te kamperen in de Outback je zaken mist, maar ik vind gezond en heel terugkomen toch wel heel fijn. Wat niet wil zeggen dat we niet in tentenkampen overnachten hoor. Heb ook besloten om niet in het donker te rijden. Kortom, het mag best avontuurlijk, maar voor mij zijn er grenzen.
Ik begrijp dat jij al dit jaar gaat? Ik wilde eigenlijk een oproep doen of er in 2011 iemand is om een deel mee samen te rijden/reizen. Dat drukt de kosten en kan ook heel gezellig zijn.
Wens je alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes,
Nicolette

Wij (ouder echtpaar) hebben in het voorjaar van 2009 2,5 maand rondgereisd in zuidoost australië. Geen enkel probleem, we hebben heel veel vrij gekampeerd en nergens enig gevaar ondervonden. Wij reisden van Melbourne naar Sydney, langs de kust, van Sydney naar Canberra en van daar door het binnen land naar Mildura, Renmark, Adelaide en toen langs de kust, Great Ocean Road !, weer naar Melbourne terug. Vlakbij Melbourne, oostkant van de baai, kun je zwemmen met dolfijnen een schitterende ervaring !

Als vrouw alleen met een jong kind zou ik toch maar overwegen op campings te gaan zitten.

De meeste vrije plaatsen in ZO Australië zijn zelden leeg…je staat er met meerdere kampeerders en soms lijkt het wel een camping :wink: