Gezocht! Originele Toeristische Tips!

Hallo Tunesië vrienden!

Ik werk als researcher voor een televisieprogramma.

we willen graag een aantal nog onontdekte charmante en pitoreske plekjes of weetjes of boeiende typische activiteiten uit Tunesië in beeld brengen, bij voorkeur in het noord-oosten van Tunesië en niet te ver het binnenland in.

Deze info krijg je natuurlijk eerder door mensen die het land beter kennen in plaats van af te gaan op de toeristische gidsen.

Dus ik hoop op jullie wonderlijke en interessante suggesties en tips!

Groetjes,

Barbarella

Hallo Barbarella,

Misschien is het een goede idee om eens naar Hergla te gaan. Dit is een plaatsje net boven Port el Kantaoui dat nog niet erg bekend is bij de toeristen.

Wij zijn er nog niet geweest maar in mei gaan we daar een keer kijken.

succes

groetjes Francis

Wow, dat is snel Francis!

Ik check het even verder uit op het net.

Thx,

B.

Hallo Barbarella,

Hammam Jedidi ligt ten westen van Hammamet, richting Zaghouan. Hier komt net als in Korbous warm water vanuit een bron uit de bergen.

Het leuke van Hammam Jedidi is dat het niet toeristisch is en dat je er ook zo goed als geen toeristen tegenkomt. Je kunt in Hammam Jedidi ook privé-cabines huren.

De Tunesiers komen er met bussen naartoe en vooral 's zondags is het daar een drukte van belang. Op zondag is er ook markt.

Groetjes,
Pittie

:smiley: Hergla is heel mooi!!! is nog niet echt ondekt door tourisme, wij gaan daar heen te karten.

Dank je wel voor jullie reacties.

Ik hoorde dat Kerkouane en Bizerte ook heel mooi zijn.

Wat is er daar te beleven?

Groet,

Gudrun

Kerkouane is een oude opgegraven Punische stad. Ik ben er vorige week nog geweest, erg mooi! Vlak daarbij is een prachtige vesting in Kelibia, je kunt daar genieten van een prachtig uitzicht over de zee en de haven.
Verder is de hele Cap Bon heel groen en bergachtig en je ziet er veel citrusbomen, leuk om in een dag een rondje te rijden, je kunt ook langs Korbous waar warmwaterbronnen uit de berg komen.
In Nabeul heb ik een leuk winkeltje ontdekt waar je handgemaakte manden kunt kopen, een oud mannetje zit ze daar in kleermakerszit te weven/vlechten. Echt authentiek handwerk, leuk om een kijkje te nemen.

Veel plezier met het ontdekken van Tunesië! :smiley:

Groeten van Francis

Bizerte is een heel mooi havenstadje, erg de moeite waard

Ook erg leuk is ichkeul, ligt in de nabijheid van Bizerte, waar veel vogels komen overwinteren en waar mensen nog erg primitief wonen

Bizerte is heel mooi, die kant op.

Raf Raf, is ook prachtig, niet toeristisch en een leuk cultuur achtig plaatsje met een mooi strand.

Djerba schijnt ook mooi te zijn hoor ik…

Kairouan is ook mooi.

hai allemaal!!
ik heb gehoord dat de plaats El Kef erg mooi moet zijn, veel historische dingen te zien, bergen etc. ben er nooit geweest, maar ik heb het al van verschillende mensen gehoord. Tis wel een bekende plaats natuurlijk.
Verder vind ik Mahdia ook heel mooi, vooral de begraafplaats aan zee…heel bijzonder.
ben benieuwd.

dan nog even een vraag…welk televisieprogramma is het? of mag dat niet bekend worden gemaakt…
Waarschuw maar even als jullie t gaan uitzenden!
Altijd leuk voor ons, Tunesië Lovers.

Groetjes!!!