Gezocht: mooie trekkings zonder veel "ups & downs"

Hallo medereizigers,

Volgend jaar wil ik vrijwilligerswerk gaan doen in Nepal :wereld:, en tevens een paar weken rondreizen. :cheer:
Ik wil dan ook een of meerdere korte trekking doen. Heb vroeger veel aan bergwandelen gedaan, dus ben wel een ervaren loper. I.v.m. (later gekregen) astmatische klachten is een berg op wandelen geen haalbare kaart meer.:frown:

Wie kan me lichte trekkings aanbevelen over “bijna vlak” terrein rondom Kathmandu of Pokhara? Het kan ook een trekking zijn waarbij je in een of twee dagen stijgt en dan vooral “boven blijft” trekken. Afdalen is geen probleem voor me:smile:.

Vergelijk het een beetje met skïen, dat doe ik ook. Naar boven wordt je gesleept met de lift en je skiet “boven” of daalt af. :wink:

Alle tips van trekkings zijn welkom.
:dag::dag:Yvonne

Ik heb ooit de “Shivapuri” gelopen. 4 Daags rondje rond de bovenste rand van de Kathmandu vallei. Hier en daar moet je wel eens een stukkie stijgen (maar dat is haast niet te voorkomen in Nepal). Over het algemeen is het goed te doen (en niet zo hoog, dan valt stijgen ook wel weer mee). Ik weet niet of je die tegenwoordig al kunt doen zonder tent, voor zover ik kan overzien nog niet. Maar goed, dat heb je daar snel uitgevonden.

Bij Pokhara heb je de Royal trek (die zo heet omdat prins Charles hem gelopen heeft). 6 Dagen met veel moois (zeggen ze, ik heb hem niet gelopen) en weinig klimmen.

1 like