wij zijn mandy en dennis en willen met ongeveer 4a5 jaar gaan emigreren naar Alice Springs.:zon02:
we hebben al contact met emigratieburo’s en weten onder tussen best al wel redelijk veel.(maar nog niet genoeg!!)
we zouden graag in contact komen met nederlanders die zijn geemigreerd naar The Alice,of die daar langere tijd hebben doorgebracht.
we zijn benieuwd hoe gemakkelijk/moeilijk je daar aan een baan kan komen…
mandy doet nu nog opleiding beveiliging maar wil als ze haar diploma heeft behaald gaan werken bij politie in nederland,of politie honden gaan trainen.
ik zelf volg de opleiding verkoper,en daarna wil ik een opleiding gaan volgen in de real estate branche.
ik hoop als we wat mensen ontmoeten hier op het forum en die ons iets meer kunnen vertellen over de werk gelegenheid in The Alice (Springs)
Hallo Mandy en Dennis,jullie nemen in ieder geval ruim de tijd om te emigreren
hebben jullie al en keer van deze buro.s gehoord dat jullie een kans
hebben ?[beroepen]
en ben nieuwsgierig waarom Alice Springs ,klein plaatsje vieca 20 a 25000 inwoners met 1 hoofdstraat en een paar zij straten ,als toerist wel aardig! dus ook beperkt aan banen. zijn jullie er al en keer geweest?
als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
we hebben contact me move2australia, dat is een nederlands emigratieburo in australie.
ook hebben we te horen gekregen dat we kans maken om in aanmerking te komen,ook voor een skilled visum.
waarom we naar alice springs willen is omdat: we graag in de outback willen wonen,rustig gelegen en zeer mooie omgeving.
we zijn er nog niet geweest,maar hopen volgend jaar of het jaar daarop voor een aantal weken (maandje) naar the alice te gaan.
kijken hoe het er is…de mensen een beetje te leren kennen en de omgeving.
we willen kijken naar werk en woonruimte,omdat ik in de sales zit heb ik al even gekeken naar werk in die sector.via internet ben ik op een site gekomen(een soort van uitzendburo) die werk aanbied in alice springs.
ik kwam op ongeveer 15 baantjes in de sales branche.
mandy doet nu nog de opleiding beveiliging,maar kan met 2 maandjes haar examen gaan doen.
en waarom we ruim de tijd nemen is omdat mandy eerst wat werk ervaring wil op doen,en ook kunnen we nog wat verder kijken dan alice springs en natuurlijk wat extra gaan sparen.
maar nog een vraagje van ons: ben je zelf al een keer in alice springs geweest?
en hoe is het daar,heb je misschien foto’s van alice springs die je wil delen met ons?
ook zouden we het op prijs stellen als je nog meer informatie hebt over alice springs,of over andere plaatsen in the northern territory.:zon02:
groetjes dennis & mandy
en bedankt voor je reactie…:dag:
Als ik jullie was zou ik eerst eens naar Alice Springs toegaan. Wij vonden het niet de meest leuke plaats van Australie. Veel problemen met Aboriginals die verstoten zijn uit hun dorp. Wij werden geadviseerd om daar 's avonds niet over straat te gaan. Zie ook Crime in the Northern Territory - Wikipedia
Er zijn zoveel leukere plaatsen in Australie om te wonen/werken!