Gezocht: huren van gps (wara wara)

Hoi iedereen ben juist op het eiland en vind het hier super !! :slight_smile:
Behalve spytig genoeg de wegen s’avonds en nog minder de straatborden want dat is hier helemaal niet verlicht, ik ben dit helemaal niet gewoon en ook nog eens daarby dat ik geen goeie orientatie heb :frowning:

Dus daarom ben ik dringend naar een gps op zoek maar dan apart want iedereen verhuurt het alleen samen met een auto.

Hopelyk kan iemand my helpen want zou het zonde vinden dat ik daardoor beperkt van Curacao kan genieten…

Masha danki, Sandra

Hoi Sany
Heb je al reacties gehad? Zo ja , heb je de gps kunnen vinden? Ik vertrek 4 sept naar Curacao Zou wel handig zijn zon gps
of de software ervan

HEb nog nooit een GPS hier gezien, heb ook niet echt het idee dat het veel zal helpen, denk niet dat er veel wegen op de kaart zullen staan.
Voordat je hier de wegen een beetje kent ben je inderdaad wel een eindje verder, maar je hoeft ook niet alle wegen echt te kennen om je hier te kunnen verplaatsen. Een aantal wijken zul je als toerist nooit inrijden, is niet veel te doen, tenzij je er moet wezen.
Voor de meesten zijn Punda, Otrabanda, Mambo beach, Jan Thiel, Mahaai, de stranden, Spaanse water het belangrijkste.

Belangrijk is ook te realiseren dat we hier een rondweg hebben en van daaruit kun je allerlei afslagen nemen naar de diverse wijken. Rij je 's nachts en ben je verdwaald dan hoef je eigenlijk alleen maar te zoeken naar het licht van de ISLA, die verlicht de hemel behoorlijk en zolang je maar in de richting van de ISLA rijdt kom je altijd op de rondweg uit.
Links of rechts om, je komt altijd wel weer bij de weg uit die je hebben moet. Caracasbaai is de hoofdweg naar Jan Thiel, de afslagen naar Punda en Otrabanda zijn prima aangegeven, ook de weg naar Westpunt is vrij gemakkelijk te vinden.
Andere hoofdwegen zijn Goosieweg, Santa Rosaweg, Rooseveltweg (naar het vliegveld), Churchilweg en alles leidt naar de rondweg.
De weg naar Westpunt is min of meer een cirkel, rij het rondje en je komt weer bij Landhuis Daniël uit en van daaruit weer terug naar de stad, kan niet missen.

De kleinere wegen moet je nu nog maar even laten voor wat het is, gewoon eerst de hoofdwegen leren kennen, dan rij je misschien wel wat om, maar met een beetje gevoel voor richting kom je al een aardig eind.
Je moet maar zo denken: ‘In vroegere tijden had met ook geen GPS en toen wist men ook nog wel hoe ze van A naar B moesten komen’
Ik heb het destijds ook zo geleerd, 's avonds een beetje de kaart bestuderen en dan maar rijden.

Het bestaat wel (is speciaal ontwikkeld voor curacao)
Kijk maar naar deze link
Ik zou het wel handig vinden
Ben niet z`on kei in kaartlezen en ik ben maar een paar dagen op curacao
Zonde van de tijd dat je verkeerd rijdt

http://www.warawara-gps.com/

Heb ook niet gezegd dat het niet bestaat, maar twijfel aan de effectiviteit. Huisnummers kennen we bijna niet en de restaurants en kroegen kun je ook zo wel vinden. Kan me niet voorstellen dat een toerist op zoek gaat naar allerlei adressen van inwoners hier op het eiland.
En voor 1000 NAF kijk ik wel op een kaart, is me toch even iets teveel.
Mocht het met de huurauto komen dan scheelt dat natuurlijk. Vraag is natuurlijk wat je er voor over hebt.

Ik ben het wel met papaya eens dat ik denk dat een GPS een beetje overbodig is op Curacao. Het eiland is echt niet groot en als je op de hoofdwegen blijft kun je onmogelijk echt heel erg verdwalen. Op Curacao doet men niet aan huisnummers, postcodes etc dus ik denk dat het nut van een GPS een beetje wordt overschat.

Regel ergens een handige wegenkaart en vraag anders gewoon de weg. Lang leve het eiland waar iedereen Nederlands spreekt :).