Ik ben samen met mijn gezin op zoek naar een huis in Bali die we willen huren.
Periode: maart 2012 tem september 2012.
Regio: tussen Bedulu en Sanur. Ik doe er vrijwilligerswerk in Bedulu en mijn man in Sanur.
Huren voor 7 maanden geldt (zeker hier op Bali) niet als “lange termijn” maar slechts als korte termijn en dus met dito prijzen.
De grootste kans om iets betaalbaars te vinden heb je als je hier ter plaatste bent en even rondkijkt. Er staan erg veel huizen (jullie zullen neem ik aan m.n. op zoek zijn naar volledig gemeubileerde en ingerichte huizen??) te huur in Ubud, Bedulu, Gianyar, etc., etc., middels slechts een A4-tje aan de muur / voorgevel en die niet op Internet te vinden zijn. Bovendien kun je alleen zo met eigen ogen zien hoe het huis er werkelijk uitziet, hoe de omgeving is, etc., etc.
Het is daarom beter om bijv. de 1e twee weken van je verblijf op Bali een bungalow of cottage bij / in een hotel te huren en dat als uitvalsbasis te gebruiken (zelf rondrijden met auto, NIET met een chauffeur want die laat jullie alleen maar huizen zien waar hij een percentage van pakt) om in een jullie passende omgeving een huis tegen een redelijke prijs te huren.
Bedankt voor je eerlijke reactie hierop.
Het ‘probleem’ is dat we met 2 kleine kindjes aankomen in Bali. Een huis vooraf is voor ons dan minder stressy.
Een vraagje: een huis huren voor 415 € per maand: in het midden van de rijstvelden, alle luxe, 200 m² oppervlakte, 2 badkamers, enz…plus iemand die elke dag het huis schoonmaakt: is dit een redelijke prijs? Het is onder Ubud.
Vergeet niet welke stress je kunt krijgen als bij aankomst blijkt dat het huis dat je voor 6 of 7 maanden gehuurd hebt toch niet ALLE luxe en inrichting heeft die je in gedachten (of nodig) hebt, dat het aan een (te) drukke weg of straat ligt waar het hele dorp met knetterende motoren langsrijdt, dat het vanwege de sawah’s in de buurt NIET TE HARDEN is vanwege de muggen, etc., etc. Het is maar waar je voor kiest.
Euro 415,- / Rp. 5,000,000,- lijkt voor buitenlanders niet veel maar is hier redelijk aan de prijs. Een doorsnee familiewoning op een normale lokatie wordt hier voor beduidend minder in de maand verhuurd.
Hi
Ik woon in een Balineeshuis in Bedulu en het is mogelijk een kamer te huren, maar in feite kun je gebruik maken van heel het huis+ internet en warmwater. [EMAIL=“wayan_mar@hotmail.com”]wayan_mar@hotmail.com
Misschien tot mails. Dan geef ik je de kostenprijs.
Hi
Ik woon in een Balineeshuis in Bedulu en het is mogelijk een kamer te huren, maar in feite kun je gebruik maken van heel het huis+ internet en warmwater. Uit hoeveel mensen bestaat jullie gezin. Ik woon namelijk naast de stichting waar veel vrijwilligers werken. [EMAIL=“wayan_mar@hotmail.com”]wayan_mar@hotmail.com
Misschien tot mails. Dan geef ik je de kostenprijs.
Geachte,
Recent hebben wij de aankoop afgerond van een mooie villa / eensgezinswoning die gelegen is in het gebied Noord-Sanur / Kertalanggu, in een rustige (geen doorgaand verkeer) lokale woonwijk.
Deze aan de rijstvelden en (snelstromende) rivier gelegen villa ( bouwjaar 2004 / met 200m2 bewoonbare vloeroppervlakte) beschikt over 4 slaapkamers, 3 badkamers / wc’s, ruime living en foyer, ruime / open keuken, open eetkamer, een inpandige garage, tuin van ca. 200 m2 en zwembad van 8 x 3 x 1,5 meter (LxBxD). Een slaap- en badkamer is in gebruik door de (eventueel) inwonende huishoudelijke hulp(en).
De woning is zeer strategisch gelegen t.o.v. onder meer
de Dyatmika Internationale School (1.0 km)
het strand van Noord-Sanur / Biaung (1.2 km)
de provinciale hoofdweg (0.7 km) langs de oostkust naar het noorden en zuiden (airport) van Bali
diverse winkelcentra / shopping malls en “down-town” Sanur (5.0 km)
Denpasar met o.m. andere internationale scholen en goede medische voorzieningen .
Sukawati (5.0 km) en Ubud (15 km)
Deze villa / woning zal door ons “basic” worden ingericht voor bewoning anders dan voor kortdurend vakantie-gebruik en tegen een normale korte termijn huurprijs aangeboden worden, met een minimale verblijfs / contract duur van 2 maanden, in tijdig overleg steeds te verlengen met minimaal 1 maand.
Mocht u interesse hebben in bovengenoemde woning, neemt u dan even via de mailbox contact met mij op, liever niet in het “openbaar” op dit forum.
Geachte,
Recent hebben wij de aankoop afgerond van een mooie villa / eensgezinswoning die gelegen is in het gebied Noord-Sanur / Kertalanggu, in een rustige (geen doorgaand verkeer) lokale woonwijk.
Deze aan de rijstvelden en (snelstromende) rivier gelegen villa ( bouwjaar 2004 / met 200m2 bewoonbare vloeroppervlakte) beschikt over 4 slaapkamers, 3 badkamers / wc’s, ruime living en foyer, ruime / open keuken, open eetkamer, een inpandige garage, tuin van ca. 200 m2 en zwembad van 8 x 3 x 1,5 meter (LxBxD). Een slaap- en badkamer is in gebruik door de (eventueel) inwonende huishoudelijke hulp(en).
De woning is zeer strategisch gelegen t.o.v. onder meer
de Dyatmika Internationale School (1.0 km)
het strand van Noord-Sanur / Biaung (1.2 km)
de provinciale hoofdweg (0.7 km) langs de oostkust naar het noorden en zuiden (airport) van Bali
diverse winkelcentra / shopping malls en “down-town” Sanur (5.0 km)
Denpasar met o.m. andere internationale scholen en goede medische voorzieningen .
Sukawati (5.0 km) en Ubud (15 km)
Deze villa / woning zal door ons “basic” worden ingericht voor bewoning anders dan voor kortdurend vakantie-gebruik en tegen een normale korte termijn huurprijs aangeboden worden, met een minimale verblijfs / contract duur van 2 maanden, in tijdig overleg steeds te verlengen met minimaal 1 maand.
Mocht u interesse hebben in bovengenoemde woning, neemt u dan even via de mailbox contact met mij op, liever niet in het “openbaar” op dit forum.