Gezellige mensen in Johannesburg

Hallo!

Net als mij zitten er nog veel meer Nederlanders (en andere Europeanen)voor langere tijd in Johannesburg. Zin om een te meeten, dan hoor ik dat graag. Zo nu en dan is wat Nederlandse aanspraak best mooi!
Mijn naam is Pieter, 26 jaar en ik ben sinds augustus in Johannesburg en zal hier nog tot juni zijn. Ik werk bij een jeugdontwikkelingscentrum in de township Westbury.

Tot horens!

Pieter

Hallo met Arthur, tot wanneer zit je nog in Johannusburg?

De meeste expats Nederlanders wonen in Dainfern. Voor de rest kennen wij eigenlijk geen Nederlands hier.

Blijf je lang in Jo’burg?? uuuh Westbury had ik nog niet van gehoord.

groet uit Kyalami

Hallo Arthur en Annemieke,

Mooi zo snel een reactie te lezen. Ik zit t/m 19 juni in Johannesburg. Westbury is een wijk 10 km ten Zuid westen van Jo’burg stad. 15 jaar terug was het een van de meest criminele wijken van Jo’burg. Het is een ontwikkelingsproject waar ik werk.
Kyalami ligt iets verder weg zag ik, de foto’s zien er trouwens goed uit! Waar woon jij Arthur?

Groeten,

Pieter

Weet jij misschien hoe het zit met de prijzen die straks tijdens en na het WK omhoog gaan? Zoals binnenlandse vluchten, onderdak, weekendjes weg vanaf ongeveer April… Of zeggen ze daar nog weinig over?

Hallo Jeanne,

Wat ik nu zie, dat tijdens het WK veel dingen omhoog gaan. Gelukkig niet bij alle B&B 's en Hotels.

Ik verwacht dat er na de prijzen weer normaal gaan worden en nu ook nog is alles normaal.

groetjes:dag:

Hallo!

Klopt inderdaad, al denk ik wel dat bij nagenoeg alle B&B’s en Ho(s)tels in de steden waar wedstrijden gespeeld worden, de prijzen stevig stijgen vanaf ong. medio mei.

Greetings, Pieter

ps. mochten er nog mensen zijn die in de komende maanden weekendjes weggaan in Jo’burg e.o. kunnen we wellicht wel iets combineren omdat ik er dan ook op uit ga.

Hallo Pieter,

Ik woon en werk op Curacao, Nederlandse Antillen. Ik reis via Nederland naar South Africa. Jammer dat wij elkaar niet gaan ontmoeten, omdat ik pas in augustus richting ZA vertrek. Pieter, ken jij welzijnswerkers in ZA?Ik wil graag in contact komen met kollega’s welzijnswerkers???

Hoi Candido,

Mooi zeg, dat je ook op de SA tour gaat. Hoe lang ga je en waar ga je wonen? De grootste bron van informatie kun je denk ik via the Department of Social Development krijgen. Verder ken ik nog wel een paar welzijnspartners, maar deze zijn klein en lokaal gericht, ik weet niet of dit wel wat voor je is??

Tot mails,

Pieter

Hi Pieter,
Mijn naam is Arthur. Ik heb dus departement al gemailed. maar nog steeds geen reactie. Als jij welzijnswerkers kent, kun je mij toch hun amils, telefoon geven, ik moet ergens beginnen. Ik ben al een maand als een gek aan het mailen naar iedereen die ik denk mij te kunnen helpen. Nog steeds geen positieve resultaat. jammer. Pieter ik hoop echt dat je mij met een paar namen en mails kan helpen. Alvast bedankt,

fijn weekend,

Arthur

Hoi Arthur,

Exacte namen en mailadressen heb ik helaas niet. Wellicht overbodig om te vermelden, maar als je op google.co.za zoekt en dan alleen pages from South Africa met als zoekterm social development center, oid moet je toch wel weer wat verder kunnen komen. Ik hoop dat het je wat kan helpen.

Succes!

Pieter

Pieter ,

bedankt voor je tip,

ik ga verder kijken wat ik kan vinden,

thanks en groet,

Arthur