Hallo allemaal,
Dit is een oproep voor iedereen die graag meer wilt zien van de wereld dan alleen hun eigen dorp/stad.
Wij varen al enige tijd alleen en vinden het gezelliger om dit ook met een groep te doen.
Heb je Nederland / Belgie / Duitsland nu wel gezien of wil je met ons mee over de Zee en kijken waar we uit komen ?
Onder weg wat jagen , vissen en je survival skills gebruiken en dingen leren, of andere mensen te leren, alles is mogelijk!
Het is voor een langere tijd misschien voor sommigen voor altijd, ook dat is mogelijk want er zijn manieren genoeg om het zo goed koop mogelijk te doen.
En zo als het spreekwoord luid alleen is maar alleen in een groep is het gezelliger en veiliger ( als je met pech komt te staan of andere dingen ).
Veel gestelde vragen :
Of we zelf een boot hebben of mee willen varen: we hebben zelf een schip maar ik weet dat er mensen mee willen die alleen varen misschien is het leuk om mee te varen of voor mensen die zelf geen boot hebben toch mee kunnen ? je kan het altijd vragen .
Wanneer vertrekken we dan ?. de start datum zal ongeveer in Maart 2016 zijn, ligt er aan of er animo voor is .
Wat moet je minimaal hebben? . een motorboot of een zeilboot zou fijn zijn want zo ben je niet afhankelijk van een ander.
Waar gaan we heen? . we zien wel waar het gras groener is ?
Hoelang gaat de reis duren? . zo lang als je zelf wilt er zijn er bij die van uit één punt door gaan of blijven, alles is mogelijk.
Wat is het minimum / maximum leeftijd ? . minimaal 18 max 999 ( buiten gezinnen met kinderen natuurlijk ) .
Mag ik iemand mee nemen ? . ja dat ligt aan je zelf , maar bespreek het dan wel goed met elkaar ( niet dat ze na twee weken weer terug willen ? voor de rest zijn we geen dating bureau of organisatie bureau !!.
Zijn er regels? . ja die zijn er ! niet veel maar dat bespreken we bij serieuze aanmeldingen !.
Wat zijn de koste? . kosten ? zo duur als je zelf wilt, ik kan zeggen dat je niet veel nodig hebt want er zijn genoeg dingen te maken die je kunnen helpen met de reis zo goed koop mogelijk te maken .( ook in brandstof kunnen verlagen)
Hoe lang duurt de reis I.V.M. werk ?: de reis duurt zo lang als je zelf wilt ik weet dat er iemand mee reist die niet meer terug wilt na belgie en onder weg wilt kijken voor een mooi alternatieve woon bestemming .
wij willen graag mee maar hebben kinderen ? : Dan kan je denken aan een wereldschool, of thuisscholing er zijn manieren genoeg om toch mee te kunnen .
Lesbi / homo, is dat een probleem ? : nee vinden wij niet, ook die zijn welkom ! .
Ik heb een huisdier mag die mee ? : ja zeker waarom niet , ik zou hem wel aanleren om op het dek zijn ding te doen dat hebben wij met onze hond ook gedaan en is erg handig want we kunnen niet iedere keer aanmeren .
En zo kan ik er nog genoeg bij zetten maar als je echt wilt rond trekken of hier uit Nederland of Belgie en of Duitsland ( en andere landen ) weg wilt en gewoon ergens anders op nieuw wilt beginnen is allemaal mogelijk want in een groep sta je sterker toch maar dat is ieder zijn eigen insteek , planning, of gedachtegang, maar laat het dan wel weten anders word er na je gezocht terwijl je ergens anders heen gegaan bent.
Mail ons en we leggen je het graag uit, er zijn GEEN kosten aan verbonden
We zijn geen organisatie of dating bureau maar gewone mensen die graag in een groep willen rond reizen met de boot .
We hebben al een aantal mails ontvangen die mee zouden willen misschien handig om een bijeenkomst te plannen ?
Laat het ons dan even weten.
Ps, om dat we zelf ook rond dobberen kan het zijn dat ik niet gelijk terug reageer mijn excuses hier voor we doen ons best zo snel als mogelijk is te antwoorden .
Mvg, Bea en Jan. bea.jan.deklerk@gmail.com