Gevoelige huid. Welke reisbestemmminig? Hoe aanpakken?

Beste;

Samen met mn partner zou ik toch eens graag op reis gaan naar een zonnig land, doch heeft mn partner een heel gevoelige huid die weinig tegen zon kan en heel snel verbrand door de zon, het is een probleem waar we eigenlijk geen raad mee weten. Zelfs heel zware zonnebrandolie ( factor 50) helpt niet. Kan iemand ons raad geven hierover en een eventuele reisbestemming aanraden?..

Groetjes;
Karfra

Ik heb zelf gauw last van bultjes op me handen en voeten van de zon echter merk ik wel verschil.
In Nederland heb ik er sneller last van met warm weer dan pak em weg in Frankrijk.

Ik vind het moeilijk om zo een bestemming aan te raden. Wat ik begrijp is dat u partner snel verbrand in de zon, ik denk dat je dan voornamelijk naar de steden gaat omdat er daar de meeste schaduw is vaak. Echter op sommige plekken zoals pleinen kan het zijn dat er geen schaduw is.

1 like

Er zijn een aantal homeopatische middeltjes te krijgen die je huid minder gevoelig zouden maken. Ik geloof er zelf helemaal niet in, maar ben er twee jaar terug toch mee begonnen. Ik gebruikt urtizon, kleine korreltjes die je een paar keer per dag neemt. Het kan natuurlijk ook toeval zijn maar ik heb er minder last van gehad dat de jaren ervoor. De meeste drogisten hebben dit wel.

Over Inneov van La Roche Posay heb ik ook wat gelezen maar nog niet geprobeerd.

En een zonnige reisbestemming voor iemand die niet zo goed tegen zon kan, tja is moeilijk. Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt doen. Hele dagen op het strand liggen lijkt mij niet echt de bedoeling. Misschien richting Slovenië/Kroatië? natuur, cultuur, steden enz. (ik zeg maar wat, ben er nog nooit geweest)

succes!

1 like

Beste;alvast bedankt voor de reakties, misschien toch maar eens urtizon uitproberen, en maar hopen …wie niet waagt, niet slaagt :slight_smile:

Karfra