Geregel en de katten willen ook nog mee :)

Hoi allemaal,

met nog een paar maanden voor de boeg begint alles toch hard op me af te komen. Ik emigreer dan permanent naar Mexico, in het begin Michoacan en later richting Baja Sur.

Het gross is inmiddels geregeld alleen zit ik nog met 2 dingen die ik maar niet goed duidelijk kan krijgen (ik hoop dat iemand met ervaring me hiermee op weg kan helpen!).

1. Ziektekosten

Ik heb bij het CVZ navraag gedaan en wat ze melden is dat Mexico is geen verdragsland dus vervallen alle rechten/plichten.

Betekend dit dat ik gewoon bij mijn zorgverzekeraar de hele handel op kan zeggen per uit dienst treding werkgever/vertrek naar Mexico? Ik hoop van wel.

1. De katten (2 stuks) willen ook nog mee :slight_smile:

Alleen niet in quarantine. Deze week staat al een bezoekje aan de dierenarts gepland maar kan iemand mij vertellen wat er precies nodig is en welke termijnen er gelden (b.v. chippen, inenten en gezondheidsverklaring minimaal 12 weken geleden, maximaal 12 maanden?).

Als iemand ervaring heeft op dit gebied (kosten vliegreis, reservering, verzorging) met b.v. een KLM / Air france etc op dit gebied hoor ik het graag!

Groetjes,
Remko

Hoi, vraag 1 kan ik wel beantwoorden met vraag 2 is er misschien iemand anders die kan helpen.
Je kunt inderdaad je ziektekosten verzekering gewoon opzeggen en dat zou ik dan niet per de laatste dag doen aangezien je ook nog in Mexico verzekerd wilt zijn voor zeker de eerste dagen om daar een verzekering te regelen. Je kunt omdat je emigreerd op elk moment opzeggen met waarschijnlijk een opzeg termijn van 1 maand dit even vragen bij je zorgverzekeraar het hoeft dus niet voor november.

Groeten,
Patrick