Lieve mensen, wie kan mij adviseren over wat te bezoeken wanneer? Wij zullen drie weken door Maleisie reizen in augustus, en om de kinderen een plezier te doen, willen wij een of twee dagen naar Legoland in Johor. Dit betekend zuidelijk afzakken, terwijl alles dat wij verder willen bezoeken (of Melacca na) in het noorden ligt. Ik kom er maar niet uit! We willen o.a. naar Taman Negara, en de Cameron Highlands, maar absoluut ook naar Penang.
Wat zeggen jullie - vanuit Johor naar Penang of eerst naar Taman N? We zullen goedkope vluchten zoeken, of comfortabel nachtbussen/treinen zoeken - je kan een tweeling van net 6 tenslotte niet lange busdagen aandoen! Hoewel, ze zullen toch de river boat van Kaula Tembling naar Kuala Tahan aankunnen qua duur, mocht dat een aanrader zijn.
Ik zoek me suf in de LP en online maar hoop ook op jullie praktische advies.
We willen Legoland in de weekenden vermijden, vandaag dat we niet daarmee de reis afsluiten. Alvast heel erg bedankt! (PS wij willen wel redelijk low budget mocht dat uitmaken).
PS Zie nu veel spelfouten - had niet door dat de verwarming uitstond waardoor m’n vingers niet meewerkte - excuse!
Hoi,
je zou kunnen beginnen met een bezoek aan Legoland om daarna via Malacca en KL naar het noorden te gaan, hierdoor hoef je ook geen lange afstanden af te leggen, Omdat je drie weken gaat kun je de eerste dag bijkomen ik KL en vandaar naar het zuiden, de tweede keer dat je in Kl komt vanuit Malacca ga je bezichtigingen doen in deze stad. Vanuit Kl ga je of door naar Penang of eerst naar TN en daarna via de Cameron Highlands naar Penang.
Wat je ook kunt doen is eerst naar Penang en daarna pas naar de Highlands en TN, heb je dan nog wat dagen over dan is het leuk om naar de Perhentians te gaan. Dit is ook voor de kinderen prachtig. Als laatste vlieg je dan weer terug, of met de bus naar KL.
Succes verder met de planning.
Gr. Frank
1 like
Even een tip, wij zijn maar 2 nachten in Taman Negara geweest, maar vonden dit echt te kort ten opzichte van de lange reis er naar toe, en het is er SUPER. Dit is in ieder geval onze ervaring en willen dit graag aan jullie meegeven met het maken van een tour door Maleisië.
Kijk maar eens op onze website: Driek en Kwep op vakantie
Gr Hanny
1 like
Bedankt voor je berichtje op onze website.
Wij hebben op Langkawi ook nog een eenvoudig maar op een geweldige locatie een leuk Guesthouse gezien, lekker op het strand, enkele restaurantjes ernaast voor een eventueel ontbijt met de voetjes in het zand, misschien ook een adresje om eens te bekijken. MELATI TANGJUNG MOTEL Wel het tegenovergestelde van ons luxe Beryaja Langkawi Resort, geen aapjes daar, maar wij hadden achteraf hier ook graag willen overnachten, toch altijd lekker zo aan zee, en de drukkere straat met vele shopjes, restaurantjes, tourbureautjes direct in de buurt.
Gr Hanny