Bij het grand palace zijn ze echt streng! Ik heb echt heel veel mensen teruggestuurd zien worden.
Eventueel is er kleding te leen (geen schoenen), maar als het druk is (vaak) dan is de kleding uitgeleend en dan moet je dus lang wachten totdat er iemand naar buiten gaat en jij met zijn leenkleding naar binnen kan.
Tefa slippers met sokken???(sorry dit is nooit goed, waar ook ter wereld!!)
Maar goed even wat anders, gewoon normaal gekleed gaan met bedekte schouders dus ook geen sporthempje voor een man en een lange(katoen/linnen -lekker luchtig-) broek.
Wij droegen t-shirts (wel over de schouder) en een lange (linnen) broek, maar ik had gewoon mijn teva’s aan (zonder sokken ). Is ook wel handig, want je moet in veel tempels je schoenen uit doen en op den duur baal je als je schoenen hebt die je steeds weer moet strikken…
Beide keren dat ik er geweest ben was een t-shirt voor zowel man als vrouw geen probleem. Over de teenslippers van mijn vrouw werd ook niet moeilijk gedaan. Het enige waar ze over vielen was mijn short, deze viel over mijn knieën en dat vonden ze denk ik nog te kort… dus kreeg ik een mooie sarong te leen
Ik heb altijd een sjaaltje/sarong mee in azie en sla die om mij heen bij een tempel. Ook bij de grand palace was dit geen probleem. Ik geloof dat mijn vriend een driekwart broek aan had en een tshirt.
Geloof trouwens niet dat het paleis gesloten is… complete onzin, gewoon stug doorlopen en dan kun je gewoon naar binnen!