Blote voeten in de tempels in Myanmar?

Waar moet je juist op blote voeten lopen in de tempels? Kan iemand me daar iets over vertellen?

Bij alle tempels, zodra je naar binnen gaat of er op klimt.

Soms ook al stukken trap. Bij de *Shwedagon vond ik dat geen probleem, maar bij Mandalay Hill en Mount Popa *was het niet overal schoon.
Onderweg zitten zogenaamde schoonmakers die voor een fooi alleen een klein stukje schoon maken wanneer ze in beeld zijn…

Het beste is om op slippers of sandalen te lopen die je makkelijk uit kunt doen. Dat is sowieso verstandig in die hitte. Locals stoppen hun slippers soms achterin hun longyi. Ook mannen dragen vaak zo’n rok.

Johan

Bedankt voor de nuttige info!

Er staan ook veel bordjes met plaatjes. Vanaf hier geen schoenen, sokken, spagettibandjes of korte broek/rok.

Yep. Het staat goed aangegeven, en soms worden er plastic zakjes uitgedeeld zodat je je schoeisel mee kunt nemen en dus niet hoeft achter te laten bij de ingang van het terrein. Vooral handig als je de sight via een andere uitgang wilt verlaten. Die zakjes zijn alleen groot genoeg voor slippers/sandalen.

Ik heb me niet zo gestoord aan viezigheid. Of het is me niet opgevallen, of ik ben van mezelf gewoon een ransaap :stuck_out_tongue:

Wij zijn een week terug van Myanmar en het was niet altijd even proper aan te tempels,duiven enz…