georganiseerde groepsreizen?

Hallo!

Ik ben druk bezig om een reis te plannen in Midden-Amerika, maar sluit een groot gedeelte gewoon aan in een international reisgroep. Nu wil ik ook graag 1,5 week oid doorbrengen in Nicaragua en vroeg mij af of er ook reisorganisaties (internationaal dan wel in Nicaragua zelf) die rondreizen organiseren? Ik twijfel namelijk of ik het alleen rondreizen in Nicaragua wel zie zitten.

Andere optie zou zijn dat ik naar een taalschool dan wel kort vrijwilligerswerk ga doen, maar dan heb je natuurlijk wel minder tijd om Nicaragua te zien.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met korte rondreizen door Nicaragua!

Hola,

Ik kan je een aantal namen van touroperators geven die een website hebben waar je eventueel gebruik kunt van maken. Wel zal ik er meteen bij zeggen dat je in Nicaragua heel makkelijk alles zelf met lokaal OV kunt regelen. Op die manier ben je goedkoper uit, maar ook heb je vaak meer contact met de lokale cultuur/natuur. Via hostels/hotels kun je gidsen regelen en allerlei tours, heel makkelijk dus. En als je ook nog eens een reisgids meeneemt, dan kan het helemaal niet meer fout gaan. Touroperators vragen echt belachelijke prijzen, geld wat je beter direct kunt besteden in de lokale economie. Mijn tip is om de websites van de touroperators te bekijken om ideeën op te doen waar je heen wilt gaan en wat je wilt zien, maar regel de dingen pas echt als je in Nicaragua bent.

Hieronder een aantal grote touroperators, in Nicaragua vind je ook een heleboel kleine touroperators waarbij je allemaal dezelfde en andere leuke tours kunt regelen

Vapues tours (www.vapues.com)
Tierra tour (www.tierratour.com)
Greenpathways (www.greenpathways.com)
Matagalpa tours (www.matagalpatours.com)
ViaNica (www.vianica.com) (naast touroperator ook praktische en informatieve site over Nicaragua!)

Saludos,
Sole

Super, dankje voor de informatie! Ik wil denk ik voornamelijk in leon reizen vanwege de vulkanen die je daar kunt beklimmen. Ik las dat in onze zomer de meeste regen valt in het zuid oosten van het land. Vallen de tropische buien in leon dus mee?

Hoi,

Als je richting León wilt, bekijk dan ook deze touroperator: http://leon.quetzaltrekkers.org/ Zij organiseren verschillende vulkaan tochten in de omgeving van León en de opbrengst gaat naar lokale projecten die betrokken zijn met risico kinderen. Heb er nog geen ervaring mee, maar ik hoor van veel mensen positieve dingen over deze organisatie.

Het regenseizoen is van mei-november en de meeste regen valt tussen sept-nov. De maanden jun-aug is weer een drogere periode in het regenseizoen. Tropische buien zijn erg indrukwekkend maar zijn kort en vallen daarom erg mee. Vaak aan het einde van de middag kan het eventjes flink (met onweer) naar beneden komen, maar naar een kwartiertje is het weer droog en schijnt de zon weer.

Saludos,
Sole

Hier alleen nog even een bevestiging dat zelfstandig rondreizen in Nicaragua prima te doen is. Via mijn website (handtekening) vind je mijn blog.
In Nicaragua reisde ik met een vriendin maar ik heb ook veel alleen gereisd in andere landen en zou dat in Nicaragua ook makkelijk durven.