Wij vertrekken in januari voor 4 weken naar Nicaragua. Momenteel ben ik bezig met het plannen van onze reis en ik vraag me af of iemand ervaring heeft met greenpathways. Zij bieden leuke en originele excursies aan maar ik vraag mij af of alles betrouwbaar is en goed georganiseerd.
Ik heb zelf geen ervaring met Greenpathways, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Wel ken ik andere touroperators in Nicaragua, waarvan ik weet dat ze goed en betrouwbaar zijn.
Persoonlijk zou ik touroperators zoveel mogelijk mijden. Je bent eigenlijk altijd duurder uit en vaak is het overbodig. De activiteiten, overnachtingsplekken, openbaar vervoer, etc. zijn ook allemaal zelf te regelen en te boeken. Mijn advies is om de Lonely Planet van Nicaragua mee te nemen. Daarnaast beschikken de hostels ook altijd over veel info en regelen ze ook vaak allerlei tours en activiteiten en anders sturen ze je naar de juiste personen/organisaties die je wel kunnen helpen.
Alleen voor speciale activiteiten zou ik een touroperator betrekken. Bijvoorbeeld als je een gids nodig hebt bij een activiteit of als je een boot nodig hebt om walvissen te zien of als je een lokale community gaat bezoeken. Mijn advies is dan om in de plaats zelf een lokale touroperator te zoeken en naar binnen te lopen. Dan weet je precies waar je aan toe bent. In de toeristische plaatsen zitten er genoeg. Staar je dus niet blind op touroperators, maak er alleen gebruik van als het echt nodig is!